2006-06-20, 05:55
Medlem
ceriums avatar
Jag tror det räcker att bara säga! Danny Carey (Tool)
Helt klart min favorit!
Citera
2006-06-20, 06:25
Medlem
Kafes avatar
Sean Reinert (Cynic, Aghora, Death m.m) utan tvekan.
Citera
2006-06-20, 07:12
Medlem
pokerpeters avatar
Neil Peart är en rackare på att banka på skinnet.

Hmmm....
Jag tror det är dags att damma av lite gamla rush-skivor...
Citera
2006-06-20, 10:13
Medlem
yowsers avatar
Suck... så börjar ännu en tråd med Metallica/Dreamtheater/"han är så jävla snabb"/"det är känslan som räknas"/dubbelpedal/trumsolo/metal-helvete...

Bästa trummisarna är Bernard Purdie, Jeff Porcaro, Steve Gadd, Phil Rudd, John Bonham, Vinnie Colaiuta m.fl. FÖR ATT DE SVÄNGER!!!

Fans av snabba trummisar som inte har groove ... posta i sportforumet.
Citera
2006-06-20, 10:32
Medlem
Väldigt svårt men jag tror han i electric banana band, eller inte.
Nej Joey i Slipknot därimot är väll en anning skicklig på sina trummor må jag säga
Citera
2006-06-20, 10:45
Medlem
flygers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yowser
... Vinnie Colaiuta, Steve Gadd ...

Buddy Rich är också en skön trummis.
Citera
2006-06-20, 11:15
Medlem
Förlåt kollade inte om det fanns en annan sånn här tråd
Citera
2006-06-20, 11:25
Medlem
Don Fadäsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.M.G
Förlåt kollade inte om det fanns en annan sånn här tråd
Jag tycker inte det gör något... jag tycker denna typen av diskussion fortsätter ha liv i sig. Snart kommer tråden att utvecklas till ett krig mellan de som anser att en trummis måste svänga för att vara bra och de som anser att en trummis måste spela snabbt för att vara duktig. Det är lika skoj varje gång.
Citera
2006-06-20, 12:47
Medlem
toxicitys avatar
gene holgan och flo mournier
Citera
2006-06-20, 13:07
Medlem
GreenManalishis avatar
Aynsley Dunbar är ett namn som förtjänar att nämnas.

Allmusic biografi över första delen av hans karriär
Citat:
Rock journeyman Aynsley Dunbar has proven himself one of the finest drummers in the business for over twenty years, whether as a member of several bands or as a session musician.

Dunbar began his career on the British blues-rock scene, playing with Champion Jack Dupree and Eddie Boyd before becoming the drummer for John Mayall's Bluesbreakers in 1967; he was influenced by jazz and the Who's Keith Moon as well. During this time, Dunbar also played on Jeff Beck's seminal Truth sessions, and also met Frank Zappa in Belgium; when Zappa broke up the first edition of the Mothers of Invention, he invited Dunbar to join his new band. Dunbar first appeared with Zappa as a guitarist on Uncle Meat, but soon assumed drum chores in the Flo and Eddie version of the Mothers, appearing on such albums as Chunga's Revenge, Fillmore East: June 1971, and 200 Motels, and playing music that gave him a chance to show off his jazzier chops. In the meantime, Dunbar also formed a blues-rock band called the Aynsley Dunbar Retaliation, which featured guitarist/vocalist John Moorshead, bassist Alex Dmochowski, and organist Victor Brox. The group released several albums from 1969-1970, including a self-titled effort, Doctor Dunbar's Prescription, and To Mum From Aynsley and the Boys.

When Flo and Eddie jumped ship in 1972 after a deranged fan pushed Zappa from the stage, confining him to a wheelchair, Dunbar joined their backing band for a short while, although he would also return to work with Zappa on studio projects like Waka/Jawaka, The Grand Wazoo, and Apostrophe', as well as continuing his periodic studio work for other artists. He briefly formed an association with David Bowie around 1973-74 for the albums Pin-Ups and Diamond Dogs, but in 1975, Dunbar decided to join a new jazz-rock fusion group called Journey. He remained with the band up through 1978's Infinity, departing as Journey brought in vocalist Steve Perry and shifted their sound towards arena-rock.

Dunbar next joined Jefferson Starship in 1978, staying put through 1982's Winds of Change. He resurfaced several years later with Whitesnake and played drums on the band's 1987 commercial breakthrough. However, Dunbar was again gone by the next Whitesnake album; he has since returned to the blues-rock he started his career with, working with such artists as Pat Travers.
Citera
2006-06-20, 13:17
Medlem
Tafatts avatar
Trodde alla visste att Dr. Avalanche var den bästa trummisen ..

(trummaskinen i Sisters of mercy)
Citera
2006-06-20, 14:07
Medlem
Mr Wrongs avatar
Jag lägger lätt min röst på John Wright från Nomeansno. Alla takt- och tempobyten och det tajta samarbetet med basisten gör att det svänger gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in