2024-09-19, 00:26
Medlem
Elementarts avatar
Tidigare idag ryktades det om att bilder hade läkt ut på Nintendo Switch 2, som tur nog visade sig vare fake. Såg i princip ut som en vanlig Switch.
Citera
2024-09-19, 05:21
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Tidigare idag ryktades det om att bilder hade läkt ut på Nintendo Switch 2, som tur nog visade sig vare fake. Såg i princip ut som en vanlig Switch.

Tror den är äkta. Och förutsätter att Switch 2 kommer se ut ungefär som nuvarande modellerna, du menar det finns stort utrymme för en radikalt annorlunda design?
Citera
2024-09-20, 00:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ge mig bara en ny switch. Jag är så trött på att vänta att jag struntar i designdetaljer. Den kan vara rosa med guldglitter på, jag bryr mig inte.

Ge mig bara en ny kraftfullare konsol så vi kan börja få spel igen. Mario kart är dlcad och uttjatat till absurdum, ett nytt Mario Odyseey aktigt spel har vi hoppats på i flera år, till och med Donkey kongs tropical freezes remaster fyller 7 år nästa år. Det börjar bli parodiskt.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-09-20 kl. 00:08.
Citera
2024-09-20, 02:03
Medlem
Citat:

Exakt på vilket sätt "visade det sig" att det är fejk? De flesta verkar ju vara överens om att det troligen är sant med avseende på detaljrikedomen och att det faktiskt finns bilder på den riktiga hårdvaran (förmodligen inte slutprodukten dock) och innehållet däri som såg ut att matcha dessa 3D-bilder vad gäller storlek och form (men kan ha fel). Nu är det bara att vänta på fler läckor, och om alla ser likadana ut som det senaste så kan man bli hyfsat säker på att det här är legit.

Personligen skiter jag i hur den ser ut; det relevanta är väl kraften i den och vilka spel som släpps till den? Om läckan stämmer, så är väl den uppenbara skillnaden att skärmen är betydligt större, vilket innebär att hela maskinen är betydligt större än Switch 1, vilket kan försämra portabiliteten, men även original-Switchen är för stor att ha i fickan (om man inte har rejäla fickor), så man kan fråga sig om det verkligen kommer spela så stor roll om Switch 2 är större?
Citera
2024-09-20, 19:08
Medlem
Elementarts avatar
Det verkar som att CAD-bilderna är mockups som är baserat på fotografierna, men fotografierna ska vara äkta. Jag hade ändå hoppats att man skulle ha ett ordentligt styrkors eller liknande som finns på PS5. Och man verkar inte riktigt ha analoga triggers. Sen är de analoga sparkarna inte jättesköna på joy-cons kontrollerna. Och jag verkligen avskyr + / - knapparna.
Citera
2024-11-13, 20:09
Medlem
Känner man Nintendo lär de introducera en ny handkontroll.
Citera
2024-11-20, 21:45
Medlem
TokyoBarns avatar
Jag vill ha en switch 2 nu! blir tokig trodde verkligen dom skulle släppa lagom till julen men ser mörkt ut.

Vart är bäst att förbeställa en tror ni sen när den väl släpps?
Citera
2024-11-26, 17:41
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Jag vill ha en switch 2 nu! blir tokig trodde verkligen dom skulle släppa lagom till julen men ser mörkt ut.

Vart är bäst att förbeställa en tror ni sen när den väl släpps?
Det är verkligen bara Nintendo som kommer undan med att inte göra någonting under ett och ett halvt år. Från Mario Wonder i oktober 2023 till Switch 2 i mars 2025.
Citera
2024-12-04, 15:23
Medlem
Emerains avatar
https://www.gamereactor.se/rykte-switch-2-slapps-i-juni-och-kan-kosta-over-6000-kronor-1440883/

Enligt den artikeln så säger källor till GameReactor att switch 2 beräknas komma till sommaren 2025, och kosta kring 400-500 Euro. Detta är exklusive skatter.

Kvar finns också att nintendo sagt att info om switch 2 ska komma innan slutet på deras innevarande räkenskapsår. Vilket fortsatt innebär att vi senast i mars 2025 borde få veta vad som händer.

Detta är för att nintendo vill producera tillräckligt med konsoler för att undvika att de tar slut och folk går till scalpers.

Får mig verkligen att undra vad för lanseringsspel de kommer ha. Det behövs något riktigt bra för att få mig att uppgradera första året.
Citera
2024-12-11, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ge mig bara en ny switch. Jag är så trött på att vänta att jag struntar i designdetaljer. Den kan vara rosa med guldglitter på, jag bryr mig inte.

Ge mig bara en ny kraftfullare konsol så vi kan börja få spel igen. Mario kart är dlcad och uttjatat till absurdum, ett nytt Mario Odyseey aktigt spel har vi hoppats på i flera år, till och med Donkey kongs tropical freezes remaster fyller 7 år nästa år. Det börjar bli parodiskt.

Ett MK9 vore nåt. Känns som att det var länge sedan nu MK8/Deluxe kom ut..
Citera
2024-12-11, 22:04
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
https://www.gamereactor.se/rykte-switch-2-slapps-i-juni-och-kan-kosta-over-6000-kronor-1440883/

Enligt den artikeln så säger källor till GameReactor att switch 2 beräknas komma till sommaren 2025, och kosta kring 400-500 Euro. Detta är exklusive skatter.

Kvar finns också att nintendo sagt att info om switch 2 ska komma innan slutet på deras innevarande räkenskapsår. Vilket fortsatt innebär att vi senast i mars 2025 borde få veta vad som händer.

Detta är för att nintendo vill producera tillräckligt med konsoler för att undvika att de tar slut och folk går till scalpers.

Får mig verkligen att undra vad för lanseringsspel de kommer ha. Det behövs något riktigt bra för att få mig att uppgradera första året.
Med tanke på hur försenad konsolen är så borde de ha spel mer eller mindre redo både för vad som skulle vara år 1 och år 2.

Jag förväntar mig ett nytt stort Mario 3d äventyr, Metroid prime 4 och ett nytt Donkey kong spel under 2025. Även om allt inte är ute samma dag som konsolen släpps.
Citera
2024-12-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Med tanke på hur försenad konsolen är så borde de ha spel mer eller mindre redo både för vad som skulle vara år 1 och år 2.

Jag förväntar mig ett nytt stort Mario 3d äventyr, Metroid prime 4 och ett nytt Donkey kong spel under 2025. Även om allt inte är ute samma dag som konsolen släpps.

Nja att maskinen skulle vara försenad är rena rykten än så länge. Såhär långt så får man ju ändå säga att "allt går enligt plan" från Nintendos perspektiv, eftersom Switch fortfarande säljer bra. När 2025 påbörjas så bör Switch ha passerat över 150 miljoner sålda, vilket kommer vara extremt nära DS, och sedan är det bara PS2 kvar.

Spelen blir klara när de blir klara, vilket innebär att ju längre vi väntar på Switch 2 desto fler spel bör vara redo att släppas första året. Och ja, det enda storspelet som känns logiskt för en Switch 2-launch är ett nytt 3D-Mario, förmodligen öppnare och större än någonsin, kanske t.o.m. open world. Mario Kart må vara Nintendos bäst säljande serie, men det är ingen serie som exploderar vid release. Det tog lång tid för Mario Kart 8 Deluxe att komma ikapp BotW och Odyssey på Switch, så Mario Kart är knappast ett bra hypespel dag 1. Eftersom nästa stor-Zelda lär dröja rejält, så är det endast 3D-Mario som återstår.

Personligen tror jag att Metroid Prime 4 blir Switch 1-exklusivt, som kanske får en blygare patch till Switch 2. För övrigt, så förväntar jag mig att Switch 2 kommer att avtäckas precis före februari, eftersom Nintendo har ett möte med sina investerare den 4 februari. Så sent januari förväntar jag mig att vi får en Switch 2-trailer på ett par minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in