Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Med tanke på hur försenad konsolen är så borde de ha spel mer eller mindre redo både för vad som skulle vara år 1 och år 2.
Jag förväntar mig ett nytt stort Mario 3d äventyr, Metroid prime 4 och ett nytt Donkey kong spel under 2025. Även om allt inte är ute samma dag som konsolen släpps.
Nja att maskinen skulle vara försenad är rena rykten än så länge. Såhär långt så får man ju ändå säga att "allt går enligt plan" från Nintendos perspektiv, eftersom Switch fortfarande säljer bra. När 2025 påbörjas så bör Switch ha passerat över 150 miljoner sålda, vilket kommer vara extremt nära DS, och sedan är det bara PS2 kvar.
Spelen blir klara när de blir klara, vilket innebär att ju längre vi väntar på Switch 2 desto fler spel bör vara redo att släppas första året. Och ja, det enda storspelet som känns logiskt för en Switch 2-launch är ett nytt 3D-Mario, förmodligen öppnare och större än någonsin, kanske t.o.m. open world. Mario Kart må vara Nintendos bäst säljande serie, men det är ingen serie som exploderar vid release. Det tog lång tid för Mario Kart 8 Deluxe att komma ikapp BotW och Odyssey på Switch, så Mario Kart är knappast ett bra hypespel dag 1. Eftersom nästa stor-Zelda lär dröja rejält, så är det endast 3D-Mario som återstår.
Personligen tror jag att Metroid Prime 4 blir Switch 1-exklusivt, som kanske får en blygare patch till Switch 2. För övrigt, så förväntar jag mig att Switch 2 kommer att avtäckas precis före februari, eftersom Nintendo har ett möte med sina investerare den 4 februari. Så sent januari förväntar jag mig att vi får en Switch 2-trailer på ett par minuter.