Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-10, 14:20
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Och det är väl där man får hitta lösningen. Finns ju proposal angående om att slå ihop servrar där den blivit CM-Rankad. Så det borde ju inte vara helt omöjligt att lösa det om man nu även rankat den.

Kanske borde man få tillbaka alla pengar man köpte huset för eller något liknande.
förstår inte hypen med hus, vem fan bryr sig. wow, du har central cirkle 1, 10 pers om dagen ser ditt hus med pixlar som ingen bryr sig om.

Vill du ha ett hus och en död server, eller en levande server där du får bidda om på ett hus? ganska uppenbart val för mig. eller så gör man om ALLA hus, och lägger till mycket fler hus
Citera
2012-12-10, 14:38
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
förstår inte hypen med hus, vem fan bryr sig. wow, du har central cirkle 1, 10 pers om dagen ser ditt hus med pixlar som ingen bryr sig om.

Vill du ha ett hus och en död server, eller en levande server där du får bidda om på ett hus? ganska uppenbart val för mig. eller så gör man om ALLA hus, och lägger till mycket fler hus
Förstår inte heller riktigt hypen med hus och de flesta husen man ser nu förtiden är ju nästan bara tomma ändå.
Citera
2012-12-10, 16:51
Medlem
Yamals avatar
Personligen skulle jag bli smått irreterad om jag förlorade ett hus jag betalat säg 4-15kk för, är väll rätt logiskt? Visst vore det skitbra att lägga ihop servers, men är ett problem för dom som betalat sjuka summor för ett hus.
Citera
2012-12-10, 17:15
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Personligen skulle jag bli smått irreterad om jag förlorade ett hus jag betalat säg 4-15kk för, är väll rätt logiskt? Visst vore det skitbra att lägga ihop servers, men är ett problem för dom som betalat sjuka summor för ett hus.
ja men då kan man ju ställa sig frågan, hur jävla trög är inte personen som betalar 15kk för ett hus, på en död server, där 12 pers bryr sig om hans hus? antingen spelar du på en död serevr, eller så förlorar du ditt hus. jag hade förlorat mitt hus vilken dag som helst för att få en levande server.
Citera
2012-12-10, 17:34
Medlem
Robss avatar
Citat:
Fast frågan är väl om husen går upp till de summorna på en relativt död server? På Antica som är bland de största pvp servern så ligger husen i yalahar på cirka 2-3kk och är de dyraste.
Citera
2012-12-10, 18:52
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Fast frågan är väl om husen går upp till de summorna på en relativt död server? På Antica som är bland de största pvp servern så ligger husen i yalahar på cirka 2-3kk och är de dyraste.
såg idioter som påstodd att dem blev scammade på sina hus vädra 40kk när house buggen fanns -.-. man är verkligen trög om man köper ett hus för det, eller ens tror att ett hus är värt det
Citera
2012-12-10, 18:53
Medlem
Yamals avatar
Vet att CC1 såldes för runt 20kk på olympa, iofs är det non-pvp men brukar vara rätt dyrt med hus på vissa servers ;/
Citera
2012-12-10, 19:32
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie

kan väl vara många som har ett historisk värde i sina hus, om man spelat i många år å har samma osv.. trist å förlora sånt då antar jag
Citera
2012-12-10, 21:21
Medlem
pozies avatar
Citat:
Vet att CC1 såldes för runt 20kk på olympa, iofs är det non-pvp men brukar vara rätt dyrt med hus på vissa servers ;/
ja för dem har inget mer o lägga sina pengar på...

Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
kan väl vara många som har ett historisk värde i sina hus, om man spelat i många år å har samma osv.. trist å förlora sånt då antar jag
varför ska man ha det? Ohhh detta huset ägde jag för 12 år sen, när folk faktiskt spelade på servern, nu bryr sig ingen om detta längre, man jag ska vara bög ändå och stå i mitt hus och fälla en tår för nostalgi.
Citera
2012-12-11, 00:28
Medlem
Byggaren-Bobs avatar
Som sagt, man kanske skulle få tillbaka pengarna man köpte det för och sen buda igen eller liknande, då får du dina 3kk om du lagt det. Men jag ser helt klart problemet och det kommer nog aldrig ske tror jag. Kanske kanske om en server dör HELT, typ 20 pers online. Då kanske dom blir tvångsförflyttade eller får en gratis transfer eller nåt.
Citera
2012-12-11, 00:45
Medlem
Nä, CIP får fan ta och börja jobba på någon jävligt bra idè för att få tillbaks eller få nya players..

Hjälper ju inte direkt att dem lägger till en massa nytt land hela tiden när det bara är färre och färre som spelar och allt bara laggar penis.
Citera
2012-12-11, 06:21
Medlem
Doiis avatar
Jag tänkte att jag skulle testa att börja spela igen! Har inte spelat på flera år så fattar att mycket har ändrats!

Vilken voc ska man satsa på? (Helt inte EK, om inte de är OP)
Vilken värld? (Hoppas ni inte säger non-pvp)

Förutom de vad ska man tänka på mer än botting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in