Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-02, 16:55
Medlem
De har gjort en massa konstiga saker med alla bottar.

Min polare kör Xenobot nu och jag ett gratisbot som heter RedBot
RedBot e ok, dock så är det väldigt få cavebots på forumet så gör mina egna istället

Blev 24 på 4 dagar på min main char och 14 på 2 dagar på min andra char
Citera
2012-02-02, 16:58
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Tittade in i tråden då jag brukade "spela" tibia förr...

NG bot? Finns inte längre?
han som gjorde ng gjorde neo, inget av dem finns längre. nu är det bara "nybörjar" bots som finns
Citera
2012-02-02, 17:01
Medlem
17:01 You see a peeing orc.

Tibia - still classy
Citera
2012-02-02, 17:52
Medlem
17:50 The Oracle: [min karaktär], PROVE YOUR TRUE IDENTITY TO ME FIRST BY CONFIRMING YOUR EMAIL. TO DO SO, PLEASE CLICK ON THE LINK IN THE CONFIRMATION EMAIL YOU RECEIVED. ...
17:50 The Oracle: IN CASE YOU LOST THIS EMAIL, YOU CAN RE-REQUEST IT BY VISITING YOUR ACCOUNTPAGE AT WWW.TIBIA.COM. CONFIRMING THE EMAIL FOR AN ACCOUNT CURRENTLY ONLINE IN TIBIA REQUIRES YOU TO LOG OUT AND LOG IN AGAIN FOR THE CHANGE TO TAKE EFFECT.

RPG i min röv, och inte nog med det, för asen på Cip verkar ju inte ens kunna stava till "account page"...

Besviken
Citera
2012-02-02, 19:56
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
17:50 The Oracle: [min karaktär], PROVE YOUR TRUE IDENTITY TO ME FIRST BY CONFIRMING YOUR EMAIL. TO DO SO, PLEASE CLICK ON THE LINK IN THE CONFIRMATION EMAIL YOU RECEIVED. ...
17:50 The Oracle: IN CASE YOU LOST THIS EMAIL, YOU CAN RE-REQUEST IT BY VISITING YOUR ACCOUNTPAGE AT WWW.TIBIA.COM. CONFIRMING THE EMAIL FOR AN ACCOUNT CURRENTLY ONLINE IN TIBIA REQUIRES YOU TO LOG OUT AND LOG IN AGAIN FOR THE CHANGE TO TAKE EFFECT.

RPG i min röv, och inte nog med det, för asen på Cip verkar ju inte ens kunna stava till "account page"...

Besviken
tror det är skriver så för att det ska få plats, men jag vet inte
Citera
2012-02-02, 20:01
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts

Besviken
Tyskar
Stavade dem inte "manapotions" för några år sedan?
Citera
2012-02-02, 21:27
Medlem
Är det någon som har en bot till 7.4 clienten? Syftar då på ljusfusk främst möjligen också ett rune-maker fusk!
Citera
2012-02-02, 21:34
Medlem
Mango123456s avatar
Hej!

Jag har spelat mycket OT men väldigt lite real Tibia och undrar nu lite fördelar/nackdelar och annat om de olika klasserna i spelet då jag snart tar level 8 ^^ Vad bör jag vara enligt er på min första seriösa gubbe?

Edit: För intresserade spelar jag på Obsidia där jag åtminstone känner en lvl 100+
Senast redigerad av Mango123456 2012-02-02 kl. 21:57.
Citera
2012-02-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Hej!

Jag har spelat mycket OT men väldigt lite real Tibia och undrar nu lite fördelar/nackdelar och annat om de olika klasserna i spelet då jag snart tar level 8 ^^ Vad bör jag vara enligt er på min första seriösa gubbe?

Edit: För intresserade spelar jag på Obsidia där jag åtminstone känner en lvl 100+

Jag skulle nog rekommendera Druid om du har en Knight att lvla med.
Sorcerer för att skada mycket och kunna får levels relativt fort själv utan någon som blockar.
Rekommenderar Pally om du är sugen på tjäna pengar och kunna levla lagom fort men ändå skada en del.
Knight är nog det tråkigaste och avvisas då det endast är bra för bot. Dem tjänar oftast också dåligt i början eftersom du måste ha väldigt bra EQ i början för att kunna döda svåra monster. Men om du ska botta kan man rekommendera Knight.
Citera
2012-02-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Hej!

beror på om du ska köra med eller utan prem.. druid/sorc lär du ha pacc för att det ska bli värt.
jag kör free och har en knight och en pally jag kör manuellt, tycker det är kul med båda, men det är ju så individuellt vad man vill ha ut av spelet och vad man tycker är roligt.. går ju fort att bli lvl 8 så tycker du att du valde fel är det ju bara å göra en ny char å testa nåt annat..
Citera
2012-02-02, 23:29
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollsroys
Jag skulle nog rekommendera Druid om du har en Knight att lvla med.
Sorcerer för att skada mycket och kunna får levels relativt fort själv utan någon som blockar.
Rekommenderar Pally om du är sugen på tjäna pengar och kunna levla lagom fort men ändå skada en del.
Knight är nog det tråkigaste och avvisas då det endast är bra för bot. Dem tjänar oftast också dåligt i början eftersom du måste ha väldigt bra EQ i början för att kunna döda svåra monster. Men om du ska botta kan man rekommendera Knight.

Det här med bot... Jag hade tänkt köpa PACC och Neobot för att jag absolut inte gillar att levla själv (läs levla själv=ensam) och då botta men nu när Neobot inte fungerar/uppdateras så tänkte jag vänta med att ens försöka botta tills det kommit något lika säkert/bra till real Tibia. Men just nu känner jag som sagt bara en kompis som spelar och han är lvl 112 Paladin inaktiv just nu men skulle säkert börja om jag spelar seriöst. Knight är det enda jag haft i real Tibia tidigare, tog mig till lvl 19 med PACC men det var jävligt tråkigt som du säger.

Citat:
Ursprungligen postat av eatmeraw
beror på om du ska köra med eller utan prem.. druid/sorc lär du ha pacc för att det ska bli värt.
jag kör free och har en knight och en pally jag kör manuellt, tycker det är kul med båda, men det är ju så individuellt vad man vill ha ut av spelet och vad man tycker är roligt.. går ju fort att bli lvl 8 så tycker du att du valde fel är det ju bara å göra en ny char å testa nåt annat..

Det här med prem eller utan är jag osäker på, som jag skrev ovan så tänker jag nog vänta innan jag köper prem/bot/köper något i Tibia för riktiga pengar alls. Tidigare har jag fått låna en ingame polares lvl 35 MS och jag var antagligen lite noob men, jag huntade Cyclops i Edron kommer jag ihåg och tjänade så gott som ingenting och det tyckte jag var irriterande eftersom jag behövde köpa pots för att hunta någorlunda snabbt. Men grejen är ju det att jag tror att Druid/Sorc är roligare på highlevels, vilket är det jag vill nå om jag ska börja spela seriöst. Knight kanske skulle funka med PACC och bot men jag tror jag skippar det nu och om jag nu bestämmer mig för att köpa PACC eller/och bot så kanske jag levlar upp en knight istället/också. Fast här har jag en annan fundering, är det värt att innan man har en high lvl, ha flera gubbar på samma acc? Typ... en knight och en druid/sorc?

Sorry för wall of text men hoppas ni orkar läsa

Tillägg: I OTs har jag praktiskt taget bara spelat realmaps för wars och då spelat druid/sorc.
Citera
2012-02-03, 00:03
Medlem
pozies avatar
spelar ni tibia med prem kan ni lika gärna sluta.... det är så värdelöst, är man knight ha man ju typ 2 spells... finns inte ens roliga hunting grounds... tycker verkligen det borde läggas till fler ställen och monster till fac...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in