Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-24, 19:05
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stevie
Lite bilder från testserver:

http://img64.imageshack.us/img64/275/43976226.png
http://img8.imageshack.us/img8/9496/53438263.png
http://img31.imageshack.us/img31/8821/35302760.png
http://img688.imageshack.us/img688/434/37456336.png
http://img18.imageshack.us/img18/6529/84174281.png

En tråkig nyhet är bland annat att man inte längre kommer kunna ha något annat än ammo/Light source i arrow slot.
Annars verkar det vara bra, speciellt för alla som krigar.

varför för dom som krigar?
e d ikoner man kan fixa som elfbot? d där med haste o de?
o trycker man på nåt equippar den då tex en amulet ?

d där med att man springer mede WASD, man stägner ju av chaten, men för o prata, måste man sätta på den igen via options?
Citera
2011-03-24, 19:24
Medlem
Stevies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
varför för dom som krigar?
e d ikoner man kan fixa som elfbot? d där med haste o de?
o trycker man på nåt equippar den då tex en amulet ?

d där med att man springer mede WASD, man stägner ju av chaten, men för o prata, måste man sätta på den igen via options?

Just för hotkey-equipping saken, det kommer underlätta väldigt mycket.
Men även för att du kommer kunna sortera i battle list till exempel efter att den som har minst hp kommer högst upp.
Ja säg att du krigar. Du kan switcha mellan energy ring och life ring med 2 snabba tryck på hotkeys.
Du gör annihilator; Du kan lägga upp nya ringar/amuletter med 2 hotkeys.
Jag vet tyvärr inte vad du menar med elfbot, då jag inte använder det men skulle vilja jämföra dem med wowhotkeys. De funkar likadant.

Inte via options, det finns en knapp precis bredvid chatten som heter chat off/chat on. Tar ett tag att vänja sig bara, sen går det rätt smärtfritt.

Fler nya saker är att om man öppnar guildchatten så kan man i en ruta bredvid se alla som är online i guilden.

Fråga gärna om det är fler saker ni undrar, jag testar på här.
Citera
2011-03-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ck7
Eternia är det självklara valet!

tänkte ifall man börjar kanske någon på servern jag börjar kan hjälpa mig om jag har frågor om spelet och liknande så ifall du skulle kunna pma ditt ingame name hade jag varit tacksam :P
Citera
2011-03-24, 20:26
Medlem
HOFFMAESTROs avatar
Kommer dom ta bort .exe-klienten helt när dom introducerar flashklienten, eller kommer båda finnas kvar?
Citera
2011-03-24, 20:45
Medlem
Snacka om att det blir mer och mer som wow, snart kan man väl ändra sitt UI osv, förresten är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får sin nya recovery key om man beställer en ny som kostar 50 spänn, samt måste man skicka in bild sitt ID osv?

By the way är det någon som lirar på Nova?
Senast redigerad av Nisssen 2011-03-24 kl. 20:50.
Citera
2011-03-24, 21:00
Medlem
Stevies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakekowa
tänkte ifall man börjar kanske någon på servern jag börjar kan hjälpa mig om jag har frågor om spelet och liknande så ifall du skulle kunna pma ditt ingame name hade jag varit tacksam :P

Vi är många i denna tråden som lirar på eternia tror jag.

@hoff; båda kommer finnas kvar.
Citera
2011-03-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakekowa
Ahopp ska börja tibia, spelade det för typ 5 årsen var ska jag börja?

om du gillar krig och vill spela med många svenskar tycker jag att du ska börja kyra!
Citera
2011-03-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisssen
Snacka om att det blir mer och mer som wow, snart kan man väl ändra sitt UI osv, förresten är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får sin nya recovery key om man beställer en ny som kostar 50 spänn, samt måste man skicka in bild sitt ID osv?

By the way är det någon som lirar på Nova?

Den kommer i brevlådan som accet är registrerat på.
Citera
2011-03-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HOFFMAESTRO
Kommer dom ta bort .exe-klienten helt när dom introducerar flashklienten, eller kommer båda finnas kvar?
De skulle ta bort .exe clienten så småningom då det blir smidigare att bara uppdatera en klient. Läste det på tibias forum i någon topic om vad man tycker om flash clienten. Det var någon MOD/GM som skrev det, Ogrey tror jag? För jävligt IMO.........
Citera
2011-03-24, 22:16
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stevie
Just för hotkey-equipping saken, det kommer underlätta väldigt mycket.
Men även för att du kommer kunna sortera i battle list till exempel efter att den som har minst hp kommer högst upp.
Ja säg att du krigar. Du kan switcha mellan energy ring och life ring med 2 snabba tryck på hotkeys.
Du gör annihilator; Du kan lägga upp nya ringar/amuletter med 2 hotkeys.
Jag vet tyvärr inte vad du menar med elfbot, då jag inte använder det men skulle vilja jämföra dem med wowhotkeys. De funkar likadant.

Inte via options, det finns en knapp precis bredvid chatten som heter chat off/chat on. Tar ett tag att vänja sig bara, sen går det rätt smärtfritt.

Fler nya saker är att om man öppnar guildchatten så kan man i en ruta bredvid se alla som är online i guilden.

Fråga gärna om det är fler saker ni undrar, jag testar på här.

tack, tack ikonerna e som elfbot hade... fiiiiint
Citera
2011-03-24, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Den kommer i brevlådan som accet är registrerat på.
Gåre inte att få det via mail?
Citera
2011-03-24, 22:28
Medlem
Deathwanderers avatar
den krm till adressen som e angiven på kontot vad jag vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem