Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-08, 12:53
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softm00n
Jag saknade Tibia så mycket så jag Gjorde ett nytt account igår och jag har börjat lira knight, och tänkte bara fråga vilken bot man ska köra på, i nuläget tror jag att jag kör på "neo bot", är detta ett klokt val ?

Du gör helt rätt i att köra neo bot Kan nästan garantera dig att du inte blir bannad, förusatt att du inte har otur och får besök av Skyrr när du AFK-bottar ^^
Citera
2011-03-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiquid
Hur är Eternia nu förtiden? Lirade där förr och då var det ju lätt bästa världen, hur länge haru lirat där och lvl osv?

-Liquid.

Jag är lvl 145, transfa för drygt ett halvår sedan. Eternia är faktiskt en av de bättre servers enligt mig. Det är förvisso krig nu mellan Despirations och Hurricane, men detta påverkar inte oss så mycket. Vi har en liten guild med en del 100+ och några lägre, man får msg ibland från Despi att man ska paya för att vara neutral, men dom gör inte ett skit mot andra mer än just hotar.
Sen är ju items relativt billigt här också, vilket självklart både resulterar i för- och nackdelar. Men jag rekommenderar Eternia framför dom andra servers jag har lirat (t.ex Antica, elysia, valoria och nova). Sen är det lååångt ifrån lika många players online som förut.
PMa bara om de är något!
Citera
2011-03-08, 16:47
Medlem
Softm00ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Du gör helt rätt i att köra neo bot Kan nästan garantera dig att du inte blir bannad, förusatt att du inte har otur och får besök av Skyrr när du AFK-bottar ^^

Haha okej vad bra! Min kompis visade mig hur man scriptar i neo, eftersom att jag har glömt allting då det var några år sen jag spelade, och det såg ganska lätt ut, detta ska bli kul
Citera
2011-03-08, 17:09
Medlem
Stevies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ck7
Jag är lvl 145, transfa för drygt ett halvår sedan. Eternia är faktiskt en av de bättre servers enligt mig. Det är förvisso krig nu mellan Despirations och Hurricane, men detta påverkar inte oss så mycket. Vi har en liten guild med en del 100+ och några lägre, man får msg ibland från Despi att man ska paya för att vara neutral, men dom gör inte ett skit mot andra mer än just hotar.
Sen är ju items relativt billigt här också, vilket självklart både resulterar i för- och nackdelar. Men jag rekommenderar Eternia framför dom andra servers jag har lirat (t.ex Antica, elysia, valoria och nova). Sen är det lååångt ifrån lika många players online som förut.
PMa bara om de är något!

Name?
Citera
2011-03-08, 17:43
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Fy satan vad jag saknar tiderna när jag skaffade mitt första premium och explora. När man lootade en dragon hammer och grät av glädje, när man var 13-14 och tibia 6.x existerade, när man aimade runorna och gjorde sina egna hmms. Det var tider det. Testade att lvla upp en pala till 60 lite snabbt förra sommaren och fastställde att tibia är förstört...
Citera
2011-03-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stevie
Name?

Tercen Pall
Citera
2011-03-08, 20:08
Medlem
Raizans avatar
Är det någon som spelar på Honera här?
Citera
2011-03-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Det är den de flesta kör med, vet inte om man är safe från deras autodetect-grejs men det är fan inte många som blir bannade iaf

EDIT: Ingen från Obsidia?

Jag har en 97 knight och 80 nånting paladin på Obsidia, ganska inaktiv atm..

Ingen som sitter på schysta neobot script och vill byta lite?

Har en del high level knight scripts
Citera
2011-03-09, 02:14
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnarberit
Maadfisk från eternia?

Alltså gamla maadfisk, från typ 7.4,7.5, etc. ???

haaa, den charen minns jag!
spelade på eternia förut.. vem va du?

o nej jag e inte deathwanderer från eternia..
Citera
2011-03-09, 02:16
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Pratar ni om träning i övrigt eller bara om paladins? För min knekt har då aldrig fått upp shielding någon gång under de 7 år jag spelat utan att någon/något gjort bloodhits på mig.

har inte läst va alla skrivit, men va jag minns så måste DU få en bloodhit efter var 30(kanske va mer, elr mindre.. men iaf) slag elr nåt sånt för att gå upp i shielding.. va d har med saken o göra undrar jag också..
Citera
2011-03-09, 02:40
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stevie
yep, vem är du?

EDIT; Lirar dock på ek'n nu..

kan du ta o börja posta i swe offline chaten igen elr!?
Citera
2011-03-09, 02:49
Medlem
CoachWades avatar
Ah, Tibia. That certainly brings back some memories. Har inte lirat det på två år nu, men jag ångrar inte en minut att jag lirade det. Tyvärr så förstörde Cipsoft detta fantastiska spel för längesedan. Höll själv mestadels till på Inferna/Dolera när jag lirade och det var så sjukt jävla roligt. Har inte hängt med på sistone, men tyckte en polare sa att man kunde ha djur och grejer som man kunde rida på. Någon ny blessing eller något också. Nja, tibia känns lite passé faktiskt.

Jag håller Tibia som mitt favoritspel genom tiderna, men tyvärr så var det ett tag sedan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in