2014-10-13, 23:11
Medlem
Mommejrs avatar
Så vilka här kommer man stöta på när retro servrarna drar igång? jag kommer ge mig på att lvla en ny druid iaf Nu blir det nog lite kul att döda folk igen trots allt
Citera
2014-10-13, 23:38
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Så vilka här kommer man stöta på när retro servrarna drar igång? jag kommer ge mig på att lvla en ny druid iaf Nu blir det nog lite kul att döda folk igen trots allt
Man måste väl testa! Misstänker att det kommer vara svårt att fastna för RL-tibia igen. Men ska bli spännande att se vad för folk det blir som börjar. Ser ut att bli flera hyggliga svenska team, men får väl se hur långt det räcker.

Trist med vouchers och skit dock. Tips om nån av er sitter på exp voucher, sälj denna vecka. Går att få allt från 500-3k
Citera
2014-10-13, 23:42
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Man måste väl testa! Misstänker att det kommer vara svårt att fastna för RL-tibia igen. Men ska bli spännande att se vad för folk det blir som börjar. Ser ut att bli flera hyggliga svenska team, men får väl se hur långt det räcker.

Trist med vouchers och skit dock. Tips om nån av er sitter på exp voucher, sälj denna vecka. Går att få allt från 500-3k

Jo exakt. Senast jag satt *fast* i spelet var runt 7.6. Det var härliga tider det
Citera
2014-10-14, 11:28
Medlem
TokyoBarns avatar
Imorgon kommer den nya servern.

''Tomorrow afternoon, we plan to launch Morta and Mortera, the new blocked Retro Open PvP worlds. Only premium accounts will be able to play there initially. Also, Calva and Calvera will turn into free-to-move Retro Open PvP worlds at server save tomorrow.''

Citera
2014-10-14, 16:51
Medlem
BenzoGrabbens avatar
2 voucher accs här, blir all in!
Citera
2014-10-14, 16:54
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Är sjukt taggad på retro, synd bara att man inte har ett voucher acc.
Citera
2014-10-14, 17:04
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerinoNazirino
Är sjukt taggad på retro, synd bara att man inte har ett voucher acc.

Köp ett bara, kolla runt på xenobot/windbot trade.

köpte ett 77 + 3 dagars för en tusing. funderar på dra båda vouchers så dom kombineras direkt i dawnport, så lär man slippa bli instängd där med flera 100 pers i massa timmar.

sen i main skulle man behöva flera här från flashback så man inte blir pkad osv i början, tänker köra pally. skriva era namn här direkt när servern kommer upp imorgon så addar vi varandra och skapar guild direkt
Citera
2014-10-14, 17:33
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Köp ett bara, kolla runt på xenobot/windbot trade.

köpte ett 77 + 3 dagars för en tusing. funderar på dra båda vouchers så dom kombineras direkt i dawnport, så lär man slippa bli instängd där med flera 100 pers i massa timmar.

sen i main skulle man behöva flera här från flashback så man inte blir pkad osv i början, tänker köra pally. skriva era namn här direkt när servern kommer upp imorgon så addar vi varandra och skapar guild direkt

Flashback guilden höll ju skit dåligt på quilia? (den var även full med 100% afk bots)

Hur många kan expa i dawnport samtidigt när de öppnar slussen? På rook var det ju 300, men redan då var det extremt illa. Har inte testat dawnport än
Senast redigerad av wastaah 2014-10-14 kl. 17:35.
Citera
2014-10-14, 17:39
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Flashback guilden höll ju skit dåligt på quilia? (den var även full med 100% afk bots)

Hur många kan expa i dawnport samtidigt när de öppnar slussen? På rook var det ju 300, men redan då var det extremt illa. Har inte testat dawnport än

Gjorde den? lirade bara i början och då var det skitbra stämning och väldigt många i guilden låg långt upp på topplistan osv.

Hur många som kan expa samtidigt i dawnport vet ingen förutom cip atm, detta är den första nya servern som öppnar efter att dawnport blivit tillagt/ersatt med rook.

Jag testade att lvla upp några lvl 8 igår för att värma upp och ifall flera 100 ska trängas så kommer det bli totalt kaos, väldigt trånga ytor, och många ytor som är totalt döda utan spawn, har man inte voucher så kommer det ta timmar att ta sig ur tror jag
Citera
2014-10-14, 17:45
Medlem
Hej_tjos avatar
Så det här med voucher är den en kompensation från tibia eller hur fungerar det egentligen? "Time frame for which we compensate: August 01, 2013, 0:00 CEST, until September 06, 2013, 10:00 CEST."

Men hur kan vissa ha tex 70-80 days voucher? Har inte riktigt förstått det hela, om någon kan förklara lite enkelt
Senast redigerad av Hej_tjo 2014-10-14 kl. 18:04.
Citera
2014-10-14, 17:47
Medlem
j0k3r1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Så det här med voucher är den en kompression från tibia eller hur fungerar det egentligen? "Time frame for which we compensate: August 01, 2013, 0:00 CEST, until September 06, 2013, 10:00 CEST."

Men hur kan vissa ha tex 70-80 days voucher? Har inte riktigt förstått det hela, om någon kan förklara lite enkelt

Det beror på om du haft premium kontinuerligt under "lagg-perioden". Jag hade premium under hela perioden och fick en saftig kompensation!
Citera
2014-10-14, 18:04
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0k3r1
Det beror på om du haft premium kontinuerligt under "lagg-perioden". Jag hade premium under hela perioden och fick en saftig kompensation!

Okej då förstår jag... synd att man inte spelade tibia under den perioden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in