2022-03-01, 20:56
Medlem
KnullaFlashbackMors avatar
Jag tänker själv på att mina tänder säkerlingen skulle dras ut om jag hade en sak i min mun som någon drog i varför slits inte hundens tänder ut?
Citera
2022-03-01, 20:57
Medlem
woefulnissans avatar
För att de inte äter godis.
Citera
2022-03-01, 21:01
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
För att de inte äter godis.

Eller hur

De dras inte ut för de skulle inte överleva. Hundar likt människor har utvecklats under väldigt lång tid för att vara så som de är idag.

Hur skulle de någonsin överlevt i längden om tänderna flög ut när de drog ut kött ur ett stort djur som en älg till exempel?

De kommer från vargar vet du väl
Citera
2022-03-01, 21:12
Medlem
Ja du har i sådant fall svaga tänder om du tror det..
Inga problem att bita tag i en stång i luften å hänga med hela kroppsvikten.
Citera
2022-03-01, 21:14
Medlem
Drama-Llamas avatar
Varför drar du i saker hunden biter i? Sluta med det. Håll handen still och låt hunden dra.
Citera
2022-03-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaFlashbackMor
Jag tänker själv på att mina tänder säkerlingen skulle dras ut om jag hade en sak i min mun som någon drog i varför slits inte hundens tänder ut?

Friktion

https://sv.wikipedia.org/wiki/Friktion

drar du med tillräkligt mycket kraft och hunden utöver högre kraft i bettet än tandens/käkens brottsgråns så slits tänderna ut.....
Citera
2022-03-01, 21:43
Medlem
Har hunden dåliga tänder kan de mycket väl släppa.

Sen om jag inte är helt fel ute så är ser rötterna annorlunda ut på hundens tänder jämfört med en människa. De är anpassade till att behöva använda tänderna mer för att kunna tugga och slita av mat. Ifrån när de var vilddjur.

Men rekommenderar dig att inte utmana ödet för att se hur mycket du kan dra i leksaken innan tänderna lossnar. Finns inget syfte med det alls.
Citera
2022-03-01, 22:09
Medlem
Tror helt enkelt att det är hundens naturliga beteende som rovdjur att inte släppa bytet.
Citera
2022-03-02, 01:04
Medlem
Citat:

Det kanske är så att tänderna inte sitter i munnen som om de vore dittejpade med budgettejp? De sitter antagligen ganska hårt på plats - har du själv lyckats bara dra ut en frisk tand bara sådär? Nej, just det, de sitter rätt hårt.
Citera
2022-03-02, 03:28
Medlem
Citat:

Jag bildgooglade lite snabbt, och det verkar som att hundtänder sitter betydligt djupare i käkbenet än vad människans tänder gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in