2022-03-01, 09:04
Medlem
deadfisheyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Vem som är mest skyldig spelar ingen roll ifall planeten blir skickad till stenåldern och 95 % dör.

Intressant att det inte spelar roll med tanke på att du just beskyllde Väst.
Citera
2022-03-01, 09:05
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadfisheyes

För att eskalera en redan spänd situation. Vart sa jag att Ryssland var oskyldiga?

Har aldrig påstått något. Jag är på västs sida, anser bara att börja skicka tunga vapen som plan är att gå för långt. Ska vi mucka världskrig på grund av Ukraina som inte är med i NATO eller EU? De får redan otroligt bra hjälp, att vi får världskrig utav detta är inte värt det är min åsikt.
Senast redigerad av Niggward 2022-03-01 kl. 09:12.
Citera
2022-03-01, 09:07
Medlem
Vryzass avatar
Som det står i artikeln är det Ukraina som hävdar detta. Polsk media säger att det inte finns något beslut.

Vad gäller de andra länderna du nämner har Bulgarien och Slovakien sagt nej.
Citera
2022-03-01, 09:07
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadfisheyes

Niggward syftar uppenbart på konflikten mellan Ryssland och Ukraina, inte att väst med USA i spetsen tycks vara sugna på att dra in resten av Europa i kriget.
Citera
2022-03-01, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Är inte dessa flygplan as gamla?? Måste kolla upp

Polen använde Mig-29 fram till nyligen (och har flugit med dessa aktivt fram tills nu) så de är nog helt i ordning och redo att flyga.

https://en.wikipedia.org/wiki/Retired_aircraft_of_the_Polish_Air_Force

https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29#Poland
Citera
2022-03-01, 09:12
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Dessa flygplan är färdiga att användas direkt, de ukrainska piloter testflyger de just nu i Polen.
Det kommer skapa panik i de ryska militärkolonner om de blir attackerade från luften.

" Tänkte inte på det" Putins huvudvärk ökar.
Citera
2022-03-01, 09:12
Medlem
eternussermos avatar
Man är ju orolig att kriget kommer vara slut innan det som väst har bidragit med kommer att ha börjat användas, och då har vi gett Ryssland mer vapen. Hur tänker man där?
Citera
2022-03-01, 09:13
Medlem
Sooks avatar
Nör det här är över så kommer ryssland vara förlorare. Visst. De kanske bombar ukraina tillbaka till stenåldern. Men sen får de leva med att vara utmobbade av resten av världen. Ryssland har ca 150 miljoner invånare. Övriga världen har nästan 8 000 miljoner invånare. Ingen, inte ens kina kommer stödja ryssland för ingen vill drabbas av samma sanktioner.
Citera
2022-03-01, 09:14
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Man är ju orolig att kriget kommer vara slut innan det som väst har bidragit med kommer att ha börjat användas, och då har vi gett Ryssland mer vapen. Hur tänker man där?

Tror väst är medveten om detta och skickar gamla vapen och inte massa F-22 Raptors som kostar 330 miljoner dollar per plan att skapa.
Senast redigerad av Niggward 2022-03-01 kl. 09:22.
Citera
2022-03-01, 09:37
Medlem
Har det ens kommit fram några vapen från väst till Ukraina än?
jag har inte läst att det kommit fram några flygplan till armen än från Polen, det lääär ta tid, för lång tid.
Citera
2022-03-01, 09:42
Medlem
Aeonas avatar
Ukrainska försvarsdepartementet skriver i den officiella kanalen på Facebook att de tar emot 70 flygplan från Polen, Bulgarien och Slovaken. Dessa kommer dessutom att kunna baseras på polska flygbaser vid behov, vilket skulle kunna ge Putin casus belli mot NATO-land. Det blir en upptrappning i vilket fall som helst.

---
"Spöken i Kiev" ska nu bli fler!
✈️ +70 plan för ukrainska armén!
🤝 Våra samarbetspartners passerar oss Mig-29 och Su-25! Vid behov kommer de att kunna basera sig på polska flygplatser från vilka ukrainska piloter ska utföra stridsuppgifter.
🇧🇬 Bulgarien (Mig-29) - 16 st
🇧🇬 Bulgarien (Su-25) - 14 st
🇮🇩 Polen (Mig-29) - 28 st
🇸🇰 Slovakien (Mig-29) - 12 sht
✊ Ära till Ukraina!
---
Citera
2022-03-01, 09:47
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
Ukrainska försvarsdepartementet skriver i den officiella kanalen på Facebook att de tar emot 70 flygplan från Polen, Bulgarien och Slovaken. Dessa kommer dessutom att kunna baseras på polska flygbaser vid behov, vilket skulle kunna ge Putin casus belli mot NATO-land. Det blir en upptrappning i vilket fall som helst.

---
"Spöken i Kiev" ska nu bli fler!
✈️ +70 plan för ukrainska armén!
🤝 Våra samarbetspartners passerar oss Mig-29 och Su-25! Vid behov kommer de att kunna basera sig på polska flygplatser från vilka ukrainska piloter ska utföra stridsuppgifter.
🇧🇬 Bulgarien (Mig-29) - 16 st
🇧🇬 Bulgarien (Su-25) - 14 st
🇮🇩 Polen (Mig-29) - 28 st
🇸🇰 Slovakien (Mig-29) - 12 sht
✊ Ära till Ukraina!
---

Som sagt, Bulgarien och Slovakien dementerar.

Bulgarien kan ha sin anledning med tanke på att 16 Mig-29 och 14 SU-25 är HELA DERAS FLYGVAPEN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in