2022-03-02, 06:49
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ

Sen till din fråga så är det väldigt lätt svar.
Behöver bara säga en sak.
Tack vare regerings agerande att skicka vapen som används mot Ryssland. Så provocerade dem Ryssland mer en nödvändigt. Som i sin tur påverkar det svenska folket trygghet. Våran regering ska först och främst fokuserad på att värna om Svenska folkets trygghet.

Det beslutet tog dem för snabbt , alla beslut som man gör snabb. Är inte igenomtänkta beslut. Utan är baserad på känslor.

Nä du pratar bara skit.
ALLA var överens om att detta skulle göras med att skicka vapen.
Det enda parti som tvekade var vänsterpartiet som har en kvinnlig ledare.
rena rama skiten.
Jag visste det.
Det var en idiot som skrev trådstarten
Citera
2022-03-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Nä du pratar bara skit.
ALLA var överens om att detta skulle göras med att skicka vapen.
Det enda parti som tvekade var vänsterpartiet som har en kvinnlig ledare.
rena rama skiten.
Jag visste det.
Det var en idiot som skrev trådstarten

"När Sveriges riksdag röstade om att skicka vapenstöd till en stridande part för första gången sedan finska vinterkriget var bara ett parti emot: Vänsterpartiet.Det skedde efter att V:s partistyrelse med minsta möjliga marginal gått emot verkställande utskottets rekommendation att stödja vapenleveransen till Ukraina"

http://flamman.se/a/v-krismote-om-vapen-till-ukraina-sallan-fatt-sa-mycket-kritik

"Nu går*Jonas Sjöstedt, vänsterparitets förra partiledare, ut och kritiserar Nooshi Dadgostar och partiets beslut"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47gzya/ukraina-jonas-sjostedt-gar-emot-partiet-om-pansarskotten

"Vänsterpartiet har efter ett extra partistyrelsemöte nu ändrat sig och öppnar för vapenexport till Ukraina.
Partiet har mycket att förlora på inre splittring inför valet"

https://www.svd.se/nytt-v-mote-efter-nej-till-ukrainavapen

"Vänsterpartiet var det enda partiet som röstade nej till att skicka vapen till Ukraina av riksdagspartierna. Men efter ett extrainsatt partistyrelsemöte på tisdagen kommer besked om att tidigare principbeslut nu ändras"

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vansterpartiet-andrar-principbeslut-om-vapenstod

Tack för att du påpekade det här tydliga exemplet. Som partiledare så kommer du alltid ha en stor skara människor runt partiet som följer den vägen du väljer att gå. Här fattade Nooshi Dadgostar ett snabbt beslut och pushar för ett nej. Som hon samtidigt får igenom med minsta möjliga marginal. Det hon gjorde var att tänka med sina känslor och inte logiskt.
Då dem flesta i Sverige blev chockad över att V rösta emot beslutet även personer som röstar på V. Till och med Jonas Sjöstedt gick ut och kritiserar beslutet.
Hon valde att tänka med känslor vara egoistiskt igenom att fatta ett PR beslut för hon trodde hon skulle växa på det till kommande val(göra partiet mera folkligt) Hade hon bortsett från sina känslor och tänkt logiskt så hade hon pushat utifrån vad sitt partiet vill.

Det här var nog det dummaste du kunde ha kastat mot mig om vi ska vara helt ärliga. Gällande om kvinnor tänker mer med känslor och män mer logiskt. Då Jonas sjöstedt var den som tänkte logiskt för att rädda partiet igenom en stor splittring som var påväg att hända vs Nooshi Dadgostar som pushar för att NEJ sen faktiskt fick tänka om och tänka logiskt utifrån partiets bästa och vända till ett JA..
Citera
2022-03-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
Hon valde att tänka med känslor vara egoistiskt igenom att fatta ett PR beslut för hon trodde hon skulle växa på det till kommande val(göra partiet mera folkligt)
Var har hon sagt att detta var hennes motivation till att rösta nej?
Citera
2022-03-02, 17:06
Medlem
Roligt att man beskriver kvinnor som ologiska när problemet är helt ologiska ryska manliga ledare som anfaller sitt grannland och hotar folk med kärnvapen. Sedan ljuger så att hela världen inte fattar vad de håller på med. Jag tror vilken dagisfröken som helst skulle sköta Ryssland bättre.
Citera
2022-03-02, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Var har hon sagt att detta var hennes motivation till att rösta nej?

Läs hela svaret jag gav så kommer du förstå inbörden av att det var solklart PR grej för kommande val som var styrd av känslor.
Sen gällande det där med folkligt hittar jag inte länken till nu men det var inget hon sa. Utan en person som gav det svaret att det var ett försök av henne att göra det folkligt.

Men ska faktiskt tänka på det till nästa gång att faktiskt ta med länkar till allt sen även skriva bättre när det kommer till vad hon har sagt och inte sagt.
Citera
2022-03-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Roligt att man beskriver kvinnor som ologiska när problemet är helt ologiska ryska manliga ledare som anfaller sitt grannland och hotar folk med kärnvapen. Sedan ljuger så att hela världen inte fattar vad de håller på med. Jag tror vilken dagisfröken som helst skulle sköta Ryssland bättre.

Ryssland invasion är faktiskt inte ologisk över huvudet taget från deras håll.. problemet är att många människor inte ser det här med opartisk ögon. Det gäller från alla sidor. När man väl börjar se det opartisk så kan man börja tänka logiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in