Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-01-25, 23:36
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det kommer att ta tills efter det amerikanska presidentvalet, sedan lämnas stafettpinnen över till Trump att hålla Sverige utanför Nato.

Det är ditt sista halmstrå att hoppas på
Citera
2024-01-26, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Sverige står inte på målsnöret. Förhandlingarna har inte ens börjat. Dessutom vill Nato ha nya vägar, järnvägar, hamnar och flygplatser i Sverige. Tror inte att Kristersson hade insett det.
Hur fungerar Natos vilja, alltså hur vill Nato?
Citera
2024-01-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ryssland verkar vara svag.

Två länder går med NATO, och Putin tittar på.

Ryssland är inte svaga trots vad du läser i västerländsk media som består av mycket lögner och går USAs vägnar.

Så jävla trött på EU och USA och framförallt Sverige, hela västvärlden är kollapsad.
Citera
2024-01-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Snarare du som inte fattar. Icke föga förvånande.
Attackeras Sverige så förstår alla grannländer att de till 100% säkerhet står på tur, och därför kommer inte något sådant att accepteras.

För övrigt skulle inte Ryssland våga i vilket fall som helst när amerikansk militär finns på Svensk mark.
Du kanske inte hört men Sverige och USA har precis nyligen slutit ett DCA-avtal som ger amerikansk militär rätt att vistas och lagra vapen och vapensystem på upp till 17 olika baser runt om i Sverige.
Tror du lille bunker nisse skulle våga anfalla infrastruktur med amerikansk närvaro.
I klarspråk: Kanske bättre att du håller truten i fortsättningen.

En sak till. Kärnvapenkortet kan du köra upp nånstans.

Du har en väldig övertro till USA och det kommer stå dig dyrt när du får veta sanningen.
Citera
2024-01-26, 23:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arista
Ryssland är inte svaga trots vad du läser i västerländsk media som består av mycket lögner och går USAs vägnar.

Så jävla trött på EU och USA och framförallt Sverige, hela västvärlden är kollapsad.

Och Nato expanderar....
Citera
2024-01-30, 08:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Krönika av Lena Mellin.

Rysslands hot – efter Natobeskedet
Gör som vi vill, annars...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gEo2bB/nu-hotar-ryssland-oss-igen-for-att-vi-gar-med-i-nato
Citera
2024-01-30, 12:12
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Krönika av Lena Mellin.

Rysslands hot – efter Natobeskedet
Gör som vi vill, annars...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gEo2bB/nu-hotar-ryssland-oss-igen-for-att-vi-gar-med-i-nato
Såna hot hade gjort vänstern i Sverige livrädd förut.
Det var av rädsla för Ryssland som vänstern tidigare var emot Natomedlemskap.
Bra att vänstern till slut blev rationell och tog mod till sig och blev för ett medlemskap.
Men efter att ha sett vilka totala idioter vänstern var förut angående Natomedlemskap, så kan jag aldrig vara vänster. Förtroendet är förbrukat. Nu får de ta och ställa sig i skamvrån.
Minns hur jävla frustrerad jag var angående deras argument. Tidigare hade de framställt det där hotet som ett argument emot medlemskap.
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-01-30 kl. 12:20.
Citera
2024-01-30, 12:33
Medlem
ThinkRightlys avatar
Minns när dåvarande utrikesminister Ann Linde stod i riksdagshuset och sa att vi inte ska gå med i Nato eftersom det skulle leda till ryska motåtgärder.

Oj oj oj.. gissa om jag slet av mig mitt hår i frustration då.
Vilken jäääääävla idiot alltså.
Jag blev fan traumatiserad av att ledande politiker kan vara så otroligt korkade.. Och därmed ett hot mot rikets säkerhet och mot så många människor.

Hon överlämnade alltså i praktiken hennes makt till Ryssland.
Borde inte politiker gå typ grundläggande kurser i psykologi om hur man skyddar sig från att främmande makt ska få tag i ens psyke? Psykologiskt försvar alltså.

Eller när dåvarande partiordförande för Socialdemokraterna Mona Sahlin sa: "Så länge jag lever ser jag inte att Sverige ska vara medlem i Nato."

Eller när dåvarande försvarsminister Peter Hultqvist sa att en Natoutredning är meningslös eftersom oberoende av granskningens resultat kommer svaret från partiets sida att bli nej.

Eller när han sa:

"Det blir inga ansökningar om något medlemskap så länge vi har en socialdemokratisk regering. Jag kommer definitivt aldrig så länge jag är försvarsminister att medverka i en sådan process. Det kan jag garantera alla!"

Alltså undrar vilken mentalsjukdom sossarna/vänstern led av förut.
De kommer allihopa gå till historien som idioter.
Men är ju glad att de har blivit friska nu 👍
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-01-30 kl. 13:17.
Citera
2024-01-30, 20:10
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Minns när dåvarande utrikesminister Ann Linde stod i riksdagshuset och sa att vi inte ska gå med i Nato eftersom det skulle leda till ryska motåtgärder.

Oj oj oj.. gissa om jag slet av mig mitt hår i frustration då.
Vilken jäääääävla idiot alltså.
Jag blev fan traumatiserad av att ledande politiker kan vara så otroligt korkade.. Och därmed ett hot mot rikets säkerhet och mot så många människor.

Hon överlämnade alltså i praktiken hennes makt till Ryssland.
Borde inte politiker gå typ grundläggande kurser i psykologi om hur man skyddar sig från att främmande makt ska få tag i ens psyke? Psykologiskt försvar alltså.

Eller när dåvarande partiordförande för Socialdemokraterna Mona Sahlin sa: "Så länge jag lever ser jag inte att Sverige ska vara medlem i Nato."

Eller när dåvarande försvarsminister Peter Hultqvist sa att en Natoutredning är meningslös eftersom oberoende av granskningens resultat kommer svaret från partiets sida att bli nej.

Eller när han sa:

"Det blir inga ansökningar om något medlemskap så länge vi har en socialdemokratisk regering. Jag kommer definitivt aldrig så länge jag är försvarsminister att medverka i en sådan process. Det kan jag garantera alla!"

Alltså undrar vilken mentalsjukdom sossarna/vänstern led av förut.
De kommer allihopa gå till historien som idioter.
Men är ju glad att de har blivit friska nu 👍
Dom är fortfarande jubelidioter allihop i vänstern mp och delvis i s.
Fattar inte hur en ärlig arbetande svensk
kan rösta vänster.
Ifråga om Nato har ju S alltid hycklat, skrivit avtal USA och Nato ,ofta i hemlighet men sagt annat till sina välharet( hjon).
Citera
2024-02-01, 19:10
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arista

I vilken media ska vi läsa då, som säger samma sak, som är sant. Du vet som i verkligheten.

Med tanke på hur trött du är, så har du väl två val.
Lämna Sverige och väst.
Eller gå och lägga dig.
Det senare innebär tyvärr för dig och för oss andra, att du vaknar här imorgon, igen.
Citera
2024-02-03, 14:21
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och om du inte lyder staten, vem lyder du tro? Är du papperslös flykting tro?

Vadå "lyda staten"? Skulle du vara en sådan där liten hjon som lyder i totalitära stater som Hitlers Tyskland, eller Sovjetunionen? Det ser ju ut så. Alla lydiga utnyttjas av en sk. Big bad government för ondska och annat dårskap, nu senast att utan ifrågasättande och kunskap larvigt säga ja till nato. Har du för vana att hoppa in i vilka tokiga situationer som helst utan någon tanke eller självbestämmande?

Så "lyda staten"? Som en annan livegen. Lyd dig själv först och främst.
Citera
2024-02-03, 17:06
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Räknar med ett bombanfall samma dag ansökan skickas in och kan bara önska och hålla tummarna att det drabbar de politikerna som tar beslutet först.
Vi kan konstatera att det inte hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in