2022-04-18, 19:48
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Nej just det. Men nu är det ju så att Sverige och Finland kommer troligtvis att gå med i NATO, jag har fullt förtroende för att Sverige's makthavare kommer att göra det.
Och du kommer att grina för att du kan inte göra ett skit åt det.

Ha ha jag tror de kommer att stå utanför. Och då gråter du.
Citera
2022-04-18, 19:48
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Var det inte en tillräcklig ledtråd för dig att jag skrev om den civiliserade rika världen som våra företag exporterar till? Måste du ha med dig någon när du går på toaletten också?

Vilka civiliserade länder anser du vi exporterar till? Enkel fråga.
Citera
2022-04-18, 19:52
Bannlyst
Citat:
Du tycker att rysspulingarna förtjänar respekt efter vad dom gjort i Ukraina, Britain, Georgia, etc? Då ska du fan i imejj låsas in!

Ja, mer respekt än till er nazister iaf. Och om ni nazistjävlar försöker med nåt så kommer ni att få ångra er... Ni har gått över tillräckligt många gränser redan.
Citera
2022-04-18, 20:03
Medlem
Alphaomegarices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Ukraina är ju INTE medlem i NATO och har aldrig varit.
Jag tror inte riktigt du förstår hur avtal och kontrakt fungerar.
Det står ju dig fritt att gissa vad som skulle ske vid eventuellt angrepp på ett land som är medlem i NATO.
Ställ dig frågan i stället hur ofta ett NATO land blivit angripet av annan makt i stället.

Haha du pratar som att det vore ett vanligt anställningsavtal på jobbet. Som du dessutom kan bryta när som helst. Tror du verkligen att en signatur på ett papper skulle få USA att riskera kärnvapenkrig och domedagen för Sverige? Kom tillbaka till verkligheten. Jag förstår inte varför Putin fortfarande tillåter era kiev-bots använda internet och elektricitet. Det ända ni gör är att trolla på nätet. Om han vore så ond varför låter han er använda det? Om jag var Putin så hade jag ni inte ens fått tillgång till vatten. Nazister ha ingen sympati från mig.
Citera
2022-04-18, 20:06
Medlem
Alphaomegarices avatar
Citat:
LOL
Du har inte fattat ett dugg. Hela iden med NATO är att om ett land är attackerat så kommer alla andra NATO länder att hjälpa till med försvaret. Det är grundläggningen för NATO.
Kanske läs på innan du uttalar dig?

Har du läst artikel 5? Ingenting säger att nån behöver ställa upp för sverige militärt. Länderna kan tar ställning till det vid attack. Men det kan vilket land som helst i världen göra, de behöver inte vara med i Nato för det. Deras propaganda slogan är bara en paper tiger ifall det är Ryssland
Citera
2022-04-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Vad ha Wagner i Libyen att göra?

Jämför du Wagner med NATO??
På riktigt!!
Citera
2022-04-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Jag skriver igen, läs gärna.

Arabförbundet ville ha en flygförbudszon över Libyen, vilket röstades fram i FN: säkerhetsråd inget land röstade emot förslaget.
I insatsen ingick flera NATO länder men även andra länder t.ex. Sverige..

Ingen röstade emot, inte Ryssland, inte någon.

Att få det till att NATO från ingenstans angrep Libyen är väl ändå att förvränga händelseförloppet.

Försöker inte förvränga någonting,,tack för din upplysning men NATO är väl bara till för försvar eller?
Spelar ingen roll hur det röstades,,NATO användes i ett syfte det inte är skapat för eller har jag fel?
Min fråga är varför inte göra samma sak nu då man ”hjälpt” icke medlemmar eller är Arabförbundet med i NATO då deras begäran gick igenom?

Edit:Var det inte då det första kravet kom från NATO emot Sverige när vi skickade plan till Libyen.
Att om vi ska vara med och leka så ska vi gå hela vägen,alltså gå med i NATO.
Senast redigerad av Sthlm007 2022-04-18 kl. 20:25.
Citera
2022-04-18, 20:28
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaomegarice
Har du läst artikel 5? Ingenting säger att nån behöver ställa upp för sverige militärt. Länderna kan tar ställning till det vid attack. Men det kan vilket land som helst i världen göra, de behöver inte vara med i Nato för det. Deras propaganda slogan är bara en paper tiger ifall det är Ryssland
Jag läste just den och du har fel igen.

"Article 5 provides that if a NATO Ally is the victim of an armed attack, each and every other member of the Alliance will consider this act of violence as an armed attack against all members and will take the actions it deems necessary to assist the Ally attacked."
Citera
2022-04-18, 20:30
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Haha du pratar som att det vore ett vanligt anställningsavtal på jobbet. Som du dessutom kan bryta när som helst. Tror du verkligen att en signatur på ett papper skulle få USA att riskera kärnvapenkrig och domedagen för Sverige? Kom tillbaka till verkligheten. Jag förstår inte varför Putin fortfarande tillåter era kiev-bots använda internet och elektricitet. Det ända ni gör är att trolla på nätet. Om han vore så ond varför låter han er använda det? Om jag var Putin så hade jag ni inte ens fått tillgång till vatten. Nazister ha ingen sympati från mig.
Du fattar alltså inte hur Nato fungerar. Tack för att du bekräftade det.
Citera
2022-04-18, 20:30
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Jämför du Wagner med NATO??
På riktigt!!
Det var du som tog upp Libyen eller hur och nu råkar Wagner vara i Libyen säg det så du kan ju förklara varför deras närvaro är mer logisk.
Citera
2022-04-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det var du som tog upp Libyen eller hur och nu råkar Wagner vara i Libyen säg det så du kan ju förklara varför deras närvaro är mer logisk.

Jag diskuterar NATO och dess agerande som påverkar oss som tråden handlar om.
Att du börjar spåra och blandar in Wagner som jämförelse med NATO,herregud!!
Citera
2022-04-18, 21:02
Medlem
Citat:

Om nu artikel 5 inte betyder någonting och NATO länder inte alls kommer att följa den varför gråter då Putin ut i parti och minut om att han är hotad av NATO då borde han inte ens bry sig i om Sverige går med i NATO för det är en "paper tiger" som du utrycker det.
Måste vara en slump att Ryssland aldrig vågat röra ett NATO land men däremot krigat och terroriserat andra länder i sin närhet på senare år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in