Citat:
Ursprungligen postat av
sherm
Intressant! Jag hörde detta nämnas tidigare men talar inte franska så din youtubelänk är suverän. Har precis börjat titta och är några minuter in. Tänkte passa på att flika in detta som beskriver länken:
Prominent French intellectual Emmanuel Todd argues the Ukraine proxy war is the start of WWIII, and is “existential” for both Russia and the US “imperial system”, which has restricted the sovereignty of Europe, making Brussels into Washington's “protectorate”.
Detta är en god beskrivning som ges. Med det sagt vill jag flika in den här länken, i vilket det inte beskrivs som ett tredje världskrig utan istället som en
omstart på det andra.
https://odysee.com/@Velyaminov:a/Yevhen-Karas,-the-leader-of-Ukraine's-neo-Nazi-terror-gang-C14's-speech-from-Kiev:e
Jag tycker nästan tråden är bättre än Bens video om saken. Ben är nog smygbög... Inget fel med det men han har försvarat "wokeism" flertalet gånger... Och därmed missar/tar ej upp med flit en av Ryssarnas starkaste kort (en skänk/tecken från ovan av Gudfader® vår som i Himmelen™ bor??)...
Dvs den antipati som växer fram emot att USA med allierade försöker trycka ner transfrågor och sådant i halsen på folk som ej vill veta av det alls.
Otroligt starkt kort. Instämmer med Todd analys om saken... Något som Norton missar att ta upp helt och hållet pga hans garderobfasoner.
Så satans sjukt alltsammans när man tänker efter haha.
Citat:
Ursprungligen postat av
Himmalajja
Vad spelar det för roll vad en uttalad Putinlakej tycker? Han anser givetvis att Ukraina skulle ha införlivats i det nya storryssland.
I Ukraina spelar det inte roll vad någon tycker eller tänker... Ännu mindre hur dom röstar.
Både Poroshenko och Zelensky gick till val på FRED med ryssen och vann till stor del pga det.
Vi såg ju hur det gick med den saken.
"Demokrati" för diverse vapentillverkare och bankiren på Wall Street.