Idag, 12:07
Medlem
Tydligen pågår protester och demostrationer i Ukraina ..

UKRAINE CRISIS LIVE | Chaos In Kyiv! Thousands Protesting Sacking Of Def Minister Mykhailo Fedorov
https://www.youtube.com/watch?v=wT0z6189l1Q

"UKRAINE CRISIS LIVE | Chaos In Kyiv! Thousands Protesting Sacking Of Def Minister Mykhailo Fedorov
KYIV — Massive protests have erupted across Ukraine, including in Kyiv, Kharkiv, and Lviv, following President Volodymyr Zelenskyy's abrupt dismissal of highly popular Defense Minister Mykhailo Fedorov. On July 16, 2026, thousands of demonstrators gathered at Franko Square near the Presidential Office in Kyiv, chanting 'Shame!' and carrying signs reading 'Bring Fedorov back' and 'Change or perish.' Fedorov, a 35-year-old former digital transformation minister widely credited with revolutionizing Ukraine's drone warfare, neutralizing Russian Starlink access, and slashing procurement corruption, was ousted during a sweeping cabinet reshuffle. The decision has sparked deep public outrage among soldiers, war veterans, and civil society, who fear the replacement of a highly effective reformer with Interior Minister Ihor Klymenko will stall critical military reforms. As parliament prepares to vote on the new cabinet and British Prime Minister Keir Starmer arrives in Kyiv, the escalating anti-government demonstrations represent a major political challenge for Zelenskyy's administration. "

Inte ett ord om detta i vår media vad jag sett.. än i allafall! Frankrike tar dock upp de..
Protests erupt in Ukraine as Zelensky removes 'his most popular' minister • FRANCE 24 English https://www.youtube.com/watch?v=KczFN9pb7II
Senast redigerad av Menea Idag kl. 12:13.
Citera
Idag, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Måste man ta droger och alkohol i en kris som ledare ska man inte vara ledare..
I verkligheten har dock många framgångsrika och historiska ledare haft diverse problem bakom kulisserna. Exempelvis var Churchill med dagens mått mätt, en gravt alkoholiserad person.

Man jan ju gråta över det men ingen ledare är övermänsklig.
Du vill i så fall nog inte veta vilka droger, hormoner, piller och hur mycket botox Putin trycker i sig varje vecka med hjälp av sin läkare.
Citera
Idag, 12:57
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Ja, eller hur? Ukraina har väl förlorat ca 50% av sitt land..

Pianisten behöver sitt koks..
18% vatnik! Du verkar inte speciellt smart?
Citera
Idag, 12:59
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Måste man ta droger och alkohol i en kris som ledare ska man inte vara ledare..
Finns inga bevis för att Zelensky skulle använda droger. Bara massa rykten från rysshoror
Citera
Idag, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Finns inga bevis för att Zelensky skulle använda droger. Bara massa rykten från rysshoror

Även hans egna nämner att han gör det!

Zelensky’s Press Secretary Reveals All: Cocaine, Cover-ups, and the Only Obstacle Preventing Peace

https://www.youtube.com/watch?v=Pkz2-cWHPbg

Jag själv personligen håller mig ifrån att säga varken si eller så om den saken då jag inte vet!
Citera
Idag, 13:19
Medlem
Citat:
Även hans egna nämner att han gör det!

Zelensky’s Press Secretary Reveals All: Cocaine, Cover-ups, and the Only Obstacle Preventing Peace

https://www.youtube.com/watch?v=Pkz2-cWHPbg

Jag själv personligen håller mig ifrån att säga varken si eller så om den saken då jag inte vet!
Ifall Zelensky gillar att dra koks ibland, som Persbrandt, gör det honom bara coolare i min bok.

Kokain är inget för mig men så länge det verkar fungera är det väl inget att gråta över?
Citera
Idag, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Ifall Zelensky gillar att dra koks ibland, som Persbrandt, gör det honom bara coolare i min bok.

Kokain är inget för mig men så länge det verkar fungera är det väl inget att gråta över?

Ganska skev syn på ledarskap ändå. Att tycka att en president som leder ett land i krig blir "coolare" av att ta tunga droger känns som en väldigt weird syn? Finns absolut ingenting coolt med droger...
Citera
Idag, 13:32
Medlem
Citat:
Ganska skev syn på ledarskap ändå. Att tycka att en president som leder ett land i krig blir "coolare" av att ta tunga droger känns som en väldigt weird syn? Finns absolut ingenting coolt med droger...
Ja, det beror ju på om man vill diskutera verkligheten eller inte.

Som jag har nämnt och givit exempel på tidigare är “ledare” fortfarande bara människor. Det finns flertalet historiska ledare som druckit med mera och ändå varit framgångsrika.
Sedan förstår jag att Putin-runkeriet har nått nya nivåer.

Ryssarna dyrkar Putin på samma sätt som Kim Jong-un dyrkades, vad var det nu han gjorde, nio hole-in-one på första försöket?
Citera
Idag, 13:39
Medlem
Kosminskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Är det ett kärnvapenkrig USA eftersträvar eftersom de angriper Ryssland i Europa?
Biden sade 2022 att några offensiva vapen inte skulle levereras till Ukraina eftersom de kunde användas mot ryskt territorium " ville inte riskera WW3".
Du tar upp Iran, ser det ut som om Iran är beroende av Ryssland för att klara sig? Knappast eller hur? Men Zelensky klarade sig inte ens en vecka utan att gråta när USA tillfälligt kopplade bort "intelligence service" i mars 2025.
Det säger allt om vilka det egentligen är som driver kriget. Högkvarteret sitter i Wiesbaden enligt amerikansk media.
Du verkar ha missat att Nato redan strider för fullt mot Ryssland med alla vapen vi kan avvara och mer därtill. Det skulle inte bli någon avgörande skillnad om vi skickade in egna trupper heller eftersom vi knappt har några att skicka även om Macron påstår det nu under mötet i Paris.
Natos trupper skulle bara bli helt utskåpade i Ukraina.
Ryssland skulle kunna skicka missiler och Oresjniks på militära baser och vapenindustrin i EU som vi inte ens kan försvara oss mot.
Enda skälet att Putin inte har gjort det hittills är att det är onödigt arbete och fokus för Ryssland. De vinner över Nato ändå i Ukraina och resten av Europa är inte intressant (ännu).

När angrep USA Ryssland i Europa?
Du verkar ju helt verklighetsfrånkopplad. Att väst skulle försvara Ukraina militärt mot Ryssland var lika förutsägbart som att solen går upp i öster. Ryssland valde att dra igång en konflikt ändå eftersom som man grovt överskattade sin egen militära förmåga. Nu sitter man fast i ett utnötningskrig där Ryssland har förlorat initiativet. Nu börjar även en del ryska krigshökar inse att det är kört.
Citera
Idag, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosminski
När angrep USA Ryssland i Europa?
Du verkar ju helt verklighetsfrånkopplad. Att väst skulle försvara Ukraina militärt mot Ryssland var lika förutsägbart som att solen går upp i öster. Ryssland valde att dra igång en konflikt ändå eftersom som man grovt överskattade sin egen militära förmåga. Nu sitter man fast i ett utnötningskrig där Ryssland har förlorat initiativet. Nu börjar även en del ryska krigshökar inse att det är kört.

Konflikten startade väl ändå med Euromajdan 2013? Vi vet ju att USA hade ett finger med i spelet för att få bort presidenten, och att det till och med hyrdes in prickskyttar för att elda på situationen och döda motståndare.
Citera
Idag, 15:00
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Någonting går Putin på.
Men det är väl hans ensak.

Citat:
En ledare av ett land borde varken knarka eller dricka alkohol.
Citera
Idag, 15:10
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Ja men då är det dags att Ryssland börjar slåss med rätt nation?
Karta och kompass har de väl. Inget Starlink, men det ska nog fungera ändå.

Vad väntar ni på?
Oroliga över vad som då skulle följa?

Zelenskyj. Se min avatar.
Zelenskyj är en smart person.
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Jag är helt med på att Ukraina har rätt att slå tillbaka med samma mynt mot Ryssland. Det är så regelrätta krig fungerar.
Dilemmat här är att Ukraina bara fungerar som slagfält för USAs krig mot Ryssland. De drabbas hårt i det geopolitiska spelet.
IMO vore det bättre om Ryssland attackerade amerikanska militärbaser i Europa och varför inte lite missiler på Washington?
Om Iran och Ryssland gör gemensam sak och tar kriget till amerikanskt territorium skulle USA inte vara lika benägna på att ställa till med kaos världen över
Jag minns att Zelensky sade till Trump i Vita Huset att " ni vet inte vad krig är eftersom ni är skyddade av två oceaner ". Han hade en poäng i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in