2022-10-26, 22:00
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Måste säkert ha en folkbokföringsadress men kunde också vara skriven hos mamman…nu ser det ut som att maken tänker ”behålla” sin fru, för tidigt att säga. Vi får se.
Det kanske går automatiskt då hon är gift m W. Selberg och bör då tillhöra samma adress?
Citera
2022-10-27, 19:48
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Det kanske går automatiskt då hon är gift m W. Selberg och bör då tillhöra samma adress?

Nej, så är der nog inte. Maken William Selberg verkar ha tillåtit att Patricia fått skriva sin adress uppe hos honom i Norrland.
Sen är det säkert tiden framåt som kommer visa hur han väljer att göra med förhållandet och giftermålet. Patricia har ju visat att hon är farlig och maken har egna barn.
Citera
2022-10-27, 22:20
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
Nej, så är der nog inte. Maken William Selberg verkar ha tillåtit att Patricia fått skriva sin adress uppe hos honom i Norrland.
Sen är det säkert tiden framåt som kommer visa hur han väljer att göra med förhållandet och giftermålet. Patricia har ju visat att hon är farlig och maken har egna barn.

Det behövs ingens tillåtelse att skriva sig någonstans. Det finns massvis med exempel på folk som skrivit sig på någon annans adress och den som är skriven där hade ingen aning. Det räcker att P velat skriva sig där så är det gjort. Om inte W uppmärksammar det och anmäler det som folkbokföringsbrott kommer ingen upptäcka det. Eller ja, nu är det ju lite mer allmänt känt...
Citera
2022-10-28, 21:16
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Det behövs ingens tillåtelse att skriva sig någonstans. Det finns massvis med exempel på folk som skrivit sig på någon annans adress och den som är skriven där hade ingen aning. Det räcker att P velat skriva sig där så är det gjort. Om inte W uppmärksammar det och anmäler det som folkbokföringsbrott kommer ingen upptäcka det. Eller ja, nu är det ju lite mer allmänt känt...
Ja just det, glömde bort detta!
Då får vi se om W låter detta bestå, han har ju tid att tänka igenom alltihopa. Skulle inte förvåna mig om han fortsätter med kontakten med C.
Citera
2022-11-04, 18:43
Medlem
Tråden fick ett litet uppsving efter domstolens beslut. Däremot har jag inte sett någon skriva som verkar ha någon form av koppling till P eller övriga berörda? Har följt tråden noggrant då jag själv känner till både målsägande och dömda. Det var väldigt chockerande allt och första gången jag förstod vilka det handlade om var via FB...
Citera
2022-11-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadjegat
Tråden fick ett litet uppsving efter domstolens beslut. Däremot har jag inte sett någon skriva som verkar ha någon form av koppling till P eller övriga berörda? Har följt tråden noggrant då jag själv känner till både målsägande och dömda. Det var väldigt chockerande allt och första gången jag förstod vilka det handlade om var via FB...

Ge gärna tråden ett uppsving, GM vore intressant att läsa mer om.
Citera
2022-11-04, 20:24
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Citat:

Kan inte heller förstå varför ingen/inte fler här lämnat kommentarer om Patricia och hennes personlighet, och mer om hennes bakgrund och liv fram till vansinnesdådet mot exmaken.
Utan att avslöja dig, hur känner du Patricia och hur ser du på henne som person sen förr?
Citera
2022-11-05, 11:36
Medlem
Citat:
Kan inte heller förstå varför ingen/inte fler här lämnat kommentarer om Patricia och hennes personlighet, och mer om hennes bakgrund och liv fram till vansinnesdådet mot exmaken.
Utan att avslöja dig, hur känner du Patricia och hur ser du på henne som person sen förr?

Jag ska vara försiktig men ändå försöka ge så mycket jag kan. Under ett par år befann vi oss i en situation då vi hade mer eller mindre daglig kontakt. Inte vänner men som sagt en hel del kontakt. Jättetrevlig och glad. Positiv. Stod på sig för det som var rätt och påpekade orättvisor. Blev faktiskt riktigt förvånad när jag fick reda på detta. Alltså... jag reagerade då över att hon var så trevlig och ”sprudlande”. Och alltid fixad och snygg.
Citera
2022-11-09, 15:11
Medlem
Novotars avatar
När kommer FUP? När vet man var hon blir placerad?
Citera
2022-11-10, 23:16
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Citat:
Jag ska vara försiktig men ändå försöka ge så mycket jag kan. Under ett par år befann vi oss i en situation då vi hade mer eller mindre daglig kontakt. Inte vänner men som sagt en hel del kontakt. Jättetrevlig och glad. Positiv. Stod på sig för det som var rätt och påpekade orättvisor. Blev faktiskt riktigt förvånad när jag fick reda på detta. Alltså... jag reagerade då över att hon var så trevlig och ”sprudlande”. Och alltid fixad och snygg.

Tack att du delade med dig.
Hur ser din analys ut, varför tror du Patricia utförde knivdådet?
Du skriver "sprudlande - alltid fixad och snygg". Hur tror du hon är som person under det där? Eller tror du hon hade fått psykiska problem kring dådet och graviditeten?
Citera
2022-11-11, 17:35
Medlem
Hur var det nu med att det också finns psykopat kvinnor som slår sina män?
Citera
2022-11-11, 18:07
Bannlyst
Citat:
Tack att du delade med dig.
Hur ser din analys ut, varför tror du Patricia utförde knivdådet?
Du skriver "sprudlande - alltid fixad och snygg". Hur tror du hon är som person under det där? Eller tror du hon hade fått psykiska problem kring dådet och graviditeten?

Tjena palatsen, du gör som vanligt rätt iaktagelser, hur var hon under spaklet även om jag inte är så intresserad längre av hur det går för den lilla paddan. Nu finns ju dom som träder ikraft nästa vecka om inte överklagan inkommit. Hon är rökt vår lilla brutta och med all sans o rätt. Ville mest göra ett inspel för att bekräfta att du återigen har huvudet på skaft, tryggt med innevånare som dig, keep it up! Gör hon det enda rätta hon kan så lipar hon o erkänner. Så kanske hennes barn en dag hittar tillbaks på en trekvart. Utan erkännande kan hon glömma det. Vi får väl se med tiden hur smart hon verkligen var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in