Resultat: Bojkottar du Marabou?
Ja, jag bojkottar Marabou.
28,82%
402 röster
Jag handlar mindre av Marabous produkter.
6,45%
90 röster
Jag har ingen åsikt i frågan eller vill inte uppge.
4,44%
62 röster
Jag handlar mer av Marabous produkter.
10,39%
145 röster
Nej, jag bojkottar inte Marabou.
49,89%
696 röster
2023-06-18, 20:20
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Vad bra, du menar alltså att Putin kommer evakuera dessa stackare till det Ryssland som de så gärna vill tillhöra? Frågan är varför han inte gjorde det från början? Tänk så mycket pengar och ryska liv det hade sparat!
Jag har inte ens tänkt på det. Snacka om ironi att han istället "evakuerar stackars Ukrainare" till Ryssland..
Citera
2023-06-18, 21:43
Medlem
1754s avatar
Jag såg en människa köpa en Marabou chokladkaka på Ica idag. Jag försökte ge onda blicken men fanskapet vågade inte titta.
Citera
2023-06-18, 21:47
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Jag såg en människa köpa en Marabou chokladkaka på Ica idag. Jag försökte ge onda blicken men fanskapet vågade inte titta.
Vet du, om jag skulle fråga mina kollegor om de bojkottar Marabou, skulle 9 av 10 inte ha en aning om vad jag pratar om.
Citera
2023-06-18, 21:48
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vet du, om jag skulle fråga mina kollegor om de bojkottar Marabou, skulle 9 av 10 inte ha en aning om vad jag pratar om.

Då har du jävligt korkade kollegor.
Citera
2023-06-18, 21:51
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Då har du jävligt korkade kollegor.
Man är nog inte världens smartaste i mitt yrke, men mest handlar det om att de flesta är unga och inte har en aning om vad som händer utanför sociala medier.

Vid ett tillfälle hade det varit en skjutning nära arbetsplatsen, och jag tog upp det med en kollega.
-Oj, har inte läst nyheterna, Facebook har varit nere.
Citera
2023-06-18, 22:31
Moderator
Strix m/94s avatar
Anknytande bojkott-tråd infogad.

Strix/Mod
Citera
2023-06-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Skippar Philadelphian till veckan också.
https://www.mondelezinternational.com/Our-Brands
Och Volvobilar med mera, vid nästa bilköp.
Samt alla andra varumärken du köper i affären när du går till Ica. Ukraina kan ha "svartlistat" och då är det bäst att du inte köper dem - du kan ju uppfattas som icke-PK
Bra jobbat! PK blir du när du berättar vad duktig du är. Du behöver inte om det skrämmer dig att andra tycker att du verkar vettig.
Citera
2023-06-19, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Vad tror du kommer att hända med befolkningen i utbrytarrepublikerna om Ryssland överger dem? Dessa som röstat Ja till att ingå i den Ryska federationen. Ska Ryssland bara lämna dem åt sitt öde? Vore oerhört lågt. Det kommer inte att hända.

Vilka utbrytarrepubliker är det vi pratar om nu? Belgorod?
Citera
2023-06-19, 01:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Eller så gav han bara fullständigt fan i om en random människa blir sur för att han köper Marabou.

Hoppas du inte kör Volvo btw eller dricker Zoegas kaffe.
Citera
2023-06-19, 08:31
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Att köpa Marabou har varken med mänskliga rättigheter eller att vara eller icke-vara ett rysstroll att göra din fjant.

Du svarade btw inte på min andra fråga.

Klart att det har det ditt rysstroll eftersom dom bedriver verksamhet i Ryssland som drar in skattepengar till Ryska Staten.
Citera
2023-06-19, 08:43
Avstängd
Marabou är amerikanskt, har inget med rysk choklad att göra som inte är så god. Helt idiotiskt att bojkotta ett amerikanskt företag bara för det. Ska alla byggföretagen bojkotta Caterpillar också som också är kvar i Ryssland, bara av den lilla anledningen?
Citera
2023-06-19, 10:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Klart att det har det ditt rysstroll eftersom dom bedriver verksamhet i Ryssland som drar in skattepengar till Ryska Staten.

Nej. Marabou bedriver ingen verksamhet i Ryssland. Deras ägare gör det (minimalt) och det är inget de styr över. Inga produkter som görs i Ryssland säljs i Norden.

Och nu frågar jag för tredje gången. Hur ser du på varor som Carlsberg, Volvo och Zoegas? Med din logik sponsrar du också Ryssland genom att köpa dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in