Citat:
Ursprungligen postat av
MohinderHerb
Om sannfinländarna tar över via en våldsam statskupp och börjar införa svenskfientliga reformer och lagar som hotar ålänningarna, dess svenska kultur och deras självständighet så hade jag till 100% stöttat att vi hjälper dem både ekonomiskt och försvarsmässigt samt även annekterar om det finns folkligt stöd för det.
Hade inte du det?
(Glöm inte att 95% ville återförenas med Sverige..)
Dina liknelser om Åland är fantastiska. Din förmåga att skjuta skarpt är oövertraffad. Synd bara att skotten träffar dina egna fötter.
Om Finland får en regering du ogillar och för en politik du anser hotar svenskspråkiga, då bör Sverige enligt dig kunna gå in militärt och annektera finskt territorium om lokalbefolkningen är positiv.
Men imperialism kan det förstås inte vara. Vi är ju brödrafolk.
Jag tror faktiskt inte att jag kan förlöjliga det resonemanget bättre än du just gjorde själv.
Och nationalekonomin tar vi en annan dag. Men lite att fundera på tills vidare. Att ett ryskt gruvbolag bryter guld innebär inte att guldet som finansdepartementet säljer ur NWF automatiskt växer tillbaka.
Det är ungefär som att sälja familjens sparkapital och förklara att det inte spelar någon roll eftersom grannen jobbar på banken.