Citat:
Citat:
Man frågar sig ett antal saker.
1. Varför springer de i samma fåra? Det leder ingenstans. Witkoff/Kushner.
2. Eller är vad som sägs av W/K, väldigt långt ifrån vad som faktiskt diskuteras?
3. Hur kan det skilja sig så pass mycket åt, mellan vad Ratcliffe framförde och vad Witkoff/Kushner pratar om?
De mest detaljerade tankarna om helgen som jag läst, kommer från pro-ryska källor och de ger en helt obalanserad bild. Så klart. Önsketänkande.
1. Varför springer de i samma fåra? Det leder ingenstans. Witkoff/Kushner.
2. Eller är vad som sägs av W/K, väldigt långt ifrån vad som faktiskt diskuteras?
3. Hur kan det skilja sig så pass mycket åt, mellan vad Ratcliffe framförde och vad Witkoff/Kushner pratar om?
De mest detaljerade tankarna om helgen som jag läst, kommer från pro-ryska källor och de ger en helt obalanserad bild. Så klart. Önsketänkande.
Kushner är familjemedlem med Trumpen själv väl? Tror det kan handla om översockrade affärsuppgörelser för att säkra Trumpklanen nån sorts Kennedy/Bush-status framåt.
Då behövs pengar.
Sen att Ryssland inte har en chans betala ut/tillbaka vad dom lovat är kanske W/K för korkade för att fatta, så även deras chef.
Zelensky har fötterna på jorden och har redan sagt att kriget ser ut att fortsätta.
Jag vet inte om Davids sling är lika prisvärd mot ballistiska attacker som Patriot men systemet verkar billigare och dessutom har Zelensky hjälpt Israel (och är själv Jude), om nu Trump ”ångrade” sig kring att Ukraina skulle få tillverka Patriot så kanske Israel har helt annan inställning.
Tas dom Ryska ballistiska attackerna ner (oavsett system som gör det) så är det Ryssen som får känna på en krigsvinter denna gången.
Och då inkluderar jag Moskva, Petersburg och Yekaterinenburg…