2026-04-11, 17:37
Medlem
Capstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
En och en halv miljon ryska unga män stupade eller lemlästade, inte ett enda av barnamördare v.puttins krigsmål uppnådda efter 4 år. Runt den 1 juni har Ukrainakriget pågått längre än hela Första Världskriget, och den oövervinnerliga ryska armén står fortfarande i Donetsks yttre förorter.
Nej det är inte sant och det fattar även en idiot som du.
https://ukrainewarlosses.org/
Citera
2026-04-11, 17:46
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capstan
Du förstår inte att det du ser på är ukrainsk propaganda?
Hur många miljarder ryska soldater har dött?
Lögner

Citat:

Har du räknat på de namngivna döda ryssarna än? Och tagit bort MIA eftersom de ryska inte visades? Du hittar allt om du följer och granskar din lilla ryska propaganda länk?
Citera
2026-04-11, 17:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ändå käckt att komma in i tråden och dra exakt alla Kremls talking points. Får jag gissa, Butja hände aldrig och Moskva sänktes av en tjuvrökande matros?
Citera
2026-04-11, 17:50
Medlem
Capstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ändå käckt att komma in i tråden och dra exakt alla Kremls talking points. Får jag gissa, Butja hände aldrig och Moskva sänktes av en tjuvrökande matros?
Du förstår väl ändå att ryssarna inte kan förlora 10000 soldater per dag?
Fattar ni ukrainatroll verkligen inte det?
Citera
2026-04-11, 17:55
Medlem
Citat:
Vem har nämnt den siffran?
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-04-11 kl. 17:58.
Citera
2026-04-11, 17:59
Medlem
Capstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Vem har nämnt den siffran?
Trollen här
Citera
2026-04-11, 18:02
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Glöm nu inte att det aldrig var planen att invasionen av Ukraina skulle bli en snabb historia, att den är inne på femte året är helt enkelt en del av mästerplanen.
Vidare går den ryska ekonomin som på räls, oljeintäkterna är högre än någonsin, några smärre incidenter med nedfallna vrakdelar har visserligen förekommit, men inget som nämnvärt påverkat exporten.
Att det förekommit en del motgångar i ett krig får man ändå räkna med, speciellt eftersom Ryssland nu ensamt står upp mot hela Nato. Men det är bara en tidsfråga innan Ukraina måste kapitulera inför den ryska övermakten så lika bra att de kastar in handduken direkt och går med på samtliga av Rysslands krav.

Skulle det inte funnits så mycket nazister i Ukraina som dessutom fick till en statskupp med en kokainbetoende jude som marionett hade det här aldrig behövt hända.

Jag vet detta, jag har läst det på mycket trovärdiga och neutrala telegramkanaler
Citera
2026-04-11, 18:02
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Fast det tror ryssarna själva numer så varför ska vi Ukrainatroll inte tro på det? Senast var det Pavel Gubarev, rysk extremist och tidigare guvernör i Donbas som sa att 1 miljon döda ryssar var mycket troligt.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/2042227164624420882?s=20

Edit:

Nämen se på fan.. han har även sagt det ni rysstroll förnekat i alla dessa år. Det har jag totalt missat.

Terrorist and former "people's governor of Donbas," Pavel Gubarev, confirmed that the so-called "uprising" in Ukraine's Donbas in 2014 was entirely funded and coordinated by Moscow and carried out with Russia's military involvement.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/2042278032514130280?s=20
Senast redigerad av CanisMinor 2026-04-11 kl. 18:10.
Citera
2026-04-11, 18:26
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:

Ingen har sagt den siffran förräns du gjorde det idag. Om jag har fel så ta fram det inlägget så erkänner jag mitt misstag (vilket ni rysshoror aldrig någonsin gjort).
Citera
2026-04-11, 18:34
Medlem
CanisMinors avatar
I found a video for you of russian prisoners of war who returned to russia today.
Look at their plump faces and how fat they are, and compare them with the Ukrainian prisoners of war.

https://x.com/albafella1/status/2042998783072403689?s=20
Citera
2026-04-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Många här i tråden har ifrågasatt din förklaring till Putins påståenden:
1: Tror du själv på de förklaringar du påstår att Putin har torgfört?
2: Återkom i så fall gärna med dina personliga åsikter om Putins förklaringar, är de troliga? Känns de rimliga?

Du får ställa specifika frågor, jag har iprincip slutat svara då det inte ger något för mig, då allt går ut på att kalla mig vatnik och liknande, så fort man bemöter ett inlägg, eller som i detta fall, korrigerar ett felaktigt, troligen väl medvetet felaktigt citerat, för att ljuga och styra om diskussionen.

Rent generallt så är Rysslands förklaringar mer trovärdiga än USA´s förklaringar.

ta en specifik fråga, om jag uppfattar jag den ställd som ärlig så svarar jag på den, utan vatnik och utan "alla ryssar är monster" och den "psykotiske dvärgen", stå över dehumaniseringen.
Citera
2026-04-11, 18:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Vem är det som påstår det då? Är du desperat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in