Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Ändå käckt att komma in i tråden och dra exakt alla Kremls talking points. Får jag gissa, Butja hände aldrig och Moskva sänktes av en tjuvrökande matros?
Glöm nu inte att det aldrig var planen att invasionen av Ukraina skulle bli en snabb historia, att den är inne på femte året är helt enkelt en del av mästerplanen.
Vidare går den ryska ekonomin som på räls, oljeintäkterna är högre än någonsin, några smärre incidenter med nedfallna vrakdelar har visserligen förekommit, men inget som nämnvärt påverkat exporten.
Att det förekommit en del motgångar i ett krig får man ändå räkna med, speciellt eftersom Ryssland nu ensamt står upp mot hela Nato. Men det är bara en tidsfråga innan Ukraina måste kapitulera inför den ryska övermakten så lika bra att de kastar in handduken direkt och går med på samtliga av Rysslands krav.
Skulle det inte funnits så mycket nazister i Ukraina som dessutom fick till en statskupp med en kokainbetoende jude som marionett hade det här aldrig behövt hända.
Jag vet detta, jag har läst det på mycket trovärdiga och neutrala telegramkanaler