Citat:
Ursprungligen postat av
Kuckeliku123
Utveckla gärna ditt resonemang. Vad tycker du är dåligt med honom och vad tror du att andra tycker är dåligt med honom?
Du sågar ju honom lägga med fotknölarna så det borde vara lätt för dig att rada upp specifika händelser i nutid som visar på Davidovs inkompetens.
Tack för att du förbättrar diskussionen istället för att sprida har.
För övrigt så går det så dåligt för rus att helkinesiska städer breder ut sig vid landsgränsen. Städer med endast kineser där alla skyltar är på kinesiska. Snacka om att inte kunna hålla territorium!
Jag tittar på DD ibland så jag kan rescensera.
1) DD är en av de som växt med kriget. I starten var det skämskudde på och skamlöst delande av falsk propaganda.
2) Numera är han relativt analytisk.
3) Han har också kvaliteten att han ser på vad som händer, och är inte rädd för att ändra sig. Dvs han är ganska "empirisk". T ex så dömde han ut Pokrovsk helt för 10 dagar sedan, och nu har han en lite mer "mittemellan"-take på vad som händer där.
4) Han har också en viss militär kunskap.
5) På minus-sidan är att han är en grifter, och han måste vara lite publikfriande. Han lever på reklam och tyvärr är många proukraina-tittare såna att de vill höra att det går bra och att ryzzarna är dumma. Så han måste sitta och håna lite också.
6) Det är sällan han lutar sig mot proryska datakällor, även om de är erkänt bra. Så han är inte bra som "single source of information".
7) Han är ganska smart.
Jag vet inte vilken proukrainsk annan YouTuber som gör bättre daily updates. Kanske den där nya tjejen?