Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Zelensky uppgav för 6 månader sedan 48 000 döda sedan början så han har höjt lite för ingen trodde på den löjlig låga siffran tidigare. När man ser en rysk FAB eller TOS-eldkastare slå över ukrainska skyttevärn eller smalingsplatser och suger luften ur dom samt bränner deras kroppar inser man snabbt att antingen är skyttevärnen tomma och onödiga eller så dör massor av soldater varje dag. Sen har vi drönare också men här är man fortfarande lite mer balanserad med Ukraina. Artilleri är det inte ofta Ukraina använder numera men Ryssland gör det fortfarande och här dör också många ukrainska soldater.
De exakta siffrorna från båda sidor vet ingen här men med det militära övertaget vad det gäller vapen så dödar ryssarna minst fem gånger fler och jag tror det ligger på tio gånger fler. Det är därför Kievregimen gärna vill ha vapenvila nu för det är svårt att tolerera förlusterna, 1000-2000 soldater förlorade varje dag, fler soldater i månaden än man numera rekryterar. Ryssland gör allt för att inte få för stora förluster men ibland måste dom framåt och då aktiveras ukrainska drönare som slår ut många av pansarfordonen. Stora offensiver utan stabila flanker är idag omöjligt med drönare snurrande ovanför och övrig IRS och det såg vi i Kursk där Ukraina tog stora förluster. Ryssland tar sig fram sakta men säkert längs hela fronten och får mindre förluster jämfört med Kievregimens PR-trick i Kursk och Belgorod och meningslösa offensiver runt Patrovsk som bara kostar män... men man kanske måste göra dom för annars omringar ryssarna staden.
Det finns inget som stödjer dina fantasier.
All verdertagen expertis säger att för att anfalla, krävs minst 3 ggr styrka. Det har Ryssland sällan haft.
Ryssland kör köttvågsanfall och offrar sina soldater.
Ukraina backar steg för steg, under konstant eldgivning mot ryssarna.
Vi har åtskilliga filmer från ryssar som tröttnat på denna hantering.
Finns inte motsvarighet till samma filmer hos Ukraina.
Dina fantasier skulle dessutom innebära att det inte finns några soldater kvar hos Ukraina alls. Större förluster än antal soldater ö h t.
Jag anklagar dig inte för att vara raketforskare, utan snarare tvärtom. Dum i hela huvudet.
Man vet att du är ryss.
För varje gång du säger något, ljuger du.
Hur var det nu med Polens invasion av Ukraina?
Jag väntar ännu.
Klappträ.