Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-04-13, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Ryssarna försöker etablera sig i Europa igen. De vill "vända blad".

"Sedan tidigare har det kommit uppgifter om att det finns ryska planer på att försöka få i gång Nord Stream igen, och att USA genom amerikanska företag skulle fungera som en mellanhand och kontrollera gashandeln från Ryssland till Europa."

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trumps-hemliga-paskagg-vill-ta-over-ukrainsk-gasledning-/

USA har precis infört strafftullar mot europeiska varor och tjänster.

Det låter ju jätte, jätte troligt att tyskarna skulle gå med på det där världsfrånvända scenariot.
Senast redigerad av Specsavers65 2025-04-13 kl. 12:59.
Citera
2025-04-13, 12:56
Medlem
Smutsryssen fortsätter. Tänker att Ukraina borde börja döda civila pissryssar nu ochså. Hoppas🙂
Citera
2025-04-13, 12:58
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssland är ett gigantiskt land och rinnand vatten och avlopp enligt vår standard kommer även till glesbyggd där men väst sätter ständigt pinnar i hjulen och Ukraina med NATO var en stor en. Det är mycket land i Ryssland at utveckla, bygga upp och att försvara. Oroa dig istället för det ukrainska folket som måste leva utan demokrati och med banderiter (facister och neo-nazister). Det mesta i Ukraina är byggt av Sovjet och Ryssland som vägnät, broar, kärnkrafverk, kolkraftverk, gasledningar osv för själva klarar råsinnen och oligarker inte av att planera eller genomföra något utan allt man gör är att kräva och tigga. Så har det sett ut för det ukrainska folket genom historien och därför har man aldrig kunnat skapa en egen stat, hylla sovjet för dagens Ukraina.
Du har skrivit fel, nedveckla är ordet vilket är oomtvistligt vad den blodtörstiga massmördaren ägnar sig åt - på område efter område. Ingen har förstört ryssland till närmelsevis så mycket på så kort tid som den lilla massmördaren du klänger runt halsen på. Läser man inlägg från dig, vilket jag undviker, så slås man alltid av tanken om du verkligen är så dum eller bara spottar ur dig goja för att jävlas. Om det nu är så att du tror på den fredsälskande ryska offerkoftan - gud förbjude - är nog ett grövre språkbruk som galen mer passande. Demoniseringen av Ukraina i avsikt att urkulda dom ryska våldsbrottslingarnas framfart är minst sagt frånstötande.

Hur många Ukraina barn har dom ryska mördarna lyckats mörda idag då ?
Citera
2025-04-13, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
USA har precis infört strafftullar mot europeiska varor och tjänster.

Det låter ju jätte, jätte troligt att tyskarna skulle gå med på det där världsfrånvarande scenariot.

Oj vilket trevligt svar
Tyskarna skriker efter gas. Men jag skulle inte råda de att gå i den ryska fällan igen. Bättre låta kineserna köpa gasen.
Citera
2025-04-13, 13:06
Bannlyst
Citat:
Oj vilket trevligt svar
Tyskarna skriker efter gas. Men jag skulle inte råda de att gå i den ryska fällan igen. Bättre låta kineserna köpa gasen.

Du menar dem naturligtvis. Har du samma problem med ”vi” och ”oss” också? Eller ”en” och ”ett”?

Skriker tyskarna efter gas? Vars får du allt ifrån? Menar du att tyskarna stillatigande bara tittat på och accepterat att de varken får värme eller kan laga mat i sina lägenheter?

Har du alltid lika otur när du tänker? Eller skriver du utan att tänka?

Du verkar dessutom helt utan sinne för proportioner.

Inte en chans att Kina kan kliva in och ersätta försäljningen av den ryska gasen till Europa. Inte en sportmössa. Den skulle behöva öka 20-30 ggr. Hur tänker du lösa det, klappmongo?
Senast redigerad av Specsavers65 2025-04-13 kl. 13:15.
Citera
2025-04-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Du har skrivit fel, nedveckla är ordet vilket är oomtvistligt vad den blodtörstiga massmördaren ägnar sig åt - på område efter område. Ingen har förstört ryssland till närmelsevis så mycket på så kort tid som den lilla massmördaren du klänger runt halsen på. Läser man inlägg från dig, vilket jag undviker, så slås man alltid av tanken om du verkligen är så dum eller bara spottar ur dig goja för att jävlas. Om det nu är så att du tror på den fredsälskande ryska offerkoftan - gud förbjude - är nog ett grövre språkbruk som galen mer passande. Demoniseringen av Ukraina i avsikt att urkulda dom ryska våldsbrottslingarnas framfart är minst sagt frånstötande.

Hur många Ukraina barn har dom ryska mördarna lyckats mörda idag då ?

Jag antar att du menar mitt emot = tvärtom språket.
Jag har lärt mig, så småningom, att allt hemskt som man påstår att Ryssland gör - så är det Ukraina som gör det.
Tänk att man kan tro att Ukraina vinner kriget - trots att alla fakta bevisar motsatsen. Och nu är ryssarna i stor attack och tar över by efter by. Checka de olika krigskartorna = enkel bevisning.
Citera
2025-04-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ryssland har bombat civila i Ukraina, minst 20 döda. Samtidigt finns planer på återstart av Nordstream av Ryssland. Blir det fotbolls-VM också ? De vill vända blad, vi vill det inte.

"Ukraina: Många döda i rysk attack mot Sumy"
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/manga-doda-i-rysk-attack/

Tja verkar återigen som alla detaljer inte tas med ...

"Attacken i Sumy utfördes mot en folkmassa av militär personal som genomförde en högtidlig prisutdelning, sade Rada-ledamoten Mariana Bezuhlaya.

"Vädjan till Syrskij och separat till befälhavaren för territorialförsvaret: samla inte militären för utmärkelser, och ännu mer på civila platser"
https://www.gazeta.ru/politics/2025/04/13/20873144.shtml
Citera
2025-04-13, 13:17
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Många av dessa neo-nazister har dött på slagfältet och övriga kommer att fly till UK ock Kanada precis som efter andra världskriget och blir några kvar åtalas en del för krigsbrott. Om inte annat så tar ukrainarna som plågats av dom själva hand om kräken då SBU löses upp. Ni blir verkligen upprörda av tanken på nazister i Ukraina även fast USA en gång förbjöd vapenleveranser till Azov just av den kopplingen. Vilken överaskning ni får efter kriget då medias censur släpper. Sen är det ju inte bara nazister utan facister, ultranationalister, huliganer mfl. grupper vi i väst försöker hålla korta, du vet dessa aggressiva dumskallar jag kallar råskinn. Samma typer som var först ut i nazityskland och likt ukrainarna gick i fackeltåg och hatade någon grupp, i Ukraina är det ryssar och rysktalande i öster.

Ett djävla tjafsade om ukrainska nazister sim finns men är ett fåtal!

Finns fler nazister/fascister i Ryssland!

Sluta kasta sten I glashus Vatnik!
Citera
2025-04-13, 13:18
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Du är helt oförmögen att se andras fel i världen, Ryssland är värst och tex. Israel i Gaza som bombar sjukhus och dödar civila med barn i massor går inte att jämföra för dig. Inte heller USA med alla sina invasioner och krig bakom sig. En av grundorsakerna till denna konflikt är militäralliansen NATO:s provocerande och respektlösa framflyttning mot Ryssland och landets ställning som militär stormakt med kärnvapen gör ju att man måste agera. Du vet det gör USA hela tiden som stormakt runt om i världen som med Iran och Yemen nu, Irak, Afganistan, Libyen, Vietnam, Korea osv tidigare. Men du tycker att Ryssland med sin särställning ska sitta still och lyda då NATO och Kievregimen provocerar och dessutom angriper det rysktalande folket i Donbas. Vad hade hänt om Mexiko allierade sig med Kina och sen byggde militärbaser där och sen hjälpte till att angripa amerikaner och allt amerikanskt i Mexiko? Vi vet svaret från Kubakrisen på 60-talet då USA hotade med kärnvapenkrig, Sovjets baser och missiler skulle bort och Kuba är fortfarande under sanktioner och hålls nere av en stormakt. Amerikansk mentalitet, imperialism och sjuka kontrollbehov är mycket värre än Rysslands eller Kinas. Nu gillar jag det amerikanska folket ändå, det är Washington som är ett träsk.

Du är helt enkelt okunnig om världen och konflikten i Ukraina. Ta hand om din russofobi, hat är tärande på kroppen och hjärnan, se i Kiev hur dom blir.
WOOOW - Tror Du missade en massa konflikter och världsproblem som INTE heller hör hemma i den här tråden...
Du bevisar bara - om och om igen - hur jävla empatilös, faktaresistent och borttappad Du är..!
Visst är det in i helvete superbra att miljoner ryssar dör/lemlästas för puttes nyck, som Du bevisligen agiterar för..!
Men visst - världen blir sakta bättre för varje död ryss. Hoppas verkligen det ökar rejält..!
Du har fortfarande inte ens förstått vad en fobi avser - stackare...
Måste dock tacka dig för alla dina dumheter som bara ökar hatet mot ryssen i den fantastiska och fria världen, bra att Du finns..!
Citera
2025-04-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Du menar dem naturligtvis. Har du samma problem med ”vi” och ”oss” också? Eller ”en” och ”ett”?

Skriker tyskarna efter gas? Vars får du allt ifrån? Menar du att tyskarna stillatigande bara tittat på och accepterat att de varken får värme eller kan laga mat i sina lägenheter?

Har du alltid lika otur när du tänker? Eller skriver du utan att tänka?

Viket mycket trevligt svar. Anmodan om rättelse ? .
Jo ta den där stackars gumman i öst Tyskland som lagar mat i sin gasspis. Hon vill ha billig rysk gas. Och rysk gas har finansierat Ryssland och kriget. Välkommen.
Citera
2025-04-13, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Jag antar att du menar mitt emot = tvärtom språket.
Jag har lärt mig, så småningom, att allt hemskt som man påstår att Ryssland gör - så är det Ukraina som gör det.
Tänk att man kan tro att Ukraina vinner kriget - trots att alla fakta bevisar motsatsen. Och nu är ryssarna i stor attack och tar över by efter by. Checka de olika krigskartorna = enkel bevisning.

Men. För bara ett par veckor sedan var hela Belgorod ryskt. Inte nu längre.

Ni har tjatat i över ett halvår om pokrovsk, kursk och toretsk.

Trots alla påstådda framgångar på slagfältet så verkar de där småbyarna/småstäderna fruktansvärt svåra att inta. För den ryska clownarmén.

Vad är din geniala förklaring på det? Undermåligt tyskt pansar?

🤡🤡🤡🤡😎
Citera
2025-04-13, 13:24
Bannlyst
Citat:
Viket mycket trevligt svar. Anmodan om rättelse ? .
Jo ta den där stackars gumman i öst Tyskland som lagar mat i sin gasspis. Hon vill ha billig rysk gas. Och rysk gas har finansierat Ryssland och kriget. Välkommen.

Inte en siffra rätt, ryzzhjon.

Gumman skiter väl fullkomligt i vars gasen kommer från.

Och gasen nu är billigare än när tyskarna köpte den från ryzzhelvetet 2022.

Så, återigen.

Vilka tyskar skriker efter just rysk gas, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in