Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
25-03-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Vi vänder på scenariot då. Väst anfaller Belarus och fredsförhandlingar sker enbart mellan Ryssland och Väst. Belarus uteslöts från förhandlingar då de enbart är en proxy. Om du håller med det jag skriver så kan dina ord gällande Ukraina anses vara rimliga
Ja det blir förhandlingar mellan stormakter, återigen USA och Ryssland.
Citera
25-03-23, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Fredsförhandligar blir bäst om det gynnar båda parter, här USA och Ryssland. Ukraina är enbart en proxy och det har Marco Rubio erkänt. Kiervregimen har inte mycket att säga till om för det är andra som betalar.

Istanbulavtalet var det Kievregimen som lämnade efter att Ryssland dragit tillbaka trupper och Boris hälsat på.

USA har inget mandat att "förhandla" å Ukrainas vägnar...

Frågan kvarstår dock varför någon skulle intresserad av att förhandla, och än mindre att ingå något avtal, med ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) överhuvudtaget?

Ukraina största misstag var nog att de gav upp sina kärnvapen mot avtalade "säkerhetsgarantier" från ryssland vilka visade sig vara vatten värda.
https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum

Är du bekant med "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty"? Enl. nämnda avtal garanterades Ukraina (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, ockuperades och annekterades.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty

Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.

Vad gäller en del avtal som ryssland brutit på senare tid följer nedan en text till upplysningens fromma:

"To those who have missed the previous 30 years, here is a short list of the results of negotiations with Russia that it never respected:

1. The Budapest Memorandum of 1994. Russia agreed to “respect independence, sovereignty, and the existing borders of Ukraine” as well as “refrain from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of Ukraine”. Breached by Russia invading Crimea in 2014.

2. The Russian-Ukrainian Friendship Treaty of 1997. Russia agreed to respect Ukraine’s territorial integrity and “reaffirmed the inviolability of the borders” between the two countries. Russia breached it in 2014.

3. The OSCE Istanbul Summit in 1999. Russia committed to withdrawing its troops from Moldova’s Transdniestrian region and Georgia until the end of 2002. That never happened.

4. The 2008 Georgia ceasefire agreement following Russian aggression against the country. Russia agreed that “Russian military forces must withdraw to the lines prior to the start of hostilities”. That never happened.

5. The Ilovaysk “Green Corridor” in August 2014 and other “humanitarian” death corridors. Russia pledged to let Ukrainian forces leave the encircled town of Ilovaysk in the east of Ukraine, but instead opened fire and killed 366 Ukrainian troops. In the following years, Russia attacked numerous humanitarian corridors in Syria.

6. The “Minsk” agreements of 2014 and 2015. Russia agreed to cease the fire in the east of Ukraine. There had been 200 rounds of talks and 20 attempts to enforce a ceasefire, all of which the Russian side promptly violated. On February 24th, 2022, Russia launched a full-scale invasion of Ukraine.

7. The 2022 Black Sea Grain Initiative. Russia pledged to “provide maximum assurances regarding a safe and secure environment for all vessels engaged in this initiative." It then hindered the initiative's operation for months before withdrawing unilaterally a year later.

NB: I am only focused on deals made with Russia to address specific issues and conflicts. I am not mentioning almost 400 international treaties that Russia has breached since 2014.

There are no conclusions to be drawn here, except that no one can seriously use the words "Russia" and "negotiations" in the same phrase.

Putin is a habitual liar who promised international leaders that he would not attack Ukraine days before his invasion in February 2022.

Russia's tactic has remained consistent in its many wars over the last three decades: kill, grab, lie, and deny.

Why would anyone genuinely believe that Russia in 2023 is any different from Russia in 1994, 1997, 1999, 2008, 2014, 2015, and 2022?
"
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
Ryska förlusterna börjar gå upp igen nu också, från 1000 om dan till 1500. Visar att det är köttkvarnen som maler på endast och de landvinningar de gör knappt ens kan räknas som vinster.
Det kommer ta stopp
Vilka landvinningar? Ryssland har inte tagit nån mark av värde sedan januari.
Citera
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Du beter dig som en klassisk forbollshulligan, bara känslor och inget tänkande. Inte konstigt att du gillar banderiter och håller på dom. Vad enskilda ryssar säger bryr jag mig inte om utan det är vad den ryska regeringen säger som betyder något. Se vad du själv skriver.
Hade jag betett mig som fotbollshuligan så garanterar jag dig att du hade redan ringt Polisen och krävt att jag grips för brott mot BrB. Inte konstigt att du gillar folk som sysslade med Holodomor och förtryck av halva Europa.

"Vad enskilda ryssar säger bryr jag mig inte om utan det är vad den ryska regeringen säger som betyder något"
Låtsas du vara dum eller är du det på allvar? Solovyev säger allt det i rysk statlig television som styrs av gissa vem? Rysk regering. Så kom inte fram och låtsas som att Solovyev och Skabayeva inte är några viktiga personer enligt dig. Vi har inte hört en enda gång Kreml dementera eller förneka orden som sägs i den ryska televisionen.
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 25-03-23 kl. 14:05.
Citera
25-03-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ja det blir förhandlingar mellan stormakter, återigen USA och Ryssland.
Okej så jag tolkar svaret som att du håller med mig om att Belarus skulle inte ha något att säga i det här scenariot. Bra där att det åtminstone finns lite av objektivitet i dig i vissa ämnen.
Inte bara USA, utan hela Väst inklusive Europa som också skulle delta militärt i detta scenariot.
Citera
25-03-23, 14:06
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
10/10

Ryss dokumenterar ögonblicket då den Bukhanka han fördas i sprängs och hans kamrater blir rysk shashlyk.

00:05 — the moment a Scooby Doo van with Russian invaders was blown up by a mine in Donetsk region.

x.com/albafella1/status/1903767345203466729
Otroligt ända att dom inte döde direkt, möjligtvis överlevde. Kanske dom är bättre än sitt rykte, eller kanske det bara var en drönare eller antipersonellmina.
Citera
25-03-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Otroligt ända att dom inte döde direkt, möjligtvis överlevde. Kanske dom är bättre än sitt rykte, eller kanske det bara var en drönare eller antipersonellmina.

Såg ändå ut som att alla som var där framme i fordonet dog omedelbart, medan de som var i bakre delen lyckades ta sig ut och bara blev skadade.

Intressant video, nog första gången jag ser en som visar hur det är att köra på en mina och allt i fordonet förvandlas till ett eldinferno.
Citera
25-03-23, 14:09
Medlem
Tjeckien deklarerar att de är redo att skicka fredsbevarande trupper om avtalet skrivs under, enligt Petr Pavel

https://wydarzenia.interia.pl/ukraina-rosja/news-misja-pokojowa-po-rozejmie-zdecydowane-stanowisko-czech,nId,21322788

Vi väntar nu på Kremls tal om att tjecker är "jävla Pepiks" och påminnelser om Prag 1968
Citera
25-03-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ha ha ja för det kommer att hända när de inte ens kan ta fyra oblast, lycka till inta staden Kharkiv med 1.4 miljoner invånare hur många orcher ska inte dö för att enbart inta den stora staden. Sen ge sig på Polen kan de alltid försöka med och få ser hur det går.

lmao Polen skulle käka upp dom till frukost hahaha
Citera
25-03-23, 14:20
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79

De körde på en mina. Bukhanka (UAZ-452) har inget rykte som "militärfordon" och är ingen MRAP. Det är ett ryskt skräpfordon, en rysk van från 1960-talet.
Citera
25-03-23, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
På vilket sätt menar du att det blir bättre för ukrainarna om de ska bli förtryckta av ryssarna och dessutom få sina korruptionsproblem väldigt mycket förvärrade?

Ukraina ligger på plats 105 bland världens minst korrumperade länder. Vilket dock är en avsevärt bättre placering än Rysslands plats 154.
https://www.transparency.org/en/cpi/2024
Kriget tar slut och människor får leva i fred. Självklart är det bättre än att leva under bombardemang.
Hur tänkte du egentligen?
Citera
25-03-23, 14:25
Medlem
StigEngstroms avatar
Ännu sitter man i tråden och diskuterar ryska förluster och hur ägda dom blir av detta.
Kreml förlorar 1000 man om dagen, därför åker dom hem nu vilken dag som helst.
Så har det låtit i flera år.
Kreml ger fan i 1000 stupade asiater från Burjatien, har ni inte fattat det nu så när ska ni fatta?
Det är en win-winsituation i deras vrickade ryska hjärnor, fattar ni inte?
Diskutera land och materialförluster när det gäller ruskiland för det är detta som spelar någon roll, inte kroppar.
Senast redigerad av StigEngstrom 25-03-23 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in