Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Nej jag tror det är fler än dem; många olika stridsfordon som Bradleys är rapporterade där (Även skadade av minor etc.) "Ryssarna" tror jag mest hade Ukrainsk/erövrad rysk materiel?
Men jag har inte hört några detaljer.
Problemet för Ukraina är att de "gamla" soldaterna vägrar att strida tillsammans med de utländska soldaterna. Före det här i Kursk så talades det mycket om de stora styrkorna som Ukraina samlar ihop någonstans i Sumi. Man förstod inte varför eftersom det inte fanns någon front i närheten och ryssarna har kunnat penetrera de ukrainska styrkorna vid fronten och tvinga dem bakåt, mer västerut.
Varför finns det ypperliga grupper där - till synes utan nytta?
Nåja, vi fick veta det. Först for det in en mindre grupp i Kursk - för att checka hur försvaret ser ut där. De mötte inget motstånd så det kallades in fler och fler skvadroner och när dessa stoppades, så öste Ukraina mer och mer soldater in i Kursk vilket betydde att den stora fronten har svårt att hålla ställningarna.
Under en lång tid kunde man höra telefonprat bland de ukrainska styrkorna i Kursk och det var varken ryska eller ukrainska som talades.
Ryssarna gräver ner sig och bombar... och använder drönare och missiler. Ukrainarna attackerar och det kostar stora mängder liv.
De attackerade inuti Kursk på två ställen - med det fungerade inte.
Vad Trump pratar om när han säger att 30 officerare borde få ta sig ut ur Kursk - är det ingen som vet vad han talar om. Men det kan hända att de har skapat ett underjordiskt skydd och att de blivit kvar där när ryssarna har tagit över.