2022-03-03, 18:38
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.Seagal
Enligt VG

https://direkte.vg.no/krig-i-ukraina/news/zelenskyj-baltikum-er-neste-paa-russlands-liste-dersom-ukraina-faller.vxJDMT3Rb?utm_source=vgfront&utm_content=ho vedlopet_row5_pos1
Tror det är krig med ord.. klart att Ukraina som känner sig övergivna försöker få de baltiska länderna känna sig hotade i hopp om att de skall gå in i Ukraina och hjälpa till få bort Ryssarna...
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Folk som åker ner och krigar frivilligt för den natiomalistiska juntaregimen i Ukraina kommer ej att ha krigsfångestatus:

https://youtu.be/fOQEjq3WDT4

Vad innebär detta i praktiken?

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

Dom blir avrättade på plats
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Är du glad att de tar stad efter stad ? För första jag är ryss för den andra...han gör de för att de fanns idioter som dig som gillar att han spelar cool....jag skulle själv idag knulla honom och alla ryssar eller såna svinet som dig gillar honom....mina barn kommer inte ens veta om att de är ryssar. Du är ett skam иди нахуй русский корабль

Nu har du misstagit dig. Bara för att jag skriver att det går dåligt för Ukraina så hejar jag inte på Ryssland. Jag avskyr detta krig och är rädd för Ryssland och hotbilden mot Sverige och andra länder. Jag tycker som du om detta krig.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
7 miljoner rubler per död soldat???!!! Var i helvete ska han få dom ifrån
Han trycker mera eftersom det ändå är hål i botten på rubeln. Om några veckor kommer sju miljoner rubel att motsvara en kall bärs.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Under WW2 mördade USA civila. Inaktuellt exempel.
Du menar atombombningarna av Japan?
Du verkar lite naiv inför kriget. Gerillakrig är det enda mindre landets enda chans att försvara sig själv mot en större angripare. Självklart kommer den större angriparen att kalla detta för terrorism. Men terrorism är ganska väl definierat och gerillakrig faller inte in inom denna definition.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Volkswagen stänger sina ryska fabriker och slutar att sälja bilar till Ryssland, Scania har redan slutat att sälja.
Volvo lastvagnar har stängt sin fabrik.

Tusentals och åter tusentals välbetalda ryska arbetare är nu arbetslösa.
Ryssland glider sakta mot en ekonomisk kollaps.

Se där.. Jag har väntat på att få höra att Volkswagen stänger ner sina fabriker i Ryssland, så den infon tackar vi för. Putin servar en ekonomisk fullkomlig härdsmälta, till sitt folk.
Citera
2022-03-03, 18:39
Medlem
mrtowlies avatar
Kan någon länka till Putins tal?
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I vissa områden så har ukrainarna nog fler stridsvagnar nu än innan kriget började, eftersom många ryssarna lämnat och sprungit ifrån stridsvagnarna.

Dock tror jag inte att det kommer bli tal om några stridsvagnslag (som under andra världskriget) utan ukrainarna har en annan taktik mot stridsvagnar och pansarfordon: avancerade pansarbrytande raketer. De strömmar in i landet i tusental. Lätta att använda också.
JAg skulle vara livrädd i att sitta i en rysk stridsvagn nu. KRiget har bevisat att de nya antipansarvapnen slår igenom även på de bästa ryska tanksen.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag såg det på BBC, tänkte också vad håller han på med? Svamlar och upprepar sig talet igenom sen reste han sig upp och stod och stirrade in i kameran i typ 30 sekunder innan han fattar att han inte läst hela sitt tal....
Han höll en tyst minut för de stupade ryska soldaterna.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Putin har hållit tal till nationen

Alldeles nyss höll Putin ett tal i rysk tv i ett försök att svara på den internationella kritiken mot invasionen i Ukraina.

Han riktade sig även till de ryska styrkorna och deras anhöriga.

– Jag är stolt över att vara en del av demilitariseringen. Jag kommer aldrig att överge min övertygelse om ryssar och ukrainare är ett och samma folk, säger han.

– Vi strider mot nynazister. Nynazisterna använder sina civila som sköldar.

– De (Ukraina reds anm.) har prickskyttar på sina tak. De är brutala. Medan vi gör allt för att inte spilla några liv.

– Ryska soldater och officerare agerar modigt, som riktiga hjältar. Våra soldater förstår precis vad de kämpar för och vet att de har rätt när de offrar sina liv för att rädda sina kamrater. Våra väpnade styrkor och Donbass-milisen visar nu ett massivt hjältemod.

– Alla anhöriga till dödade soldater, kommer att få 7 miljoner rubler. De kommer få ersättning varje månad.

Just nu är 7 miljoner rubel lite över 630 000 svenska kronor.

– Ingen kan hota oss, inte ens med kärnvapen, säger han.

– Vi kommer alltid att komma ihåg de som förlorats.

Putin höll också en tyst minut för de ryska soldaterna som dött i striderna i Ukraina.

– Den här operationen i Ukraina går precis som vi har planerat och har genomförts framgångsrikt, avslutar han sitt tal med.

Den stora frågan är hur det ens kan finnas någon som inte bor i Ryssland som kan fortsätta att övertyga sig själv att Putin är en hjälte. 7 miljoner Rubel lär snart vara nere på några hundralappar så särskilt stor nytta av beloppet lär de inte få. Går man även efter Rysslands dödstal så behövs det ju såklart inte så mycket pengar. Men det blir väl som i Tjetjenien där Ryska mödrar gjorde uppror emot det officiellt låga dödstalet.
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Putin har hållit tal till nationen

Alldeles nyss höll Putin ett tal i rysk tv i ett försök att svara på den internationella kritiken mot invasionen i Ukraina.

– Vi strider mot nynazister. Nynazisterna använder sina civila som sköldar.

Alltså, hur lättlurade är ryssar om de tror på denna smörja?
Citera
2022-03-03, 18:40
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Airbnb låter pengarna gå oavkortat till Ukraina
Bra, då är jag all for it!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto