Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-04, 15:30
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Alla som skriver här vill ha fred. Däremot är det bara några, bl a du, som är av uppfattningen att aggressorn ska belönas för överfallet på ett grannland. Putin är den enda människan i hela världen som kan avsluta kriget på 15 minuter. Varför gör han inte det? Vill han att ukrainare ska dö?

Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Du kan nog lägga ner ditt ryssapologetiska struntprat. Ingen lyssnar. Det är en självklarhet att inget skulle orsaka fler ukrainska dödsfall, och utplåning av den ukrainska kulturen, än om ryssen gavs fritt spelrum med sina djävelskaper. De måste ut ur landet tillbaka in på eget territorium. Först då får Ukraina verklig fred.

Riktig fred är när både ryssar och ukrainare slutar dö. Men ni vill inte det. Ni vill att fler ryssar ska dö för ni hatar helt enkelt ryssar mer än ni gillar ukrainare. För ukrainare kommer dö på kuppen.

Ni är de som skriker mest och högst men vill ha fred minst av alla.
Citera
2025-03-04, 15:33
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Javisst Kamrat! Världens enda stormakt (USA) och låtsas-stormakten Ryssland ska, i egenskap av inbillade storpotatisar, givetvis bestämma över Ukraina och oss andra. Vi har inget att invända mot det ty sådan ser naturen ut.....

Någonstans innerst inne i ditt ryska hjärta förstår väl även du att den ovan nämnda modellen är helt ohållbar? Övriga världens länder vill inte bli överkörda bara för att de är mindre till storlek samt inte själva vill bufflas och mobbas. Nya allianser kommer bildas eller så kommer små länder beväpna sig med alla fulvapen de kan komma över. Viljan att överleva är stark och alla är inte lika svaga eller fega som ryssvänner verkar vara. Geopolitiskt tänkande har sina svagheter och en av dem är att även små tuvor kan stjälpa stora lass. Mobbaren går förr eller senare på pumpen och det är svårt att reparera ett rykte som ohjälpligt släpats i smutsen. Ryssen är redan där, US håller på att via Trump arbeta sig dit.

Det är den enda hållbara modellen. Vi kan sitta här i Sverige och grina som små barn men har vi ingen styrka att sätta bakom orden så kommer man i slutändan bara skratta åt oss. Lycka till att mobilisera det multikulturella Sverige för att försvara vår demokrati och ”gemensamma värderingar”…

1. Definiera gemensamma värderingar och kultur som ditt lands befolkning kan så bakom och vilja försvara med sina liv.
2. Sök allianser med likasinnade länder.
3. Var beredd att syna motståndarens kort när det vi har gemensamt hotas av någon yttre fiende.

Just nu har inte Sverige någon gemensam kultur vare sig inom landet eller med Ukraina. Som vi hörde JD Vance så har för det första inte EU det inom sitt område heller och ett lugnt konstaterande är ju att USA inte har det med EU heller. Så finns ingen gemensam syn vi vill försvara.
Citera
2025-03-04, 15:34
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Soldat med svensk flagga träffas av granat släppt från drönare i Ukraina.
Så otroligt sorgligt, om det nu är riktiga bilder..vem vet..

https://www.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/comments/1izt51a/ru_pov_elimination_of_a_swedish_soldier_from_the/?share_id=j-YqHHacsvtfo--_whJWe&utm_content=1&utm_medium=android_app&utm_na me=androidcss&utm_source=share&utm_term=1

Samma sönderklippta snutt som redan pratats om i tråden, först med länk till Buttshite och några inlägg senare om att en telegram-kanal har den.
Citera
2025-03-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Riktig fred är när både ryssar och ukrainare slutar dö. Men ni vill inte det. Ni vill att fler ryssar ska dö för ni hatar helt enkelt ryssar mer än ni gillar ukrainare. För ukrainare kommer dö på kuppen.

Mina önskningar angående ryssar är att de i första hand ska hålla sig i Ryssland och inte kriga mot Ukraina eller andra.

I andra hand är min önskan, om ryssen illegalt krigar mot andra, att ryska soldater ska allvarligt skadas så att de aldrig mer kan strida. Döden är ett sistahandsalternativ.

Jag är för en omedelbar fred vilket kan uppnås på ca 15 minuter genom att dåren i Kreml återkallar sina orcher.
Citera
2025-03-04, 15:38
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Det enda som stoppar ryssens framfart i Ukraina är ett eldupphör.

Käre ryssapologet och mytoman

Ditt kära ryssland levererade noll strategiska vinster under 2024 och kom inte någonstans i vad du kallar "ryssens framfart"?

Tredagarskriget är ett fullständigt misslyckande för din idol KGB-Putin. Det du kallar för Naziregimen i Kiev sitter lugnt kvar.
Citera
2025-03-04, 15:39
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:

Problemet är att ni har lust att alla ukrainare skal dö, kvinnor, barn och män.
Citera
2025-03-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
Säger du dock när du bor i Sverige ja.

Det är som du gissar.
Har du varit i Ryssland?
Citera
2025-03-04, 15:44
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo-o.., och Trump kan nog vara bekymrad över också vad de kan tänkas säga. Jag tänker nämligen på tajmingen utav vapen-stoppet som kom nu då inatt..

..det skulle vart det självklara ämnet för politiker i Usa att samtala om idag..men..

..inatt skall Trump tala inför kongressen om handelskriget som kört igång. Så det kommer väl att få en större fokus. Så misstänker att vapen-stoppet var planlagt om när det skall ske..

Mycket känns planlagt, men en skicklig retoriker kan ju binda samman tull-galenskaperna med stödsveket i kongressen, eller det kanske inte är given replik på Trumps tal inom deras parlamentariska system?
Citera
2025-03-04, 15:51
Medlem
Medans ryZZka dasstrollen här på forumet vurmar om en "svensk" som omkommer i Ukraina kan jag länka här till en ryzz som blir totalt söndersprängd av en drönare se och njut dasstroll.

🔞 Have a good day and stay in russia next time, dear russian invader.
I hope he will make it. Praying for him.

https://x.com/i/status/1896864024337498281
Citera
2025-03-04, 15:53
Medlem
Citat:

Jag har aldrig hatat ryssar. Förrän Putin fick mig att börja avsky allt som har med Ryssland att göra. Jag kan datera mitt starka ogillande av Ryssland väldigt exakt: det uppkom kl 06:59 på morgonen den 24 februari 2022 när jag satte på radion och nyhetssändningen kl 7 aviserades.

Innan dess har jag betraktat ryssarna som offer för uselt ledarskap. Att ryssarna härjade i vårt land för flera hundra år sedan har jag aldrig lagt ryssarna till last. Världen såg annorlunda ut på 15-, 16-, 17- och 1800-talen och även Sverige bedrev krig och härjningar på olika ställen. På 1900-talet och nu på 2000-talet borde vi vara klokare och fungera bättre. Men det tycks inte gälla ryssarna, uppenbarligen.

Och vi hade haft fred idag om Putin bara hade varit nöjd med vad han ockuperade 2014. Redan det var illa, men världen upprepade dessvärre misstaget från 1938 så man gav tyvärr Putin blodad tand för att sno åt sig ännu mer.
Citera
2025-03-04, 16:00
Avstängd
https://deepstatemap.live/en#11/51.2687328/35.4006958

Stora framsteg i Kursk för Ryssarna, fickan krymper snabbt nu.

Ryssarna har även kommit tillräckligt nära den sista riktiga vägen in till Kursk, och arbetar på att klippa alla förnödenheter till legosoldaterna och elittrupperna som sitter fast inne i fickan.

Det är nog bara veckor kvar innan vi ser en totalkollaps i fickan, förutsatt att inte Zelensky drar lite mer cocain och skickar in fler soldater till döden.

NU om någonsin är det viktigt med fler soldater, nu kan alla Zlava Ukraniaa åka dit, jag syftar på alla tuffingar som mobbat folk här i tråden nu i tre år.

https://www.volunteeringukraine.com/en

Här har ni en länk.
Citera
2025-03-04, 16:03
Medlem
Ukrainian Armed Forces managed to capture 1 occupant while clearing the last part of Kurylivka (Kursk region)

As of now, Kurylivka is under full control of Ukraine

https://x.com/viktorikolibri/status/1896811622133551157
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in