Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Nu är Rutte ute och vädjar till Zelensky:
Natochefen: Reparera relationen med Trump
Natochefen Mark Rutte har bett Zelenskyj att hitta ett sätt att reparera förhållandet med Trump, uppger Reuters enligt NRK. Han anser att gårdagens kaosmöte var "olyckligt" och manar USA, Ukraina och Europa att arbeta tillsammans.
— Expressen
Jag läser vidare att det var Mike Waltz m.fl. (Rubio, etc.) som uppmanade Trump att ställa in mötet med Zelensky i går efter bråket framför kamerorna. Waltz framförde beslutet personligen till Z, med motiveringen att Z och Ukraina "inte har tiden på sin sida", och att USA:s tålamod "inte är obegränsat".
Jepp, det är ett enat kabinett som agerar, jag orkar snart inte läsa mer vad "ljugmedia" skriver, blir så djävla trött på "Trump dum" "Vance tölp och redneck", jag vill ha någon vuxen som kommer in och analyserar, inte hysteriska klimakteriekärringar.
Europa måste snabbt som fan komma på något sätt att reparera situationen med USA annars är det kört, alla våra avancerade vapensystem har amerikanska komponenter i sig, säger USA stopp med att använda dem så har vi inget försvar.
Zelensky kommer att få backa rejält eller i värsta fall avgä, när till och med Lindsey Graham tar sin hand från Zelensky så fattar de flesta att han är körd gentemmot USA.