Citat:
Ursprungligen postat av
c.diver
Att en militär nolla som du skulle veta bättre än ukrainska militärer är skrattretande! Har du ens gjort lumpen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
App app app, det är ju du som är klappträt. Det kan du ju inte projicera på någon annan, fattar du väl.
Och vad är det som fått dig att tro att just du besitter mer kompetens i militär strategi än t ex den ukrainska ledningen? Det är ju ett helt befängt antagande, klappträ.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Är klappträet medveten om att sådana här anfall görs i stor sett dagligen nu av Ryssland, 5km där, 20km här?
Förklara gärna varför dom är i Kursk överhuvudtaget då alla soldater behövs i söderut? Den ryska militärledningen tackar ju och tar emot men ändå, jag finner det så förbannat dumt. Är det enbart PR och att få visa upp sig samt stärka någons moral (inte de egna soldaterna)?
Nu är inte mitt stora intresse det rent militära.
Men jag tror att Ukraina gör sin val, grundad på sin information och kunskap om Rysslands militära styrka, politiska motiv samt egen kraft och förmåga. Eller?
Om man läser olika inlägg, så verkar ett par saker vara rimliga. Även för mig utan "rang".
1. Fördröjningsstriden på syd och östfronten, orsakar större förluster för Ryssland än Ukraina.
Det ligger i sakens natur, som också påpekats av folk. Den som anfaller lider större förluster.
2. Så varför anfaller man i Kursk. För att man kan och att man har starkare material. Både till manskap och material.
Finns inga fortifikationer och minfält. Eller få i v f.
Rysslands huvudstyrka är inte i Kursk.
Här finner vi yngre otränade soldater och Nordkoreaner. För att de befinner sig på ryska mark och därmed mindre politiskt känsligt att de krigar. Värnpliktiga får inte vara utomlands.
Men vad vet jag. Jag gissar bara.
Moretex, du har säkert bättre underrättelser än jag.