Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-15, 13:01
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, bara så länge man blir indoktrinerad så är allt frid och fröjd?

Vad hade hänt om du var Jude när nazisterna även tog Sverige?

Hade det bara varit att indoktrinera sig så hade allt varit ok?

För det är precis så många Ukrainare känner sig. De vill inte ha med Ryssland att göra och skulle Ryssland ta över så kan det mycket väl bli en massgrav som blir deras bostad framöver.

Jag tror du ska vara jävligt nöjd med att de goda alltid vinner genom historien. I varje fall de senaste tvåhundra åren.

Tänk nu på att din kunskap är begränsad och i det mesta påverkad av indoktrinering. Du förstod nog inte vad jag menade med "att de goda alltid vinner". Jag behöver tydligen skriva ut att segraren förskönar bilden av sig själv och svartmålar den besegrade. Och sen tuggar vi i oss det, och kanske till och med upprepar det utan reflektion.
Citera
2024-12-15, 13:02
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, bara så länge man blir indoktrinerad så är allt frid och fröjd?

Vad hade hänt om du var Jude när nazisterna även tog Sverige?

Hade det bara varit att indoktrinera sig så hade allt varit ok?

För det är precis så många Ukrainare känner sig. De vill inte ha med Ryssland att göra och skulle Ryssland ta över så kan det mycket väl bli en massgrav som blir deras bostad framöver.

Jag tror du ska vara jävligt nöjd med att de goda alltid vinner genom historien. I varje fall de senaste tvåhundra åren.
Det bästa med att vara indoktrinerad är att man tycker att det är bra oavsett hur dåligt det är.
slava ukraine

Ukraina är en massgrav nu, industrin och Sossarna i Sverige är glada att de ska få bygga upp lUkraina, krigsindustrin är glada att de får testa och sälja vapen i Ukraina.
Det kan inte bli mycket värre an vad det är. (kanske ett kärnkraftverk smäller, det skulle vara värre)
Citera
2024-12-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ukraina hade stridsflyg, stridsvagnar, luftvärn och mycket annat. Det mesta blev bortblåst under de första månaderna. Sen kom Istanbul-förhandlingarna och Ryssland och Ukraina var nära en lösning, en mycket bättre lösning än den som kommer. NATO försäkrade Kievregimen om att hjälp skulle komma, pengar, vapen, ISR osv och dumskallarna svalde allt med hull och hår. NATO hade levererat mycket redan innan som Stingers och Javelin. Efter att ha häckat här så länge så kan du förvånansvärt lite. Svära kan du i alla fall som ett äkta råskinn.

I Istanbul ställde Putin kravet att Ukraina skulle göras försvarslöst inför nästa ryska invasion.
Om det skulle finnas några som garanterade Ukrainas säkerhet krävde Putin att Ryssland skulle vara en av dessa med vetorätt mot andra att ingripa vid nästa ryska invasion.
Ukraina ställde extremt låga motkrav. Exempelvis en armé på endast 220k men inte ens det accepterade Putin vilket visar att han inte var intresserad av fred.
Citera
2024-12-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Footage emerged of the assassination of the Olenivka prison chief Yevsiukov in Donetsk. A plastique charge (~100g TNT equivalent) was planted under his Toyota Land Cruiser. It killed him instantly.

https://t.me/noel_reports/21699

Bra gjort av partisanerna att stoppa denna människa från att begå fler brott mot mänskligheten.

”Yevsiukov was wanted by Ukraine on murder, torture, and war crime charges. The Olenivka camp, notorious for the torture and abuse of Ukrainian captives, was hit by an explosion in June 2022, killing over 50 Ukrainian POWs and injuring more than 150. Kyiv called this a deliberate Russian war crime.”
Citera
2024-12-15, 13:33
Medlem
CanisMinors avatar
Arne...vad ska vi tro?

Allegedly NK soldiers. Information came from Magyar. Maybe he was deployed in Kursk with his brigade.

As you see they try to hide faces of those bodies. Later evacuating those.

https://t.me/pilotblog/17501
Citera
2024-12-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Vilket vi i väst redan lyckats med en gång (RIP Ronald Reagan). Nu, snart, för andra gången (Tack Zelensky - och hela det ukrainska folket).
Zelensky utlovade på förhand till Washington och Bryssel att "vi kan knäcka Ryssen åt er om vi får del av alla vapen ni har". Javisst, sade man i Washington - om ärligen eller inte, det spelar ingen roll. Nu har nästan tre år gått pch Ukraina får bögstryk vid fronten av Ryssland, som det heter på Flashbackspråket.

Tydligen tog Zellofansky fel på ryska soldater och det ukrainska folket, som slussas iväg till köttkvarnen. Jag antar att ukrainarna är tacksamma, eller?
Citera
2024-12-15, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Utnötningskrig. Ryssarna med sina större resurser mal ned försvarslinjer, alltså manskap och materiel. Dessutom sker emellanåt stora angrepp med missiler och drönare mot mål i djupet samt mot ukrainsk infrastruktur. Om inte natostyrkor av något slag kommer de ukrainska styrkorna till undsättning så kan man antagligen förvänta sig en situation liknande den i Syrien på sikt. Det är dit man är på väg och den vägen har varit utstakad från första början. Den stora frågan är vilken framtid den ukrainska staten siktat på från början, vilka prioriteringar som gjorts. Sedan ryssarna marscherade in så har syftet för fortsättningen av striderna ur ukrainskt perspektiv varit gåtfull eftersom det hela tiden pekat mot ukrainsk undergång ju längre striderna pågår. En tidigare lösning av konflikten hade gjort att ett relativt självständigt Ukraina hade varit möjligt - nu kan Ukraina i bästa fall se fram emot att bli en tiggarstat utlämnad till USA:s och EU:s godtycke.

Ukraina försökte sig på en tidig förhandlingslösningen men Putin vägrade. Först innan den oprovocerade fullskaliga invasionen, sedan i den omedelbara inledningen och sedan i Istanbul.

Nu måste Ukraina få till massproduktion av kryssningsmissiler / tyngre dönade och börja slå mot infrastrukturen i Moskva.
Citera
2024-12-15, 13:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Zelensky utlovade på förhand till Washington och Bryssel att "vi kan knäcka Ryssen åt er om vi får del av alla vapen ni har". Javisst, sade man i Washington - om ärligen eller inte, det spelar ingen roll. Nu har nästan tre år gått pch Ukraina får bögstryk vid fronten av Ryssland, som det heter på Flashbackspråket.

Tydligen tog Zellofansky fel på ryska soldater och det ukrainska folket, som slussas iväg till köttkvarnen. Jag antar att ukrainarna är tacksamma, eller?

Har du en källa till det citatet? Jag har uppfattningen att det enda Ukraina vill är att freda sig från Rysslands brutala och illegala angrepp.
Citera
2024-12-15, 13:44
Medlem
Citat:
Menar du att att Ukraina vinner på att de historiska ryska områdena hamnar utanför Ukraina? Varför löstes inte detta utan strid?

Det finns inga historiskt ryska områden i Ukraina.
Ukraina försökte lösa detta utan strid. Ryssarna ville dock kriga.
Citera
2024-12-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har du en källa till det citatet? Jag har uppfattningen att det enda Ukraina vill är att freda sig från Rysslands brutala och illegala angrepp.
Kriget mellan Ukraina och folk i Donbass hade pågått sedan 2014 om än i mindre skala och mera lokalt. Det hela startade inte från ingenstans i februari 2022.
Citera
2024-12-15, 13:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kriget mellan Ukraina och folk i Donbass hade pågått sedan 2014 om än i mindre skala och mera lokalt. Det hela startade inte från ingenstans i februari 2022.

Hallå, jag frågade efter en källa till det du skrev inom citattecken

Citat:
Zelensky utlovade på förhand till Washington och Bryssel att "vi kan knäcka Ryssen åt er om vi får del av alla vapen ni har". [...]

Samt - som du mycket väl vet - kriget i Donbass var mellan Ukrainska styrkor och en rysk/separatistisk milis.
Citera
2024-12-15, 13:50
Medlem
Citat:
Jag håller inte med. Jag lever hellre under många olika styren som jag anser vara mindre bra än att dö. Ryskt styre är inte det värsta av dem.

En av mina Ukrainska vänner som bor strax utanför Kyiv förklarade att rysk ockupation är likvärdigt med att dö i kärnvapenkrig.
Du tycks inte förstå hur fasansfull rysk ockupation är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in