Citat:
Ursprungligen postat av
pontec
rysseriet har givetvis bara visat upp den första procenten av sina militära resurser; T55or, golfbilar och soppatorsk är kanske inte vad vi i väst hade valt i vår första procent, men ni på andra sidan järnridån har ju ett litet eget sätt att göra saker på.
Tror du det? rysseriet är något vi i väst skakar på huvudet över, skämtar om hur efterblivna de är och tycker det är lite pinsamt att man själv trodde att ryssarna var militärt överlägset.
I fascistryssland såldes inte försvarsindustrin till kapitalister som vet hur man driver företag, nej där gav man bort dem till bajsväskägare v.puttins polare istället och de har visat sig vara helt oförstående för hur man driver företag, men de vet hur man skor sig på statskassan. rysseriet satsar just nu på att försöka renovera 70 år gamla stridsvagnar som visade sig vara undermåliga redan vid invasionen av Ungern 1956. Men man kan föreställa sig att de säljs till ryska krigsmakten om uppgraderade T90-vagnar
Vet inte om det är till mig du skriver men jag svarar ändå.
Förresten vilken järnridå menar du ?
Det är ju sant att Ryssland bara använder en liten del av den kapacitet dom har, men tycker du inte att det är pinsamt att Ukraina med väst inte lyckas kasta ut Ryssland ur Ukraina eller åtminstone vända kriget något.
Istället så tar ryssarna allt mer mark och det finns ingenting ännu som verkar kunna vända kriget och så har det ju hållit på i över två år !!
Med alla högteknologiska vapen och expertis från väst så klarar dom inte av att trycka ut Ryssland, och då ska du ju tänka på att enligt dig själv är Ryssland fullständigt odugliga att kriga, hur kan detta stämma?
Varför är inte Ryssland tillbaka i sitt eget land och kriget avslutat ?
Det är en väldigt märklig ståndpunkt du har när vi just nu vet precis hur det ser ut och hur kriget går, men jag antar att du skäms något fruktansvärt över hur allting har utvecklats och att väst till synes inte klarar av detta.
Ryssland styr själv sin försvarsindustri så därför kan dom producera väldiga mängder till ett mycket lågt pris, om man då jämför med till exempel Sverige där kapitalisterna som äger industrin ska ha fullt betalt för att kunna ge utdelning till aktieägarna.
Dessutom har Sverige andra saker att ta hänsyn till när det gäller lagar om arbete, medans då Ryssland kör krigsekonomi och gör precis som dom vill .