2024-05-18, 12:20
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Ja. Och största bristen med allt sovjetskrot (BMP 1/2, T-72, T-90, osv. osv.) är att de flyger i luften så fort någon tittar på dem fel. De är helt enkelt konstruerade för att se koola ut i parader, men fungerar inte i fält. Dessa fordon är en dödsfälla för de mobiks som haft oturen att hamna i dessa mobila likkistor.

Så är det, men nu skrev Jack rena lögner och hittepå. Han kunde ha påpekat de verkliga bristerna på fordonen och dess tillkortakommanden på slagfältet istället för att hitta på trams.
Citera
2024-05-18, 12:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina har eldat upp flygbränslet på flygbasen Belbek på Krim:
https://x.com/FreudGreyskull/status/1791640297535062222
Citera
2024-05-18, 12:21
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Men varför ljuger du helt medvetet? Det finns tillräckligt med desinformation i denna tråd utan att du ska ljuga ihop något ytterligare. Dela med dig av den kunskap som du besitter och som är korrekt istället för att hitta på trams.

Okej.. Vart är vi inte överens? Jag hävdar att CV90 är bättre än BMP. Om vi utgår från det och försöker komma fram till en förståelse så tror jag vi är överens mot slutet.
Citera
2024-05-18, 12:22
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Verkar inte gå så bra nu för Ukraina.... Kolla norra delen av Ukraina på kartan! Ryssland vinner stort!
https://storymaps.arcgis.com/stories/36a7f6a6f5a9448496de641cf64bd375

Vinner?

Rysk definition av att vinna. Utbrända höga hyreshus efter rysk terrorbeskjutning av civila mål.

Krigsförbrytelser och ödeläggning av städer till grushögar är "befrielse" i psykstörda ryska hjärnor.

Bilddokumentation från Vovchansk.

Vovchansk.

Two weeks ago, this was just a quiet town at the border with Russia.

https://x.com/IAPonomarenko/status/1791727978684002338
Citera
2024-05-18, 12:25
Bannlyst
Västvärlden vet inte vem som fattar beslut i Ukraina:
"Zelensky’s chief aide flexes power, irks critics — and makes no apologies"
Some Ukrainian and Western officials say that suspicion of the president’s closest aide is undermining Zelensky’s authority and raising doubts about who is accountable for decisions: Zelensky or his appointed lieutenant who often tweets in emojis.
https://www.washingtonpost.com/world/2024/05/18/andriy-yermak-power-chief-ukraine/
Citera
2024-05-18, 12:27
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Så är det, men nu skrev Jack rena lögner och hittepå. Han kunde ha påpekat de verkliga bristerna på fordonen och dess tillkortakommanden på slagfältet istället för att hitta på trams.

Jag är någonting av en Aspbergare, jag sitter alltså bakom kulisserna och drar i trådar. När jag ser dåligt placerade bränsletankar så reagerar jag. Någonting som jag gjorde för BMP. Men om du har större erfarenhet på fältet så kommer jag genast att se mig besegrad...

Med det sagt, BMP eller CV90 jag är fair game.
Citera
2024-05-18, 12:35
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Men varför ljuger du helt medvetet? Det finns tillräckligt med desinformation i denna tråd utan att du ska ljuga ihop något ytterligare. Dela med dig av den kunskap som du besitter och som är korrekt istället för att hitta på trams.

Ordet magstarkt användes, mer korrekt är nog skamlöst. Skamlösa ryssapologeter och lögnare som ständigt tramsar i tråden ska nu spela rollen som moraliska väktare genom att vara "emot desinformation" och "emot korruption".

Helt surrealistiskt.
Citera
2024-05-18, 12:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Jaså?

https://www.foxnews.com/politics/trump-warns-trouble-brewing-russia-china-stuck-icebox-courtroom

Låter inte så i mina öron, även om jag vet att epsteins polare bibelsäljande, skomånglande och lurendrejande horbocken trumpne-trumpeten byter sida och åsikt snabbare än han byter horor... menar älskarinnor.

Ryssland och Kina stärkts relativt Europa p.g.a.

* att vi slösar bort enorma mängder pengar och vapen på de inkompetenta och korrupta ukrainarna
* sanktionerna som drabbar Europa betydligt hårdare än Ryssland
* sprängningen av Nordstream som utfördes av USA och Norge
* stölden av den ryska valuta- och guldreserven som får en stor del av världen att vända sig bort från västvärlden och närma sig BRICS
Citera
2024-05-18, 12:42
Medlem
Tuors avatar
Jag tyckte jag läste för ett tag sedan att det fanns 7 miljoner ukrainska män som fortfarande inte har varit i närheten av kriget.

Hur kan Ukraina då ha svårt att rekrytera soldater?

Vill deras män inte försvara landet mot Ryssland? Varför fortsätter vi då att skicka vapen och pengar till Ukraina om de inte ens vill försvara sitt land?
Citera
2024-05-18, 12:42
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag är någonting av en Aspbergare, jag sitter alltså bakom kulisserna och drar i trådar. När jag ser dåligt placerade bränsletankar så reagerar jag. Någonting som jag gjorde för BMP. Men om du har större erfarenhet på fältet så kommer jag genast att se mig besegrad...

Med det sagt, BMP eller CV90 jag är fair game.

Ska du korsa Dneipr? Då är det betydligt enklare med en BMP. Men du väljer kanske en CV90 då också?

Vad du tramsar, har du sett extra tankarna på ett stridsflygplan eller helikopter? Ser det ut som en säker lösning i strid?
På BMP har dom löst extratankarna integrerade i bakdörrarna, en lösning som fungerat sedan 1966.

Kan du inte länka en källa på dina uppgifter om att dom har tankarna i ryggstöden på BMP? Inte hittade du väl på?
Citera
2024-05-18, 12:43
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
BMP 1 är inget modernt fordon, och det finns massor av brister. Så du behöver väl inte ljuga utan du kan väl påpeka de brister som finns istället för att hitta på?

Nu hade förvisso BMP-2 samma brister som beskrivs och denna introducerades samtidigt som Bradley.

BMP-3 satte de motorn i bak istället så avsittningen av skyttetrupp är besvärlig. Skälet till varför rysk skyttetrupp gärna sitter ovanpå fordonet. Vilket man kan fundera på är särskilt smart.

Citat:
Du har väl inte en agenda med dina inlägg? Troll?
Kasta sten i glashus?
Citera
2024-05-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ryssland och Kina stärkts relativt Europa p.g.a.

* att vi slösar bort enorma mängder pengar och vapen på de inkompetenta och korrupta ukrainarna
* sanktionerna som drabbar Europa betydligt hårdare än Ryssland
* sprängningen av Nordstream som utfördes av USA och Norge
* stölden av den ryska valuta- och guldreserven som får en stor del av världen att vända sig bort från västvärlden och närma sig BRICS

Sluta ljug, ryss.

*Ryssarna slösar mer på sitt krig
*Sanktionerna drabbar Ryssland mer. Titta på inflationen och det faktum att industrin i Ryssland inte kan återgå till det normala när kriget väl är över.
*Ryssar har bombat sina egna ställningar förr och skyllt på andra. Se på finnarna under WW2 som fick skulden när ryssarna bombade sina egna för att få en anledning att anfalla dem igen.
*Stöld av rysk valuta? En valuta som INGEN vill ha. BRICS är inget större hot än Euron. Vad tror du händer om USD på något magiskt sätt skulle implodera? BRICs dras ner med det fallet också, liksom alla andra valutor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in