Citat:
Ursprungligen postat av
JohnClark
Det som visades var fruktansvärt. Om det skedde på det sättet. Det var dock sjukt mycket som var oklart kring Butja som väcker massor med frågetecken. Så finns skäl att vara försiktig. Ryssland har aldrig erkänt vad de gjort i Butja och det fick ju västvärlden att engagera sig extra mot Ryssland så jag tar detta med en nypa salt. Kan mycket väl vara iscensatt av SBU. Ryssland förlorade enorm på Butja och Ukraina tjänade stort. Så helt ologiskt om detta var sanktionerat från toppen i Ryssland. Vi kommer nog aldrig få veta säkert.
Detta var precis som vanligt med ryssarna. Dom har ingen som helst känsla för omvärldens reaktioner, vi är en supermakt och gör som vi själva vill. Eftertankens kranka blekhet lyser med sin frånvaro i ryssland, Istället gör man som vanligt förnekar, förnekar och förnekar. Förnekandet backas ofta upp med helt, för tänkande människor, absurda förklaringar som tyvärr (för ryssen) är totalt genomskinliga om man inte har vuxit upp med rysk propaganda.
Sedan skulle jag vilja ha någon länk om något land som har genomfört massakrer på sitt eget folk.
Ni behöver inte svara Sovjet/Ryssland eller några andra kommunistdiktaturer för det vet vi ju redan.
Så min fråga är om ni tror att Ukraina skulle börja döda sina egna bara för att ryssarna har en tradition att göra det. I mitt tycke är det därför som man vill bort från de ryska influenserna av sådana beteenden och att man har respekt för mänskligt liv.