Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 07:34
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e Ukrainska myndigheter som gått ut med dödssiffran.
Ja, jag såg det sen. Dock att det rör sig om 70 soldater. Hursom en fläskig träff.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag har följt förhandlingarna mellan Ryssland och Väst. De krav som Ryssland har framhållit där är

1. Att Ukraina skall följa Minsk-avtalet. Det handlar om 4 miljoner människor i Östra Ukraina som beskjutits av Kiev sedan statskuppen 2014. Minsk-avtalet omfattade vapenvila och samtal för att lösa konflikten. Många i Donbass är ryssar och ryss-språkiga.
Kiev bryter mot vapenvilan och vägrar samtal.
Naturligtvis kan inte Ryssland bara se på detta, Putin talar om folkmord, han vill hjälpa dessa människor samtidigt som den militära konflikten är ett hot mot Rysslands säkerhet.
Väst har däremot blundat för den här konflikten och bara pumpat in mer pengar och vapen.

Om man har ett uns av moral så reagerar man mot en regim som dödar sina egna invånare.

2. Att Ukraina inte skall gå med i Nato utan att Ryssland garanteras säkerhet. En del låtsas att Nato inte är ett hot mot Ryssland, men det är hyckleri, vi vet bättre.

De här kraven är fullt rimliga. Väst borde ha gått med på detta istället för att ignorera de ryska förhandlarna.
Du har helt och hållet fallit för Putins version.
Läs politifactlänken i inlägget du besvarade.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det är en öppen diskussion.
Verkar vara många Putin-anhängare i tråden som anklagar Ukraina för att vara nazister. Mycket lågt.

Har inte sett ett enda inlägg som säger att alla Ukrainare är Nazister.
Nu får du länka till ett sådant inlägg.
Citera
2022-03-01, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ukrainas flygvapen, om dom nu hade något är förintat sedan dag ett av fredsmissionen. Ryssland har totalt herravälde över hela Ukraina.

Fredsmissionen hur jävla korkad är du?
Citera
2022-03-01, 07:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det ligger ju något i det han säger. Ryssarna älskar sina despoter, de sörjde till och med Stalin på sin tid. Det är något som verkar sitta djupt i den ryska folksjälen. Så länge de har den mentaliteten så måste man hantera dem på ett annat sätt. Samtidigt så är det ju inte så lätt att gå mot strömmen där heller. Vad jag erfarit från ryssar jag träffat i Mellanöstern är att Putler redan för ganska många år sedan var impopulär utanför Moskva och St Petersburg. Men kombinationen av att det gick att ha ett drägligt liv och att det var farligt att engagera sig gjorde väl att att han kunde fortsätta styra utan problem.

Du menar att alla 145 miljoner tycker likadant? Det fetmarkerade visar ju för övrigt att den jag citerade är helt fel ute i sitt försök att skuldbelägga den ryska befolkningen. Det måste ha snurrat om rejält hos sådana som tror att det är enkelt att avsätta en diktator.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Måste vara världens längsta kolumn.

Ryssland har inte herravälde i luften.

Ukraina är ett stort land och Ukraina har inte särskilt mycket flygkapacitet kvar. Att skicka allt emot en rysk kolonn som förmodligen skyddas hårt av ryska stridsflyg är dömt att misslyckas. Därför använder man dem mer taktiskt emot andra kolonner och framryckningar som inte har lika stort fokus av Rysslands flygvapen.

Med det sagt så är det fortfarande oerhört riskabelt att åka med så små luckor. Även videos och bilder på utslagna ryska kolonner visar på allt för tätt packade kolonner som har lidit extra hårt för avstånden var obefintliga.
Citera
Medlem
Från telegram nexta live, Google translate

⚡️I Charkiv genomför inkräktarna massiva flygangrepp på stadens infrastruktur

https://streamable.com/7g1sp7
Citera
2022-03-01, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Det är bra det finns etik men den stångas mot realiteten/cynismen dagligen. Jag säger att det inte finns någon etik till de som påstår att Väst styrs av etik till skillnad från resten av Världen.

Egentligen tror jag på att Världen bör styras av etiska regler men i så fall från båda håll. Är trött på dubbelmoralen. USA är de största krigsförbrytarna vi haft sedan 1945 och de ska inte lyftas upp som några förebilder och de ska absolut inte peka på andra.

Ok. Då lägger alla ned att peka finger, så kan du ju ta och logga ut från detta propaganda-konto och försöka göra något vettigt av ditt liv.
Skaffa ett jobb och låt svenska skattebetalare slippa stå för ditt odrägliga uppehälle vore en god idé.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Så vad är problemet då med Ukrainas flygvapen då? man brukar bomba kolumner om man har luftherraväldet...för bromsa och eliminera hotet

Att man inte har något flygvapen kvar är nog Ukrainas problem men det betyder inte att ryssen har luftherravälde. Vi ser hur ryska helikoptrar och andra ryska flyg ramlar ned från luften dagligen i rätt stor kvantitet dessutom tills det slutat med det så får lugna oss med luftherravälde.
Citera
Bannlyst
ICC i Haag inleder nu en utredning om att lagföra Ryssland för krigsförbrytelser.

Vad blir Rysslands motsvar?
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Har inte sett ett enda inlägg som säger att alla Ukrainare är Nazister.
Nu får du länka till ett sådant inlägg.

Jag har inte sett nån skriva att alla Ukrainare är nazister men det är en ståndpunkt för Putin-anhängare att påstå att regeringen är det och eftersom de säger att regeringen är det så innebär det att de har folkets stöd. Det är ren lögn och kvacksalveri.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Hur svensk median än försöker undvika Rysslands framgångar som bara där kommer förakta media mer, då median ska vara neutral

6 mil kolunm mot Kiev

Rätta mig om jag har fel, men så sa media att Ryssland inte har luft herra välde är skitsnack tror jag.

Har Ukraina luft herravälde så skulle de bombat den kolumnen från morgon till kväll som Israel gjorde mot Egyptien 67 och 73

Någon här, har en annan militär synpunkt?

Det finns väl inget bevis på att kolonnen är rysk eller finns det?
Det är som när det vart krig mot Irak och även då när Israel gick in i Libanon, en massa bilder hit o dit och att bilder är lätta att manipulera.

Om det bevisligen är en rysk kolonn då äger dem 100% täckning.

Jag tror så här att snart har vi nyheter om att et stort antal ryska fordon har blivit utslagna utanför Kiev med bilder på rykande vrak.

Mycket av den här konflikten krigas i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in