2023-10-05, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
Putin har makt och styrka och rikedom och du har ingenting
Hahaha! Jag har inga politiska ambitioner och inte heller leker jag världserövrare. Putin är körd, ingen tvekan om det. Det han gjort får Ryssland lida för en lång tid.
Citera
2023-10-05, 19:28
Medlem
donald12s avatar
Skadad ryzz får besök av drönare som spränger sönder hans ben. Ryzzen tar en titt på hur allt trasats sönder o inser att han är körd;-)

Känsliga tittare varnas 😉

https://reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/VcWsjPtXcM
Citera
2023-10-05, 19:31
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Nu är det låg nivå. Höj er.

Dvs ignorera tramset.

Ja.

Jag satt och funderade och kom på en sak. George Orwell och hans odödliga bok 1984 passade så väl in i den tidens lögner. Den Ryska trollarmen och jag håller även ett öga på Kinesisk propaganda som är förvisso uppenbar, men jag tror att allting går igen, så redan nu sitter det någon och skriver en bok om denna tid. Eller har skrivit en bok om denna tid och alla lögner.

Långt ifrån trådens topic, men har ni andra några lästips?
Citera
2023-10-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Zelensky dalar i popularitet. Han är krävande, otacksam och omättlig, hur mycket omvärlden än ställer upp så vill han ha mer. Han tycker att alla ska göra allt för hans eländiga lilla Ukraina. Snart får det vara nog, bättre att ryssarna tar över och styr upp landet.

Är det inte bättre att Ryssland ger upp och ger Ukrina rätten att styra över Ryssland istället? Det skulle göra folket gott i båda länderna.
Citera
2023-10-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det är bättre att Ukraina tar över hela ryssland och styr landet på rätt väg.
Ingen ide att låta ryssar få ha kvar sitt land.

Precis, sedan så ser man till att allt ryskt försvinner så som ryssarna vill göra med det Ukrainska.
Så har man bara stor-Ukraina kvar sedan och den ryska skamfläcken på planeten kan en gång för alla försvinna för all framtid.
Citera
2023-10-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Knappast va? MacGregor är som trådens troll som blir motbevisade gång på gång men fortsätter att mala på med en dåres envishet.

Läs det här; den fria världen kommer aldrig att acceptera Rysslands angreppskrig och det spelar egentligen ingen roll hur det slutar. Ryssland är rökt, ingen kommer att lita på ryssen för lång tid framöver. Jävligt märkligt att Putin & co inte kan tänka på längre sikt.
Vänta bara. Ungern har bytt sida. Polen är på väg, om Trump vinner i USA kommer de också släppa Ukraina. Ingen orkar med den lille jobbige Zelensky längre, resultatet blir att man låter Putin ta över det lilla skitlandet Ukraina. Det kunde man gjort från början så hade vi sluppit kriget...
Citera
2023-10-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men jag t.ex. är SD-are och mot invandringen som varit väldigt mot "the current thing", men de han syftar på skall vara mot majoriteten i allt. Vaccin, jordens form, judar, chemtrails, USA, Ukraina: Allt. Inte i vissa fall utan alltid.

Jag tror att dessa "mot allt-personer" är i grunden rätt sorgliga individer som försöker hitta en mening med sitt liv. Det kan man kanske känna om man hela tiden har en avvikande åsikt tillsammans med likasinnade, och en viss gemenskap med vissa andra människor som kanske saknas i det verkliga livet. Naturligtvis kan det ju också helt enkelt bero på att man är ett rövhål som går igång på att irritera andra med idiotlögner.
Citera
2023-10-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Ja.

Jag satt och funderade och kom på en sak. George Orwell och hans odödliga bok 1984 passade så väl in i den tidens lögner. Den Ryska trollarmen och jag håller även ett öga på Kinesisk propaganda som är förvisso uppenbar, men jag tror att allting går igen, så redan nu sitter det någon och skriver en bok om denna tid. Eller har skrivit en bok om denna tid och alla lögner.

Långt ifrån trådens topic, men har ni andra några lästips?

Finns många böcker om östfronten från bägge världskrigen. Då får man en uppfattning om sovjetrysk syn på människovärde. Detta visar sig på precis samma sätt genomgående i historien; från medeltid till idag.

FOI ger ut en serie rapporter https://foi.se/rapporter.html

Det finns en särskild avdelning om Ryssland (RUFS), man kan också prenumerera på så sätt att man får ett mejl när något nytt kommit ut. Det är förstås seriösa uppsatser och innehåller inget blaj.

Det senaste heter ”Russia’s defence industries at war”.

Sedan är Gudrun Persson alltid läsvärd när det gäller Ryssland. Finns massor av föreläsningar på youtube också.
Citera
2023-10-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Börjar gå tungt för putte nu.
Börjar förbereda ryzzarna på att kriget ska avslutas 👍

Jag kollar Ryzzlands ekonomi en hel del och det är fint att se hur putte bränner ljuset i båda ändar och mitten.

Det är alldeles uppenbart att många inte förstår vidden av Rysslands situation ur ekonomisk synvinkel de närmaste 50 åren eller så.

Putin har verkligen vaskat framtiden för 130 miljoner människor i två generationer.
Citera
2023-10-05, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Vänta bara. Ungern har bytt sida. Polen är på väg, om Trump vinner i USA kommer de också släppa Ukraina. Ingen orkar med den lille jobbige Zelensky längre, resultatet blir att man låter Putin ta över det lilla skitlandet Ukraina. Det kunde man gjort från början så hade vi sluppit kriget...
Kul att du drar till med Polen som rustar upp med allt de kommer över. Patriot, Black Panther och Abrams + mer. F-35 och Apache. Polen om något land har anledning till att se till sin självständighet av historiska orsaker.
Senast redigerad av Rouen 2023-10-05 kl. 19:48.
Citera
2023-10-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Hej, Göbbe!
Hur länge har du kört din show, räcker det med 12 månader?
Det är ju inte, som så, att du räddar några Ukrainska män i krigsför ålder medelst dina skriverier..
Snarare tvärt om.

Vilken "show" avses? Att sanningen/verkligheten/fakta inte är kompatibelt med tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens illegala anfallskrig är knappast någon "show".
Citera
2023-10-05, 19:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Nä du snurrhatten. Ryssland har sagt att dom skall förinta den Ukrainska krigsmakten. Tyvärr kommer alltid civila att stryka med, så är det i alla konflikter där vapen är inblandade.

Hej weirdo. Det spelar ingen roll vad Ryssland säger, det är bara att se vad de gör. Det är redan 10 000 mördade civila i Ukraina. Det är något du får leva med resten av ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in