Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Russofobi.

Inte fan är vi proryska iaf.
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Exakt.
Och anledningen är ju att vi förutom legitima asylsökande skulle få in 1000-tals troll sabotörer och spioner.
Det köper jag vilken dag som helst. Självklart måste man ha den självbevarelsedriften. Vad jag inte köper är att vi i årtionden med öppna armar har tagit in islamister, terrorister, yrkeskriminella och andra ointegrerbara grupper från Afghanistan, Somalia, Eritrea, Syrien, Irak osv. osv. Var i helvete var konsekvenstänket då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Inte min farbror men en finsk legendar är Simo. Dock, till vilken nytta ?

var bara nyfiken på om du syfta på simo när du skrev ang den ensamme och smygandes soldaten. just som du skrev legend.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nä men då får han bomba i princip hela världen.

Är man galen så är man galen..tror inte att han tar ett nederlag. Bättre hela planeten går under.
Citera
Medlem
Ingen vet något just nu vad som händer, det känns som att folk bara spammar sina egna åsikter i tråden istället för att försöka förmedla händelseförloppet.

Hur gick det med mötet mellan länderna som var planerat för idag?

Användare som mayahem och saruman sluta skriv snälla, ni förstör tråden med era omogna utbrott.
Citera
Medlem
Fin-ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det beror på om du har mörkersikte eller ej.

Ptja beror på hur terrängen ser ut.. Ibland kan det nog räcka med annan typ av belysning + spårljus.. Undrar förresten hur mycket mörkeroptik Ukraina har tillgång till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Så, listan av fiender växer.

Länder som skickar krigsmateriel och som Putain därmed ska straffa är;

Sverige,
Finland,
Norge,
Polen,
England,
Bulgarien,
Slovakien,
Tjeckien,
Frankrike,
Tyskland,
Danmark.

Har jag missat några?

Ryssarna har en del jobb framför sig
Putain, lysande Jo det gamla ludret har en del länder att invadera vad det verkar
Citera
2022-02-28, 23:35
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Så, listan av fiender växer.

Länder som skickar krigsmateriel och som Putain därmed ska straffa är;

Sverige,
Finland,
Norge,
Polen,
England,
Bulgarien,
Slovakien,
Tjeckien,
Frankrike,
Tyskland,
Danmark.

Har jag missat några?

Ryssarna har en del jobb framför sig

EU
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tydligen är inte de ryska förbanden lika övertygade.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1498383109271793668?cxt=HHwWiMC52fjfqcspAAAA

Jag skulle inte ta en twitter video på 30 sekunder som något av betydelse då kontext saknas överhuvudtaget.

Men så länge du känner att din mående och övertygelse får en boost får du tolka det hur du vill.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Det kan Putin och hans närmsta krets räkna ut på en milisekund. Frågan är om de inte bestämmer sig för att växla upp.

Kommentatorer i EU och USA har inget svar på varför det går som det går för Ryssland. Medias kvasiförklaring är förstås till för allmän konsumtion, och där haussas Zelenskys "ledarskap" och ukrainska försvarets "heroism". Vill på intet sätt förminska kampviljan hos civila, men det som har hänt hittills är utslagna lastbilar, några lättbepansrade bandvagnar, samt unga rekryter och reservister. Varför man har skickat in dem i första vågen är helt obegripligt.

Växlar Ryssland upp, med tanke på tidsramen, då blir det betydligt blodigare. Det tror även CNN:s reporter Matthew Chance och hänvisar till hur Ryssland brukar göra vid motgångar.

Min teori är att de skickar skrotfordon, rekryter och annat löst folk, som tror att det är en militärövning. In i städer, byar etc, för att se om det finns motstånd eller om de välkomnas. Om motstånd finns så omringar de dessa städer (med erfarna soldater och modern utrustning/fordon) för att sedan vänta ut motståndet. Ryssarna skulle kunna slå ut infrastruktur, bomba sönder och köra över Ukraina i ett nafs, men de vill ha Ukraina intakt, folket på sin sida, inklusive armén, för att sedan byta regeringen. Om motstånd fortsätter kommer det bli hårdare tag.

Därför alla skriker sig hesa härinne att ryssarna åker på däng. Det har gått 5 dagar.. Jag är på Ukrainas sida men tyvärr kommer den sidan förlora.
Senast redigerad av Krendel 2022-02-28 kl. 23:38.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
[highlight]Landsförrädare och avskum:
Kom igen gubbar vi gör det tillsammans. Samlar namn! Sveriges och Finlands sak är vår!

Du glömde faktiskt mig på din lista !

Blev utpekad som "rysstroll" förra veckan !

"Ole hyvä" !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Hela världen var emot isis terroristerna, nu är hela världen emot Putin. Han sänkte sig till samma nivå som terroristerna.

Han säkte sig till Bin ladens nivå helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in