2023-05-19, 20:46
Medlem
fluke12s avatar
Kul att Patriot lyckades skjuta ner den ostoppbara Kinzal-roboten!

Direkt efter detta ryska debacle, började rysskontona berätta om att utvecklarna hade blivit arresterade och anklagade för förräderi.

Några av våra egna rysstrogna, höll het tyst.

Sen kom avslöjanden om att utvecklarna av Rysslands största och viktigaste supervapen, kanske
blev arresterade för landsförräderi!

Några kända rysstroll hävdade först att det inte hade att göra med att Kinzal , inte klarade Patriot.

Utan att förrädarna hade sålt ut tekniken till Kina!

Kul om de ryska forskarna först lyckats skapa en ostoppbar rysk robot som de vet inte kommer att fungera.

Sen säljer man allt man vet till Kineserna?

Fina vänner..
Citera
2023-05-19, 20:47
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Det var han som sänkte Sovjetunionen!

Det som Putin hävdat varit det värsta geopolitiska misstaget!

Putin har ju inte hymlat om sina tsardrömmar.

Ryska propagandakanaler brukar ju i bland påminna och hävda att deras rike ska gå över Polen och ner till Portugal.

Lycka till vatniks...

Putin är väl ett typiskt exempel på megalomani.

Megalomani, grandiositet, hybris eller storhetsvansinne, är ett psykiatriskt symtom som yttrar sig i förhöjd självkänsla, en vanföreställning där en person har en starkt orealistisk självuppfattning och ser sig som speciellt utkorad eller menad för stordåd. Megalomani kan vara ett tecken på psykos eller en personlighetsstörning.
Citera
2023-05-19, 20:53
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Senast på söndag korkar jag upp och sväljer champagnen när Bakhmut läggs till handlingarna.
Den har stått oöppnad i 8 mån medans världens näst största krigsmakt har försökt få lilla Bachmut att falla, ganska pinsamt 😄
Citera
2023-05-19, 20:54
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness

Megalomani, grandiositet, hybris eller storhetsvansinne, är ett psykiatriskt symtom som yttrar sig i förhöjd självkänsla, en vanföreställning där en person har en starkt orealistisk självuppfattning och ser sig som speciellt utkorad eller menad för stordåd. Megalomani kan vara ett tecken på psykos eller en personlighetsstörning.

Ja många psykologer håller säkert med!

Putin är ett bra exempel på en sorglig person som fått tag i makten.

Han kommer ju i alla fall gå till historien.
Citera
2023-05-19, 20:58
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness

Ja utan Putins stormaktsideer hade vi aldrig varit här nu..
Citera
2023-05-19, 21:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Senast på söndag korkar jag upp och sväljer champagnen när Bakhmut läggs till handlingarna.

Ok. Det blev ingen Kiev, Kharkiv, Kherson, Odessa, Mykolaiv, Donbass, Kramatorsk mm. Men det blev... efter ett års strider... Bakhmut!
Citera
2023-05-19, 21:02
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Vad ska ryssarna göra sen då? Har de en plan eller var det allt?
Citera
2023-05-19, 21:07
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte

Nja våra egna troll verkar ju tro att Kiev faller nu?
Citera
2023-05-19, 21:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte

Kanske allt är färdigt då ?

-Zelensky sätter en 9mm mot sin panna ?
-Eu går på sina knän, och (kossan) Ursula von der Leyen kysser Putins fötter?
-Biden får ett hjärnsläpp, och förklarar krig Mexico ?
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Rysk "fältvård" har börjat intressera mig mer och mer. Likt tsardömet i övrigt så är den minst skrivet medeltid även om jag medvetet blandar in en smula överdrift i min jämförelse. Kanske på gränsen till omoget hånfull. Det mot de medeltida häxdoktorerna, alltså.

https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1658813918649647110
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag tycker att många beslut som fattats för den svenska statens räkning under de senaste decennierna, minst sagt, varit korkade. Jag tycker inte heller att de beslut som fattats i samband med denna konflikt alltid varit kloka och genomtänkta, sett ur ett svenskt perspektiv. Jag tycker att den svenska staten i mycket större utsträckning borde ha fattat beslut som uteslutande sett till svenska intressen. Nu är det inte så och det får man helt enkelt tugga i sig. Ur det svenska perspektivet så är det helt enkelt bäst om det inte är krig i vår närhet, och i någon mån vore det bättre om inte Ukraina förletts att bli en bricka i USA:s maktspel.

Hur hade du resonerat om Ryzzen invaderat Finland istället för Ukraina?
Ställa upp och hjälpa Finnarna eller låta Ryzzfan roffa åt sig det den vill ha?
Citera
2023-05-19, 21:13
Medlem
Ken Drydens avatar
RUMINT fredag:

Det ryktas om att Wagner drar bort större delen av sin "kader" från Bachmut och Ukraina. De stridsvana (och ofta mycket effektiva) operatörer som varit med i organisationen från början lär förflyttas till norra Darfur i Sudan, efter att mycket lukrativt kontrakt tecknats mellan Prigozjin och den sudanesiska rebellrörelsen "Rapid Response Force" (f d Janjaweed). Sudan kommer hädanefter att bli Wagners nya operationsbas. Kvar i Ukraina lämnas senare rekryterade fängelsekunder som fyllt Wagners led under senare tid. Det ryktas även om ett namnbyte på den afrikanska organisationen från "PMC Wagner" till "PMC Muzykanty" ("musikerna").

Källa: https://t.me/s/vchkogpu

Den sudanesiska regeringen verkar nervös inför perspektivet att RRF och Wagner kan slå sina påsar ihop.

Källa: https://twitter.com/worldnews24u/status/1658634463989956611

Wagner har gjort sitt när det gäller att erövra (nästan hela) Bachmut. Organisationen har numera knappast någon förmåga att genomföra ytterligare offensiva operationer; och knappast heller kapacitet att hålla redan tagen terräng i samband med mer systematiska motangrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in