2023-05-14, 17:07
Medlem
Ryssland sägs ha 12-18 månader av kapital kvar. Så länge måste väst sponsra Ukraina. Är det någon gång man accepterar en skattehöjning är det nu. Efter den tiden kommer det bli svårt att betala ut pensioner för Putler. Kanske går att trycka nya sedlar men det kommer inte funka. Ryska revolutionen 2.0 kan bli ett faktum. När folket börjar inse att en kvarts miljon ryssar är döda eller lemlästade och de små pensionerna reduceras ännu mer i köpkraft... Det är det jag tror väst väntar på, min killgissning. Om kriget drar ut på tiden så är det ett scenario som kan accepteras av väst. Ryssland kommer få betala för det som äger rum i Ukraina oavsett utgång.
Citera
2023-05-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Jag tror ryssarna direkt förklarar Belarus som ryskt land den dagen Luka är död. Om det sker idag eller om 5 år.

Hans död kommer hemlighållas tillräckligt länge för att hinna installera en ny nickedocka åt kreml.
Man kommer inte tillåta luttrade vitryssar en möjlighet till en förändring som är av godo.

Men det kan innebära ett visst gnissel som knappast kommer gynna putlers våldtäkt och terror-turné i Ukraina.
Citera
2023-05-14, 17:08
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
? Han förser väl as we speak Ryssland med vapen? Tycker du det är en liten grej?!
Den gangstern lär inte idag ha nån möjlighet att förse Ryssland med några vapen. De kontakter han hade innan han låstes in är knappast användbara idag…
Citera
2023-05-14, 17:10
Medlem
Citat:
? Han förser väl as we speak Ryssland med vapen? Tycker du det är en liten grej?!

Men snälla rara, tror du verkligen på fullaste allvar att denna individ kan ge dem en massa viktiga vapen?? Inser du inte hur stor den vapensamlingen måste vara för att ha minsta lilla påverkan? Och om han mot precis alla odds skulle kunna göra det, tror du verkligen USA skulle släppa honom till Ryssland för att bytas mot en taskig basketspelare???
Citera
2023-05-14, 17:12
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ryssland sägs ha 12-18 månader av kapital kvar. Så länge måste väst sponsra Ukraina. Är det någon gång man accepterar en skattehöjning är det nu. Efter den tiden kommer det bli svårt att betala ut pensioner för Putler. Kanske går att trycka nya sedlar men det kommer inte funka. Ryska revolutionen 2.0 kan bli ett faktum. När folket börjar inse att en kvarts miljon ryssar är döda eller lemlästade och de små pensionerna reduceras ännu mer i köpkraft... Det är det jag tror väst väntar på, min killgissning. Om kriget drar ut på tiden så är det ett scenario som kan accepteras av väst. Ryssland kommer få betala för det som äger rum i Ukraina oavsett utgång.

Har du en källa och en uträkning på 12-18 månader kapital?
Citera
2023-05-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om du äter det, eller inandas det som damm, så är det farligt. Din hud skyddar dig mot alfastrålar, men om det kommer in i kroppen är det jefligt dåligt. Man får ju gå ut från att myndigheterna hade bett befolkningen hålla sig inomhus, därför tror jag det är en rysstrollning.
Ja det är säkert en i raden av ryska lögner. Du kan återgå till att oroa dig över hypotetiska etniska rensningar och hypotetiska biologiska vapen.
Citera
2023-05-14, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Har du en källa och en uträkning på 12-18 månader kapital?

Ingen du uppskattar. Jag har dock ingen anledning att misstro den. Putin kan säkert dra ut på förfallet lite till om han vill. Jag är inte så säker på att väst pallar med bidrag hur länge som helst, så vem vet, han kanske satsar på att de inte ska göra det.
Citera
2023-05-14, 17:17
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Den gangstern lär inte idag ha nån möjlighet att förse Ryssland med några vapen. De kontakter han hade innan han låstes in är knappast användbara idag…

Den logiska förklaringen till att Kreml ville ha honom är för att inventarielistorna inte stämmer och att de behöver veta var i Ryssland grejerna finns om de fortfarande finns kvar i Ryssland . Plus tillgången till hans kontakter och nätverk .
Citera
2023-05-14, 17:17
Medlem
leachs avatar
Ryssens nya wunder waffe på väg mot fronten.

Transportation of a Russian ground drone to the battlefield.
https://twitter.com/Rinegati/status/1657717985069416448

Archival footage of Russian ground-based drone testing.
https://twitter.com/Rinegati/status/1657719018214621186
Citera
2023-05-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Ja, flera faktiskt.

Hade det inte varit bättre och använt modernt material så ni tagit Ukraina snabbare?

Är det inte bättre att förlora ert moderna material så att era soldater överlever?

Kan du ge en uppskattning på hur mycket som finns i era lager i Uralbergen?

När tror du ni plockar ut erat moderna material?

Tror du fortfarande på jultomten?
Det gamla materialet används för att få civilbefolkningen på flykt.
Sen när UAF och nato ska krossas så kommer det nya fram.
Citera
2023-05-14, 17:19
Medlem
Citat:
? Någon smugglar vapen från syd Afrika, Iran och Korea osv. Svarta marknaden har mer vapen än du kan föreställa dig, som jag skrev tidigare. Varför har Biden administration helt slutat svara på frågor om alla vapen de lämnade kvar i afghanist?

Vem fan har ens ställt den frågan om vapen i Afghanistan ??
Svarta marknaden har mycket vapen, korrekt, men tror du verkligen att alla vapen där skulle ta sig till Ryssland? Ryssland har säkerligen försökt dammsuga den marknaden redan, så det kommer inte hjälpa dem ett smack. Ryssarnas enda riktiga vapen som kan mäta sig med väst är dessvärre kärnvapen. Och då menar jag inte taktiska sådana som spränger ihjäl några tusentals invånare i Kiev, utan riktiga rejäla saker. Och det kommer varken kineser eller Nato att acceptera för fem öre
Citera
2023-05-14, 17:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ryssland sägs ha 12-18 månader av kapital kvar.

Enligt vem då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in