2023-05-07, 11:00
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ryssland har inget som stör ut himars och det används dagligen och spränger ryska vapen depoer. Nato behöver inte utveckla något för dom ligger 70år framför ryssland

Jo, HIMARs effektivitet är kraftigt minskad. Det bidde ingen gamechanger, det var bara Nato-propaganda.
Citera
2023-05-07, 11:00
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är förvånansvärt höga förluster inrapporterade idag för Homofederationen.

Ytterligare 660 fascistbögar har eliminerats och totalt är vi uppe i 194.430 st befriade.

Kalkylen indikerar att 200.000-gränsen passeras om 12 dagar, alltså den 19 maj, men utvecklingen är godartad och vi ser en dragning mot 18 maj, kalkylatorn lite i olag.

Även övriga förluster är nu stora. 6 st utslagna stridsvagnar och 10 bepansrade stridsfordon förstörda. Det är ännu bättre siffror för bögigt artilleri, hela 18 artilleripjäser har tystats samt 2 st raketartillerisystem.
Bra siffror också för eliminerade tank-och lastbilar, 16 st samt förstörd specialutrustning 5 st.

Det är en fullständig katastrof för Homofederationen, Kreml kommer att finna syndabockar, "det är bögarnas fel".... .....

Glädjande siffror för ett land vars totala styrka uppskattas till 1.15-1.5 miljoner.
Citera
2023-05-07, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja nu är det upp till Ukraina. Men om det inte ens hjälper med vapen från väst då blir det svårt

Börjar du bli otålig?
Du behöver inte oroa dig. Offensiven kommer till dina vänner i öst.
Förmodligen kommer också mer bevis för pedofilarméns övergrepp komma upp till ytan när Ukraina tar tillbaka med av sitt rättmätiga land.
Citera
2023-05-07, 11:02
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ja himars var då populärt när det kom sen har man inte hört mycket

Ryssarna har börjat störningssändare även om de kört med sådant i början av kriget. Det gör Himars inte lika pricksäkra.

Men kan också vara så att de sparar på dem. Det är nog båda.
Senast redigerad av Klappasäften 2023-05-07 kl. 11:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo man ska givetvis försöka pressa bägge sidor till förhandlingsbordet. Sättet vi pressar Ryssland fungerar extremt dåligt.

Vad tror du händer i en fredsförhandling om Ryssland har momentum på slagfältet? Du tycker inte att det vore lite dumt av Ukraina att sätta sig vid förhandlingsbordet innan de försökt sig på en motoffensiv?
Alla som ylar om hur viktigt det är att snabbt få till fredsförhandlingar nu är antingen rädda för Ukrainas motoffensiv (ryssar) eller så är de extremt naiva.
Citera
Medlem
Citat:
Sambandet slås ut fullständigt. Då har du ett gäng förvirrade plåtburkar som åker åt var sitt håll
Nej då använder man ins så är träffsäkerheten någon meter sämre men fortfarande 100 gånger bättre än ryska 50tals grejorna
Citera
2023-05-07, 11:08
Medlem
Citat:
Jo, HIMARs effektivitet är kraftigt minskad. Det bidde ingen gamechanger, det var bara Nato-propaganda.
Himars har varit enormt effektiv och används dagligen.
Citera
2023-05-07, 11:09
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Vad tror du händer i en fredsförhandling om Ryssland har momentum på slagfältet? Du tycker inte att det vore lite dumt av Ukraina att sätta sig vid förhandlingsbordet innan de försökt sig på en motoffensiv?
Alla som ylar om hur viktigt det är att snabbt få till fredsförhandlingar nu är antingen rädda för Ukrainas motoffensiv (ryssar) eller så är de extremt naiva.

Jo, jag pratar helt generellt, inte just om idag.

Jag tänker mig att du tror att motoffensiven lyckas. Jag har en helt agnostisk hållning till den.

Vi vet inte vad de har att bjuda på med sin motoffensiv, så vi kan inte bedöma om det är smart eller dumt än. Om där kommer en ordentlig motoffensiv så kan vi mycket bättre bedöma läget efter det. Då är korten synade.
Citera
2023-05-07, 11:10
Medlem
Nån som vet varför Ukraina slog ut så mycket smuts igår?? Om man nu kan lita på dessa siffror.verkar ju helt sjukt. Men hoppas hoppas
Citera
2023-05-07, 11:10
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Himars har varit enormt effektiv och används dagligen.

Ja men det var tydligen ingen gamechanger. Prata utifrån denna artikeln, alla har läst den nu: https://edition.cnn.com/2023/05/05/politics/russia-jamming-himars-rockets-ukraine/index.html

F ö hintar den om att där så småningom kan komma något motvapen till ryska JDAMs också som är elektroniskt, som Ukraina får tillgång till. Så ryssarnas nuvarande fördel varar nog heller inte för evigt.
Senast redigerad av psychicsailor 2023-05-07 kl. 11:14.
Citera
2023-05-07, 11:19
Medlem
Citat:
Jo, jag pratar helt generellt, inte just om idag.

Jag tänker mig att du tror att motoffensiven lyckas. Jag har en helt agnostisk hållning till den.

Vi vet inte vad de har att bjuda på med sin motoffensiv, så vi kan inte bedöma om det är smart eller dumt än. Om där kommer en ordentlig motoffensiv så kan vi mycket bättre bedöma läget efter det. Då är korten synade.

Ja, men det var ju det jag menade. Alla vet att i princip alla krig till slut avgörs vid förhandlingsbordet. T.o.m. Japans kapitulation 1945 kan ses som en förhandling. I det här kriget så var det Ryssland som kastade handskarna och nu ska de få smaka på sin egen medicin innan det blir tal om några förhandlingar. Det bästa på lång sikt för både världen och det ryska folket är att man bankar in i deras små hjärnor att de är lurade och att deras land är förstört pga all korruption. Om ryssarnas vanföreställningar om sig själva och världen tillåts fortgå så har vi snart ett världskrig på halsen och Ryssland måste då tillintetgöras likt 3:e riket. Det skulle kosta enorma mängder liv.
Citera
2023-05-07, 11:31
Medlem
Citat:
Georgien var rätt soppigt. Det var inte så att Ryssland hoppade på Georgien. Därför kan du inte använda det som evidens för att Ryssland kommer fortsätta och fortsätta: https://www.reuters.com/article/us-georgia-russia-report-idUSTRE58T4MO20090930

Krim var ju förståeligt att de "tog". Det var ett avtalsbrott, men under väldigt speciella omständigheter. Och Krim ville bli tagna. Det finns inte några stora områden åt vårt håll där så är fallet, och om där är det så bör vi arbeta för att tona ner motsättningarna där.

Så man får invadera andra länder för avtalsbrott nu?

din moraliska kompass är trasig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in