2023-04-28, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du glömde att vatniksarna var tvungna att begå folkmord och våldtäkt i Ukraina eftersom den ukrainska befolkningen är satanister.

Tack för din komplettering!

Javisst. Dessa vidrigheter hör också dit.
Citera
2023-04-28, 05:24
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Hur mycket jag än vill hoppas på att det var Ryssland, så tror jag dessvärre inte på de, tyvärr..

Varför inte? Har du gått på rysstrollningar? Hur man än vänder och vrider på det så kommer man inte undan faktumet att den stora vinnaren på sabotaget är det ryska gasbolaget Gazprom som därmed via force majeure kommer ur sina kontrakt på gasleveranser och räddar sig från skadestånd som vida överstiger kostnaden för nya gasledningar.

Vi snackar alltså skadestånd på hundratals miljoner här som ryssarna slipper ur i och med detta. Men du väljer att tro på,rysstrollens olika hundratals förklaringar på att det är alla andra utom de själva?
Citera
2023-04-28, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Varför inte? Har du gått på rysstrollningar? Hur man än vänder och vrider på det så kommer man inte undan faktumet att den stora vinnaren på sabotaget är det ryska gasbolaget Gazprom som därmed via force majeure kommer ur sina kontrakt på gasleveranser och räddar sig från skadestånd som vida överstiger kostnaden för nya gasledningar.

Vi snackar alltså skadestånd på hundratals miljoner här som ryssarna slipper ur i och med detta. Men du väljer att tro på,rysstrollens olika hundratals förklaringar på att det är alla andra utom de själva?

Det är småpengar i sammanhanget.
Citera
2023-04-28, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kan man inte bara spränga upp dessa med högprecisionsvapen?

https://www.youtube.com/watch?v=dmdfsA05TTs&t=167s

En annan variant är att ta bulldozer-stridsvagnar och begrava dem i jord.
Citera
2023-04-28, 05:55
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är småpengar i sammanhanget.

Jaha du, då var det ju en jävla tur för Gazprom att någon annan tjänade ännu mer på att spränga rören och de kan hävda force majeure. För det skadeståndet hade inte Gazprom överlevt.

Sådan tur tror jag däremot inte på. Gå och lägg dig vatnik.
Citera
2023-04-28, 06:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
I mitt flöde så svämmas det nu över av döda ryssar i skyttevärn. Kan det vara psykologisk förbekämpning inför offensiven?

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1651645829780742151?t=q_xCdMWpiwdjyDY69gclOw&s=19
Eftersom Ukraina nu backar ur Bakhmut så antar jag att offensiven är riktigt nära. Kanske det smäller inom en vecka?
Citera
2023-04-28, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Jaha du, då var det ju en jävla tur för Gazprom att någon annan tjänade ännu mer på att spränga rören och de kan hävda force majeure. För det skadeståndet hade inte Gazprom överlevt.

Sådan tur tror jag däremot inte på. Gå och lägg dig vatnik.

Några 100 milj dollar är småpengar i sammanhanget. 2021 var Gazeprom värt över 100 miljarder dollar. Även om företaget inte går att värdera nu så har de extremt mycket egendom.

Länder med Motiv

Ryssland
USA/England
Norge
Sverige
Ukraina
Polen

Om du har bevis för vilka som sprängde lämna över det till åklagaren. Jag vet inte vem som sprängde. Men att säga att Gazeproom inte skulle ha råd med några 100 milj dollar är löjligt. Sen är det inte säkert domstol skulle döma emot Gazeproom. Det hade varit en politisk fråga i slutändan.
Citera
2023-04-28, 06:31
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Några 100 milj dollar är småpengar i sammanhanget. 2021 var Gazeprom värt över 100 miljarder dollar. Även om företaget inte går att värdera nu så har de extremt mycket egendom.

Länder med Motiv

Ryssland
USA/England
Norge
Sverige
Ukraina
Polen

Om du har bevis för vilka som sprängde lämna över det till åklagaren. Jag vet inte vem som sprängde. Men att säga att Gazeproom inte skulle ha råd med några 100 milj dollar är löjligt. Sen är det inte säkert domstol skulle döma emot Gazeproom. Det hade varit en politisk fråga i slutändan.
I Gazeprooms fall handlar det inte om att ha råd, utan om att ha motiv.
Citera
2023-04-28, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
I Gazeprooms fall handlar det inte om att ha råd, utan om att ha motiv.

Jag säger inte att Ryssland är oskyldig. Men att det finns fler länder med motiv. Det behövs mer bevis.

Jag blir mest trött på idioter, som brölar Vatnik när man skriver något de inte gillar eller överensstämmer med deras svart-vita verklighet.

Jag vill att Ryssland förlorar. Jag skiter i moraliska skäl. En förlust är bra för Sverige. Det räcker för mig. Churchill hade rätt när han sa: If Hitler invaded hell I would make at least a favourable reference to the devil in the House of Commons. (Winston Churchill)

Så även om Ukraina vore ondskan själv skulle jag stödja Ukraina. Då Ryssland är en större fara för Sverige, Väst och Världen än Ukraina. Som tur är så är Ukraina bra mycket trevligare än Ryssland, så det gör det enklare att övertyga att Ukraina ska ha stöd.

Innebär det att Ryssland kommer förlora? På ett sätt har Ryssland redan förlorat, men frågan är hur mycket och om Ukraina kommer att vinna. Jag tror att chansen/risken är att Ryssland får behålla Krim antingen genom att de får hyra området eller Ukraina godkänner annekteringen. Ukrainas problem är att de kan inte vinna utan västs hjälp.
Citera
2023-04-28, 06:44
Medlem
Terrorbombningarna mot Ukrainska städer och civila är fortfarande Ryzk prioritet.

"Ryssland har attackerat flera ukrainska städer med robotar under natten mot fredag, uppger lokala myndigheter."

https://www.expressen.se/nyheter/ryska-robotattacker-mot-ukrainska-stader/

Gynnsamt högoktanbränsle inför Ukrainas offensiv. Lätt att vara officer och leda ukrainsk trupp då.
Alla Ukrainare vet att ryzzarna måste ut ur sitt land. Alla kommer att ge Allt tills målet är nått.
Citera
2023-04-28, 06:52
Medlem
Citat:
Jag säger inte att Ryssland är oskyldig. Men att det finns fler länder med motiv. Det behövs mer bevis.

Jag blir mest trött på idioter, som brölar Vatnik när man skriver något de inte gillar eller överensstämmer med deras svart-vita verklighet.

Jag vill att Ryssland förlorar. Jag skiter i moraliska skäl. En förlust är bra för Sverige. Det räcker för mig. Churchill hade rätt när han sa: If Hitler invaded hell I would make at least a favourable reference to the devil in the House of Commons. (Winston Churchill)

Så även om Ukraina vore ondskan själv skulle jag stödja Ukraina. Då Ryssland är en större fara för Sverige, Väst och Världen än Ukraina. Som tur är så är Ukraina bra mycket trevligare än Ryssland, så det gör det enklare att övertyga att Ukraina ska ha stöd.

Innebär det att Ryssland kommer förlora? På ett sätt har Ryssland redan förlorat, men frågan är hur mycket och om Ukraina kommer att vinna. Jag tror att chansen/risken är att Ryssland får behålla Krim antingen genom att de får hyra området eller Ukraina godkänner annekteringen. Ukrainas problem är att de kan inte vinna utan västs hjälp.

"Jag tror att chansen/risken är att Ryssland får behålla Krim antingen genom att de får hyra området eller Ukraina godkänner annekteringen. Ukrainas problem är att de kan inte vinna utan västs hjälp."

Ja det har ju varit Putins mål från början. Att få behålla en rejäl del av Ukraina. Det är klart att Ukraina kan vinna över Ryzzland med stöd av väst!
Det är ju inte Ukrainas problem, det är ju Ukrainas styrka. En stor och resursstark kompis i ryggen som ger stöd fullt ut och långsiktigt.
Vatnik!!
Citera
2023-04-28, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
"Jag tror att chansen/risken är att Ryssland får behålla Krim antingen genom att de får hyra området eller Ukraina godkänner annekteringen. Ukrainas problem är att de kan inte vinna utan västs hjälp."

Ja det har ju varit Putins mål från början. Att få behålla en rejäl del av Ukraina. Det är klart att Ukraina kan vinna över Ryzzland med stöd av väst!
Det är ju inte Ukrainas problem, det är ju Ukrainas styrka. En stor och resursstark kompis i ryggen som ger stöd fullt ut och långsiktigt.
Vatnik!!

Ursäkta du är ett av bevisen på vad jag skriver. Och bevisar det åter igen med vad du skriver. Du tror du hjälper Ukraina men du är en av dem som förstör för dem. Och du vet inte ens att du gör det. Du sänker dig ner på samma nivå som Rysstrollen.

Jag har inte sagt att Ukraina inte kan vinna över Ryssland med hjälp av Väst. Men det är inte säkert. Jag hoppas att de gör det. Delvis beror det på hur Ukrainas offensiv går.

Självklart är det en styrka att få hjälp av någon. Men den hjälpen kan ta slut genom beslut Ukraina inte styr över. Det är en svaghet i sig. Att lita på att amerikaner röstar "rätt" är nog att ge för mycket intelligens till amerikanerna. De är inte dummare än någon annan men de vad jag vet människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in