Citat:
Ursprungligen postat av
borriz
I Gazeprooms fall handlar det inte om att ha råd, utan om att ha motiv.
Jag säger inte att Ryssland är oskyldig. Men att det finns fler länder med motiv. Det behövs mer bevis.
Jag blir mest trött på idioter, som brölar Vatnik när man skriver något de inte gillar eller överensstämmer med deras svart-vita verklighet.
Jag vill att Ryssland förlorar. Jag skiter i moraliska skäl. En förlust är bra för Sverige. Det räcker för mig. Churchill hade rätt när han sa: If Hitler invaded hell I would make at least a favourable reference to the devil in the House of Commons. (Winston Churchill)
Så även om Ukraina vore ondskan själv skulle jag stödja Ukraina. Då Ryssland är en större fara för Sverige, Väst och Världen än Ukraina. Som tur är så är Ukraina bra mycket trevligare än Ryssland, så det gör det enklare att övertyga att Ukraina ska ha stöd.
Innebär det att Ryssland kommer förlora? På ett sätt har Ryssland redan förlorat, men frågan är hur mycket och om Ukraina kommer att vinna. Jag tror att chansen/risken är att Ryssland får behålla Krim antingen genom att de får hyra området eller Ukraina godkänner annekteringen. Ukrainas problem är att de kan inte vinna utan västs hjälp.