Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Med detta i åtanke så rekommenderar jag människor att se denna korta dokumentär om Wagner.
Den tar upp precis det du säger. Wagner har varit i konflikt med väst en enda gång. Slaget vid Khazham. En fd Wagner tar upp just detta hur de ryska legosoldaterna började striden fulla med självförtroende att du ska minsann väst få möta riktiga ryska soldater innan de åkte på så jävla mycket stryk. 1/3 av hela Wagnergrupper förintades. Detta fick denna soldat att börja fundera på hur det verkligen står till med Ryssland.
https://www.svtplay.se/video/e6YV7Bm/wagnergruppen-putins-hemliga-legosoldater
Spola fram till 13.40min i dokumentären och se vad Wagnersoldaten själv säger.
Jag tror att jag har sett denna intervju - mkt intressant.
Det är väl den där tokdåren som var bra på att jonglera med kniv, om jag minns rätt.
En sån kille kan styra en fängelseavdelning eller ett kvarter.
han är mindre lämplig som soldat...
Som jag fattat det, har Wagner-gruppen inget i Ukraina att göra.
Det funkar bra att skicka 20 såna här killar på terror och -morduppdrag i fattiga länder men mot västsoldater har Wagner inget att hämta.
Dessa galningar har väl härjat i Syrien också. Det var Wagner som spontant torterade ihjäl en syrisk desertör, medan de flinade och filmade. De avslutade med att halshugga liket med en spade och bränna upp det. Klippet gick på nyheterna förra året tror jag.
Ingen vettig befälhavare tar i såna här typer med tång.
Jag undrar hur lojala de är. Jag antar att Wagner-soldater trillar över till fel sida, när de tröttnar på att bli skjutna i ryggen av sina egna. Skulle inte förvåna om de byter uniform och slåss mot Putin..
J-a kaosmänniskor.