2023-03-24, 11:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det förstår jag men vad säger Putin själv
Putin har sagt att våldtäkter och plundring är strikt förbjudet, men vad Putin säger och vilka brott som faktiskt beivras har alltid varit två vitt skilda världar.
Senast redigerad av Trolltestet 2023-03-24 kl. 11:57.
Citera
2023-03-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hela ryska armén är tamefan en begåvningsreserv, Skulle inte förvåna mig pansarfordonen fastnar i u-läge

https://twitter.com/Bodbe6/status/1638245650922962944?t=8zaCxCtrSqjTlSxg744Mug&s=19

Är bara gubben i hålet tillräckligt tjock för att det ska täta ordentligt är det inget problem står det i vatnikmanualen, förlåt, vattnigmanualen.
Citera
2023-03-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Så här ser läget ut just nu, till skillnad från de fria fantasier som cirkulerar bland västoligarkernas vänner i tråden. Det ser allt annat än ljust ut för Ukraina. Avdeevka ligger riktigt illa till, ryska framgångar inne i Bakhmut fortsätter. Storbritanniens Ministry of Defence (storljugare i vanliga fall) erkänner ryska framgångar i Kupiansk. Den ammunition väst nu skickar är tänkt som ett sista desperat sista försök till offensiv.

Skulle inte Bakhmut falla för ett par månader sedan?
Citera
2023-03-24, 11:56
Medlem
Citat:
Så här ser läget ut just nu, till skillnad från de fria fantasier som cirkulerar bland västoligarkernas vänner i tråden. Det ser allt annat än ljust ut för Ukraina. Avdeevka ligger riktigt illa till, ryska framgångar inne i Bakhmut fortsätter. Storbritanniens Ministry of Defence (storljugare i vanliga fall) erkänner ryska framgångar i Kupiansk. Den ammunition väst nu skickar är tänkt som ett sista desperat sista försök till offensiv.

Vänta nu ett tag.
Har inte Bakhmut redan fallit för ett par månadet som du sa?
Du påstår att Bakhmut är omringat, men kan inte nevisa det.
Eller var det önskedrömmar? Ljög du medvetet precis som du gör nu?
Jag menar, hur ska du ha det?
Senast redigerad av El-Strutso 2023-03-24 kl. 12:06.
Citera
2023-03-24, 11:58
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Skulle inte Bakhmut falla för ett par månader sedan?

Bakhmut har i praktiken fallit redan när det blev operationellt omringade. Logistiken in och ut ur staden fungerar inte.

1) Man kan inte leverera mat och ammunition till trupperna i staden.
2) Man kan inte rotera trupper så att de utslitna får vila upp sig.
3) Man blir beskjuten med ryskt artilleri från alla håll.
4) Ryssarna är även inne i staden och har tagit 70 % av densamma, inklusive det stora fabriksområdet i staden.

Summa summarum: Bakhmut har fallit, även om det finns ukrainsk trupp kvar i staden.
Citera
2023-03-24, 11:59
Medlem
Citat:

Vi kommer från olika håll. Fram till innan attacken på Ukraina trodde många att Rysslands militär var formidabel. Fortsatta framgångar ett år senare i och runt Bakhmut är litet jämfört med vad vi trodde innan. Även om Ryssland vinner någonting som de kan kalla en seger har det redan hänt.
Citera
2023-03-24, 11:59
Medlem
Aurora 23, en stor militärövning där många länder kommer att beröras och delta meddelas på SVTtext idag, kommer att startas via meddelande i Radions program 4 P4 den 24/4.
Övning på riktigt.

Slutsats:
Man bedömer nu att Ryzzland är bekämpade och utslängda ur Ukraina om en, max två månader och då gäller det för Europa att vara på tå.

Bra, men lite obehagligt att analysen på högsta nivå bedömer att risknivån ligger på så höga siffror.

https://www.svt.se/text-tv/112
Citera
2023-03-24, 12:01
Medlem
Citat:

Tvärtom inlägg som vanligt från akademikerfyllot. Trovärdighet 0.
Lägg ner!
Citera
2023-03-24, 12:02
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Vi kommer från olika håll. Fram till innan attacken på Ukraina trodde många att Rysslands militär var formidabel. Fortsatta framgångar ett år senare i och runt Bakhmut är litet jämfört med vad vi trodde innan. Även om Ryssland vinner någonting som de kan kalla en seger har det redan hänt.

Donbass är nyckeln till hela kriget. Läget ser uruselt ut för Ukraina där. De kommer att försöka sig på en storoffensiv, den sista de och väst förmår, förlusterna kommer att bli enorma. Det borde vara hög tid att sätta sig vid förhandlingsbordet med Kina som medlare, och därmed undvika onödig ukrainsk blodspillan för USA:s räkning.
Citera
2023-03-24, 12:04
Medlem
Citat:
Donbass är nyckeln till hela kriget. Läget ser uruselt ut för Ukraina där. De kommer att försöka sig på en storoffensiv, den sista de och väst förmår, förlusterna kommer att bli enorma. Det borde vara hög tid att sätta sig vid förhandlingsbordet med Kina som medlare, och därmed undvika onödig ukrainsk blodspillan för USA:s räkning.

Vad menar du med "onödig ukrainsk blodspillan för USA:s räkning"? Har du missat att det är den psykotiske dvärgen i kreml som inlett, och för, anfallskrig mot Ukraina vilket landet försvaras sig mot?

Det vore mycket enkelt att skapa fred om så önskades. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att dra tillbaka sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och lämna allt ockuperat/annekterat territorium samt erlägga adekvat skadestånd för all död och förstörelse hens anfallskrig har orsakat.
Citera
2023-03-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Med detta i åtanke så rekommenderar jag människor att se denna korta dokumentär om Wagner.

Den tar upp precis det du säger. Wagner har varit i konflikt med väst en enda gång. Slaget vid Khazham. En fd Wagner tar upp just detta hur de ryska legosoldaterna började striden fulla med självförtroende att du ska minsann väst få möta riktiga ryska soldater innan de åkte på så jävla mycket stryk. 1/3 av hela Wagnergrupper förintades. Detta fick denna soldat att börja fundera på hur det verkligen står till med Ryssland.

https://www.svtplay.se/video/e6YV7Bm/wagnergruppen-putins-hemliga-legosoldater

Spola fram till 13.40min i dokumentären och se vad Wagnersoldaten själv säger.

Jag tror att jag har sett denna intervju - mkt intressant.
Det är väl den där tokdåren som var bra på att jonglera med kniv, om jag minns rätt.

En sån kille kan styra en fängelseavdelning eller ett kvarter.
han är mindre lämplig som soldat...

Som jag fattat det, har Wagner-gruppen inget i Ukraina att göra.
Det funkar bra att skicka 20 såna här killar på terror och -morduppdrag i fattiga länder men mot västsoldater har Wagner inget att hämta.

Dessa galningar har väl härjat i Syrien också. Det var Wagner som spontant torterade ihjäl en syrisk desertör, medan de flinade och filmade. De avslutade med att halshugga liket med en spade och bränna upp det. Klippet gick på nyheterna förra året tror jag.

Ingen vettig befälhavare tar i såna här typer med tång.

Jag undrar hur lojala de är. Jag antar att Wagner-soldater trillar över till fel sida, när de tröttnar på att bli skjutna i ryggen av sina egna. Skulle inte förvåna om de byter uniform och slåss mot Putin..

J-a kaosmänniskor.
Citera
2023-03-24, 12:06
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Tvärtom inlägg som vanligt från akademikerfyllot. Trovärdighet 0.
Lägg ner!

Är det allt du har att komma med? Du borde bemöta innehållet i de videor jag postade, och bemöta innehållet i sak, inte genom ständiga personangrepp. Ni är så fast i er konfirmationsbias att ni blivit blinda. Jag har bevisat gång på gång att läget ser väldigt illa ut på slagfältet för Ukraina. Jag skulle tippa att vi får facit på hand innevarande år, för väst förmår inte fortsätta stödja längre än så. Även vid en total förlust så kommer ni att fortsätta förneka sanningen. Sedan har man snart valrörelse i USA, och fokus kommer att hamna på annat än Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in