2023-03-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Läs den så får du svar.
Syftar du på 2014 och euromajdan så avsattes han olagligen i en statskupp som inte ens godkändes av bl.annat EU länderna.
Och var finns han nu?
Citera
2023-03-08, 23:42
Medlem
Citat:
Läs den så får du svar.
Syftar du på 2014 och euromajdan så avsattes han olagligen i en statskupp som inte ens godkändes av bl.annat EU länderna.
Ska EU godkänna när folket avsätter en lukashenko?
Snubben var ju knähund åt Putin och genomkorrupt.

Sitter EU och godkänner stadskupper?
Citera
2023-03-08, 23:43
Medlem
Konstantin är lite sarkastisk i dagens genomgång av den ryska ekonomin, men allt går enligt plan
https://www.youtube.com/watch?v=fcjhu83VZG0
Citera
2023-03-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Och var finns han nu?
Märklig fråga.. antar att han är i Ryssland.. har du något bättre förslag?
Citera
2023-03-08, 23:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ska EU godkänna när folket avsätter en lukashenko?
Snubben var ju knähund åt Putin och genomkorrupt.

Sitter EU och godkänner stadskupper?

(Svaret du kommer att få kommer att låta ungefär så här )

Knähundarna i Bryssel följer den stora Juden i Washington, i alla saker. Frågor på det ?

Citera
2023-03-08, 23:49
Medlem
Vad tror ni om Rysslands endgame? När de förlorar kriget alltså. Blir det palatskupp eller inbördeskrig? Kommer det realiseras hot om kärnvapen när de defacto förlorar stort och drivs ut ur Ukraina.

Vad tror panelen?
Citera
2023-03-08, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Ge Tyskland 5 år till på LNG
Obildad pajas
Spotpriset på gas i Europa är just nu bland de lägsta på 25 år och justerar man det för inflation är det kanske det absolut lägsta till och med. Och ryssarna förlorade all den inkomsten i ett nafs.

https://tradingeconomics.com/commodity/natural-gas
Citera
2023-03-08, 23:50
Avslutad
Citat:
Du är ännu en "känd" rysshatare här i tråden som borde läsa länken jag skickade till din "vän" här ovan.

Du är fullständigt enkelriktad och hjärntvättad av propagandamaskinen!!

Läs på och bilda dig en neutral bild av konflikten!

Och till sist, jag är varken vänster eller "ryssfantast", men jag har lärt mig, till skillnad från dig och ett gäng andra i tråden att bilda mig en verklig bild av konflikten och inte lyssna på all skit och propaganda media basunerar ut!

Putin spelade aldrig tärning där nr 4 var att helt oprovocerat gå in i ukraina...tro mig..

Ännu en upplyst lärjunge till Putin som svamlar om att bilda sig en "neutral bild" av konflikten fast du, i egenskap av Putler lapdog, i själva verket strävar efter att bortförklara Rysslands vidriga invasion.
Citera
2023-03-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Problemet är att de europeiska givarländernas produktion av artillerigranater uppgår till 300000 per år, säg att USA ensamt kan producera lika många så är det ändå hela 20 månaders produktion som bara ska gå till Ukraina om de får som de vill.

Så därför så ska Unraina ge upp?
Citera
2023-03-08, 23:51
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Jag går ogärna i polemik med psykiskt sjuka människor, därför tvekar jag om det är mödan värt att behandla dig som en legitim debattör. Det är så mycket galenskap i denna tråd. Tyvärr.

Själv har jag en känsla av att något är lite skevt med dig om jag ska vara ärlig. Å ena sidan vill du förmedla en bild av dig som om du har ett ovanifrånperspektiv, läst historia och allt. Men bitter över att samtiden har blivit som den blivit. Man får en känsla av en äldre nazist/rättshaverist som vill lätta på trycket och ryta ifrån. Sen plötsligt är tyckarna på SwebbTV "BOOMERS" som om du är en internetkrigare i tonåren. Vet inte om det är svajigt rollspel eller om du är kluven i medicinsk mening. Men det kan ju vara jag som övertolkar också.

Jag håller inte med dig om att väst skulle sakna förmåga att förse Ukraina med den ammunition de behöver. För ett år sedan var det mycket prat om att tyskar skulle frysa ihjäl i drivor. Att det inte blev så beror inte enbart på det att varit en mild vinter. Vi har sett en kraftsamling där problem kunnat lösas mycket snabbt. Nato har gjort ett så tydligt ställningstagande att det inte längre går att backa. Ukraina kommer att få vad de behöver.
Citera
2023-03-08, 23:52
Medlem
Citat:
Läs den så får du svar.
Parlamentet röstade i vederbörlig ordning om att avsätta presidenten och ställa honom inför riksrätt, men han flydde istället till husse puttler i en tungt lastad helikopter men lyckades bara få med halva statskassan.
Citera
2023-03-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Ännu en upplyst lärjunge till Putin som svamlar om att bilda sig en "neutral bild" av konflikten fast du, i egenskap av Putler lapdog, i själva verket strävar efter att bortförklara Rysslands vidriga invasion.

Precis. Narrativet är att försöka få till fler sanningar så att allt flyter ihop, och ingen litar på något längre.

När rysstrollen säger tänka själv, menar de såklart att man ska tvivla på den uppenbara sanningen, genom att tro att det finns flera sanningar.

Den enda sanningen man behöver bry sig om är såklart att Ryssland invaderat ett grannland. Allt annat är fullständigt sekundärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in