2023-02-11, 16:34
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Du kan ifrågasätta och förneka i din eviga strävan att skydda de ukrainska krigsförbrytare som massakerar civila i Donetsk bäst du vill, det förändrar inget i sak.
And so we shall
Citera
2023-02-11, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Mitt inlägg var på din kommentar om att den ryska befolkningen lider och saknar varor etc som de alltid har gjort....
Att döma av alla videos som dokumenterar läget i dagligvaruhandeln så finns det tvärtom ett överflöd av varor . Det finns många kunder som handlar fortfarande och har råd.
Svenska butiker och shopping mall ser fattiga ut i jämförelse. OK ryska befolkningen är många ggr större så det är inte konstigt. Men någon skriande brist verkar inte finnas. Obs! Massor av importerade varor fortfarande!
Restauranger och kafeer verkar fullsatta. Jag har sett betydligt sämre läge på många platser i Europa under finanskrisen med nedstängda butiker och barer.
Nej piratkopiering i nuvarande omfattning förekom inte förut enligt de som rapporterat.

Nej nej nej, det stämmer inte alls med verkligheten, antingen vet du inte eller så slår du på en typisk korkad pro-putinlögn. Läget i båda städerna moskva och peter är illa, mycket illa.

De riggade videos från kreml som du refererar till är enbart riggat lögnskit. Vem som helst som varit i de städerna kan vittna om det jag skriver. Och då kan du tänka dig hur illa det är för folket i glesbygderna, de svälter.

Att ni putinister orkar dag ut och dag in...
Citera
2023-02-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ja! Rysshatet lever kvar. Det förs vidare genom blodet. Fienden kommer alltid från öster.

Jajamän, fråga valfri europe...ryssen är det värsta man kan råka ut för.
En prideparad är inte tillnärmelsevis lika farlig.
Citera
2023-02-11, 16:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det kanske finns, men det betyder ju inte att folk har råd.
Det finns massor med varor i väst också, tro mig.
Men även här har såklart inte alla råd med en Rolex, Armani eller en Lamborghini.
Men det är inte detsamma som att folk lever i misär.
Det som imponerar är just utbudet av vanliga livsmedel, husgeråd, kläder och liknande vardagsvaror.
Du vränger till med snack om lyxbilar som inte syns på dessa videos.
Du borde informera dig istället. Denna tråd frossar i myter från Sovjettiden.
Jag har även hittat många videos om livet på gudsförgätna orter på landsbygden och i Sibirien.
Vill man ta reda på fakta eller vill man sprida myter och lögner?
Citera
2023-02-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Man har blundat länge för det. Även UN (eller vilka det nu var) går nu igenom videor där ukrainska soldater begår krigsbrott.

Man går nog igenom allt. Och den ryska andelen av brott kommer ta mer tid och extraresurser i anspråk.
Citera
2023-02-11, 16:39
Medlem
Sgt.Blands avatar
Får det lov att vara lite grillade ryska grodfötter kanske? Ett ordentligt magplask här av ett ryskt plan vid Bakhmut.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1624429988576387073
Citera
2023-02-11, 16:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Aktuell rapportering från fronten i Bakhmut
Om någon öht är intresserad av verkligheten därnere?
Mycket demagogi på detta forum istället för att analysera nuläget
https://youtu.be/pW38cLZ-tOc

Absolut. Det är nog ett tryck, likt ett skruvstäd mot Bakhmut, det tvivlar jag inte på. Mycket möjligt att det kommer att falla. Ukraina försöker ju att sälja sig så dyrt som möjligt, samt vinna maximalt med tid.

Så ser jag på saken, om Bakhmut.
Citera
2023-02-11, 16:42
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Man behöver knappast försvara Ukraina från ryZzka hopkoknyheter, alla vet att det ändå är lögn. Bättre lycka att sprida desinfo nån annanstans 😄
Ingen blir förvånad över att ni Bandera fanboys tar saken i försvar och rent av finner det lustigt.
Citera
2023-02-11, 16:43
Medlem
Citat:
Det som imponerar är just utbudet av vanliga livsmedel, husgeråd, kläder och liknande vardagsvaror.
Jag har även hittat många videos om livet på gudsförgätna orter på landsbygden och i Sibirien.

En 'video' är inte sanningen...och i än mindre grad om den är från Ryssland.
Varför behöver man inte ens förklara...
Citera
2023-02-11, 16:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Nej nej nej, det stämmer inte alls med verkligheten, antingen vet du inte eller så slår du på en typisk korkad pro-putinlögn. Läget i båda städerna moskva och peter är illa, mycket illa.

De riggade videos från kreml som du refererar till är enbart riggat lögnskit. Vem som helst som varit i de städerna kan vittna om det jag skriver. Och då kan du tänka dig hur illa det är för folket i glesbygderna, de svälter.

Att ni putinister orkar dag ut och dag in...
Vilket skitsnack!
Kolla upp länkarna jag gav i mitt förra inlägg
De som rapporterar är engelsmän, australiensare mfl. som är bosatta.
Fakta talar för sig själva.
Citera
2023-02-11, 16:45
Medlem
RealTides avatar
Citat:

Vill man ha fakta ska man bortse från dig.
Priserna i ryzzland har gått upp i taket och de 10 tals miljoner fattiga har knappt råd att äta längre.
Citera
2023-02-11, 16:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
En 'video' är inte sanningen...och i än mindre grad om den är från Ryssland.
Varför behöver man inte ens förklara...
Vilket BS!
Det finns hur många videos som helst av olika privatpersoner
Det är bara att googla
Tom tidningar som the Guardian har haft reportage på plats i Ryssland som bekräftar det som syns på filmerna
Snarare skandal att det inte finns någon svensk reporter på plats som kan visa på hur det faktiskt ser ut.
Fortsätt att leva i din förnekelse du verkar ha alla skygglappar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in