2022-10-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Elon Muzk har sålt sin själ till djävulen. Går du in på hans twitterinlägg så översköljs du av horder av pro-ryssar som hyllar Musk. Det är verkligen en obehaglig och vidrig plats. Max Tegmark har också sålt sin själ och grinar om att Ukraina måste lägga ner vapnen.

Dessa grabbar har nog inte sålt sin själ. De är bara livrädda för ett kärnvapenkrig och de tror inte att det finns någon annan utväg än att kyssa Putins fötter.
De kanske har rätt, men vilken värld får vi om vi låter ett monster som Putin få som han vill hela tiden?
Jag vet inte. Men skall man låta Ryssarna få det allra minsta så måste de ge något tillbaka.
Man kan inte bara stövla in i ett land, mörda befolkningen och ta vad man vill ha.
Citera
2022-10-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
"På måndagsmorgonen skedde flera explosioner i Ukraina.

Allt tyder på att det är ett gensvar från Ryssland efter lördagens broexplosion.

– Det kan uppfattas som att Putin faktiskt har förnedrats av detta och det går inte att utesluta att han tar det personligt, säger krigsexperten Ilmari Käihkö."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y64o8K/putins-hamnd-efter-broexplosionen-attacker-mot-civila-mal
Största bevisat har vi nu att ett människoliv är inte värt ett piss för fanskapet Putin.

Röda linjen skulle gå om någon attackerade Krim, det har man gjort. Inget hände,redan då skulle hämnden kommit tycker jag.

Men en bro, dött material attackeras då tar det hus i helvete. Putin skyddar inte sina ryska medborgare, ett brohelvete går före hans eget folk.

Tänk vilka idioter dom är som sitter och försvara han här på fb och inte begriper detta.
Vilka lättlurade små knähundar dom är😁
Citera
2022-10-10, 12:18
Medlem
stort misstag att bomba den där bron när hela världen vet att Putin är galen och hämndlysten… tror tyvärr att detta är starten på nåt större
Citera
2022-10-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om detta då är svaret ifrån Putin, så var det billigare än vad jag var rädd för. Sen får man givetvis se.., man vet ju inte om detta var/är allt ?

Zelensky har förövrigt ringt upp Maccron idag och begärt mer luftförsvar.

Aa man vet inte om det kommer mer men det verkar som det. Särskilt nu när Vitryssland ska mobilisera tillsammans med Ryssland.
Citera
2022-10-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag ifrågasätter inte alls din kompetens. Men du nämnde i din text inte det alternativet som just nu har använts, nämligen ett fordon fullastat med sprängämnen. För övrigt håller jag med dig. Små raketer är meningslösa att använda och det är bra att fästa sprängladdningar på känsliga punkter om man kan.
Nej, självklart nämnde jag inte det. Och jag tror jag har förklarat varför jag inte gjorde det. Men ok, jag skall nämna det som det borde nämnas - Dådet som utfördes på bron var lyckat ur ett perspektiv ja, Och det var ju bra det. MEN, det är INTE utfört utav, som vissa vill få det till, militära (riktiga) insatser. Varför? Jo, därför att om det så vore så hade först och främst helt andra medel använts istället för 20 pallar klorex och 1 ton dynamex eller motsvarande gråstensknäckare. Istället hade sprängmedel utav funktion använts, samt att det hade placerats på antingen svag punkt eller använts underifrån. En bro är byggd för att vara som starkast uppifrån, som mest elestiskt från sidan och ÄR som svagast underifrån. DÅ hade man som sagt inte använt några tonvis med sketen dynamit eller dynamex, vilket heller inte många fler än stubbsprängare gör i det militära . Dynamit jagar man kråkor med, dynamex använder man i grushålor. Och så var det med det . Ha det finnt och länge leve Ukraina
Citera
2022-10-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Största bevisat har vi nu att ett människoliv är inte värt ett piss för fanskapet Putin.

Röda linjen skulle gå om någon attackerade Krim, det har man gjort. Inget hände,redan då skulle hämnden kommit tycker jag.

Men en bro, dött material attackeras då tar det hus i helvete. Putin skyddar inte sina ryska medborgare, ett brohelvete går före hans eget folk.

Tänk vilka idioter dom är som sitter och försvara han här på fb och inte begriper detta.
Vilka lättlurade små knähundar dom är😁

Micropenisar håller ihop.
Likt Pruttler så är det endast micropenisar som har rätt att spränga infrastruktur och/eller mörda och våldta barn.

Tycker mig känna igen argumentationen från människor man träffar på som är småväxta och har 36 i skor.
Kan verkligen inte vara lätt
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nja, men i det aktuella fallet verkar man ha använt en laddning i en lastbil och det kan knappast räknas som riktad sprängverkan. Ändå fick det mycket omfattande konsekvenser. En av körbanorna för bilar är helt knäckt och sedan sattes ett tåg på tågbron i brand, vilket är mycket märkligt då den ligger en bra bit ifrån körbanan där det small. Sprängladdningen måste ha varit mycket stor.

Nej. Det var två sprängladdningar som exploderade separat, bägge under vägbanan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja vi ska väl vara glada att kärnvapen inte flyger ännu iallafall.. men somsagt Ukraina visste vad dom gjorde i Lördags så det är Zelensky som har sig själv att skylla för att vilja eskalera detta.

Vet inte hur många gånger folk i tråden försökt att informera dig om hur det ligger till. Vi får ta det en gång till verkar det som:

Putin har attackerat Ukraina. Ukraina försvarar sig. Om någon försvarar sig mot ett angrepp så kan inte den parten vara ansvarig för att ”eskalera”. Du måste sluta vända på saker 180 grader och börja tänka efter lite grann.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej. Det går inte att beskylla Zelensky för något hittills. Allt ansvar faller tunt och ensidigt på Ryssland.

Speciellt eftersom lastbilen kom från den ryska sidan!

Efter sprängningarna av gasledningarna sa jag direkt att vi kommer se fler attentat mot rysk infrastruktur framöver. Detta är bara början.
Citera
2022-10-10, 12:22
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
stort misstag att bomba den där bron när hela världen vet att Putin är galen och hämndlysten… tror tyvärr att detta är starten på nåt större
I varje tillfälle genom historien har den största risken funnits i undfallenhet mot diktatorer.
Citera
2022-10-10, 12:25
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Speciellt eftersom lastbilen kom från den ryska sidan!

Efter sprängningarna av gasledningarna sa jag direkt att vi kommer se fler attentat mot rysk infrastruktur framöver. Detta är bara början.

Notera skillnaden mellan vad som hände med gasledningarna och Rysslands ’hämnd’.

Inget hände efter det. Vilket pekar på att Ryssland kan varit skyldiga själva.

Här ser vi en klar skillnad i aktion och hämnd.
Citera
2022-10-10, 12:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity

Vadå, du tänker att bara man är tillräckligt galen så ska man få göra vad man vill mot andra?

Men det är klart, du "hejar på" Ryssland också. Heja heja...
Senast redigerad av Clay Allison 2022-10-10 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in