Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Jag ifrågasätter inte alls din kompetens. Men du nämnde i din text inte det alternativet som just nu har använts, nämligen ett fordon fullastat med sprängämnen. För övrigt håller jag med dig. Små raketer är meningslösa att använda och det är bra att fästa sprängladdningar på känsliga punkter om man kan.
Nej, självklart nämnde jag inte det. Och jag tror jag har förklarat varför jag inte gjorde det. Men ok, jag skall nämna det som det borde nämnas - Dådet som utfördes på bron var lyckat ur ett perspektiv ja, Och det var ju bra det. MEN, det är INTE utfört utav, som vissa vill få det till, militära (riktiga) insatser. Varför? Jo, därför att om det så vore så hade först och främst helt andra medel använts istället för 20 pallar klorex och 1 ton dynamex eller motsvarande gråstensknäckare. Istället hade sprängmedel utav funktion använts, samt att det hade placerats på antingen svag punkt eller använts underifrån. En bro är byggd för att vara som starkast uppifrån, som mest elestiskt från sidan och ÄR som svagast underifrån. DÅ hade man som sagt inte använt några tonvis med sketen dynamit eller dynamex, vilket heller inte många fler än stubbsprängare gör i det militära

. Dynamit jagar man kråkor med, dynamex använder man i grushålor. Och så var det med det

. Ha det finnt och länge leve Ukraina