Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 19:07
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jösses, snacka om att stå upp för sitt land. Mamman med två döttrar som är 4 respektive 11 år ska gå ut i strid.

Imponerande, Ukraina och Ukrainare kommer att gå till historien som de som stod upp mot aggression och hot, mot en stark fiende. De är redo att dö för sitt land. Det här kommer inte bli trevligt alls, så onödigt av Putin att invadera. Båda sidor kommer att förlora människor. Detta är hemskt.

Trots att folket vet vad som kan vänta i form av lidande, död och krigets terror så står de i kö sför att slåss. Hatten av och ära till Ukraina. En sådan styrka kan du bara få genom att slåss för ditt hem och din familj.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Har de använt kärnvapen med nu? Det har jag missat, kan du länka det?

Gillar fortfarande inte ha sex med barn, men börjar tror att du har en fixering på barn.

Han begår brott mot mänskliga rättigheter och hotar med att utplåna mänskligheten om nån lägger sig.

Varför skriver du det då ditt sjuka as?
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Rent militärteknologiskt, hur står sig ryssarnas prylar mot västvärldens?
Citera
Medlem
Ge Julian Assange en dator i cellen så ska ni få se på underverk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Ekonomiskt förluster på alla håll, Ryssland drabbas mest.

Sen att det finns muppar, som tror att vi är beroende av dem för att de har hittat intervjuer med oligarker som just påstår det, är en annan sak.
Tyskland drabbas värre.
Citera
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Det är lika sant som att de ryska trupperna som kom med militärfordon körde över han som försökte stoppa dem.
Det spelar ju ingen roll vad någon skriver, Rysslsnd är oskyldig till ALLT enligt dig. Men oavsett hur denna konflikten slutar så kommer Ryssland och dess folk vara uteslutna från så gott som allt och befolkningen kommer i sinom tid märka av hur jävla illa ni kommer få det. Det måste väl till och med en liten Putinrunkare som du erkänna.
Citera
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTii
Bara jag som reagerat på US airforce - flygplanet som bara cirkulerar runt utanför Ukraina över svarta havet? Gjorde det även inatt.

Källa: Flightradar24

Är ett fjärrstyrt övervakningsplan som främst hämtar liveinformation i form av bilder och signalspaning. Och med tanke på att samma plan flög i Ukraina bara timmar innan invasionen talar ju för att dom är rätt kassa på att inhämta information..

Jag tycker det är mer intressant med USA's tankplan som bokstavligt talat, konstant har cirkulerat i drygt två dygn i Rumänien och Polen nära Ukrainas gräns. Dessa plan används främst till att tanka stridsplan, och deras konstanta närvaro och cirkulerande mönster i luften ger ju bilden av att det måste finnas ett hyfsat stort antal Amerikanska stridsplan (och brittiska, deras tankplan syns ibland). Stridsplanen syns i regel inte på offentlig radar men har sett två amerikanska och ett brittiskt dyka upp i knappt en minut i området under de senaste dygnen. Däremot kan man rätt ofta se Englands stridsplan i Jordanien och Cypern. Vilket trots allt inte är såååå långt från Ryssland.

I skrivande stund är det tre stycken Amerikanska tankplan (samt ett Brittiskt på väg) i Rumänien/Polen i närhet till Ukrainas gräns
Senast redigerad av crippledmf 2022-02-26 kl. 19:12.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vad är det putain "tar tillbaka"? Länder som var förslavade under sovjetunionen?

Vad var sovjetunionen? En kommunistisk diktatur som styrdes med järnhand från Kreml, där oppositionella och oliktänkande förföljdes, fängslades, skickades i Gulag, eller mördades av den ondskefulla regimen.

Vad är ryssland av idag? En kleptokrati som styrs med järnhand från Kreml av den enväldiga diktatorn putain, som bekant är f.d. KGB överste. Ett land där oppositionella och oliktänkande (inklusive journalister som rapporterar om oegentligheterna) förföljs och mördas av regimen.
Poängen är att alla har fått det bättre. Putin är landets bästa ledare någonsin. Jämför med tsaren, Stalin, Chrusjtjov, Brezjnev, Jeltsin osv - Putin måste ju vara ryssarnas våta dröm. En nykter, lugn strateg som bit för bit för landet in i den moderna välfärden. Tills nu...
Citera
Medlem
sardinisardiniens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Bra försök. Men just för att vi vill ha fred så bör vi gå med i NATO. Det har Rysslands invasion av Ukraina och avsaknaden av rysk invasion av baltikum visat oss.

Nato är en försvars-allians som du såklart egentligen vet. Inget Nato-anslutet land har något som helst krav på att delta i ett anfallskrig.

Det är en försvarsallians.

Ni är dåliga, precis som era stackars kamrater som offras av putin i Ukraina just nu.

Mvh
Du är naiv om du tror att Sverige inte kommer delta i NATO-operationer som syftar till att bomba småländer att bli "demokratiska". Så fort husse i NATO-staben säger något så kommer våra ynkryggar till svenskt ledarskap nicka till allt.

Jag vill inte gå med i en organisation där risken för sånt är betydligt. Vi ser vad NATO gjorde i Serbien 1999. Vi ser vad NATO gjorde i Irak. Jag vill inte reta upp ryssen mer och göra vårt omedelbara närområde osäkert genom att driva upp spänningar helt i onödan.

Det är en helt annan sak om baltikum går med i NATO. De har riktiga skäl. Men Sverige har inga som helst skäl.
Citera
2022-02-26, 19:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Vad jag har läst, hittar inte källan, så använder Ryssland 20-30 TBG (Tactical Battle Groups) av 60 stycken tillgängliga. Dock vet jag inte vad som hänt idag eftersom det bara flyger runt en massa desinformation/fake news i etern.

Vet bara att Zelensky idag sade att 100.000st inkräktare befinner sig i landet och det finns många proffstyckare med mer eller mindre kapital investerat i spådomar.
Jag passar mig noga att utropa någon som leder just nu, men det är något primitivt med hur ryssarna rör sig - just nu uppladdningen mot Kharkiv enkelt att följa i media.
Ännu enklare för ukrainsk underrättelsetjänst.

Så här krigar inte en van krigare. Jag håller öppet att Putin har en plan som sträcker sig långt och stegrande med denna invasion.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Ett tomt dagis, och jag håller som sagt med, men än så länge sker kriget under relativt civiliserade former.
Civiliserade former? Det är civiliserat att invadera sitt grannland och bomba dagis? Vi har verkligen olika definition av ordet "civiliserad".
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
När tusentals kistor fyllda med döda unga soldater når Ryssland, då har Rysslands mormödrar och farmödrar fått nog. När tanterna demonstrerar finns det inte längre något sätt för barnamördare V.Puttin att sitta kvar. Antingen försvinner han i exil (inte många som vill ta emot honom) eller så lyfts han ut och omkommer.
De kremeras, först efter kriget, kommer familjen få meddelandet;
- Grattis! Er son har dött hjältedöden i krig mot JudeNazisterna i Ukraina! Han kommer postumt tilldelas en medalj i pressad plåt!
Ni kommer att få hans aska i en pappkartong gratis!
Vill ni ha en urna, kommer detta kunna ordnas, i utbyte mot lite rubel!
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-02-26 kl. 19:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in