2022-02-24, 08:34
Medlem
Vad var det jag sa.. precis det jag skrivit tidigare har hänt.
Citera
Medlem
Reidjis avatar
Lite ot men får se vad Kina gör med Taiwan. Man avvaktar säkert och ser hur väst reagerar mot Rysslands invasionen i Ukraina. Om Putin får frin lejd så kommer Kina definitivt ta Taiwan.

Kina har som sagt härjat omkring Taiwan och kränkt luftrum tidigare så. Detta kan vara startskottet till något större om Ryssarna tar över Ukraina helt .
Citera
Medlem
Vart är alla muppar som satt och sa;

"Det kommer aldrig att hända något.
MSM som vill hålla er rädda. "
"Putin Ljuger, haft fel i en månad nu."
"Det kommer inte att hända ett skit, ni lyssnar bara på väst"
"Jag vill suga av Putin"

Tänka sig, så mycket skit ni snackat om Biden, och han hade rätt när han pratade om detta redan i December. Tänka sig att en så dement, senil gammal gubbe kunde ha så rätt.

Jag skiter i "Ryssland är bäst" "USA är bäst"
Det enda jag ser framför mig är hur barn i samma ålder som mina barn, oskyldiga, oförstående, rädda kommer att ligga döda med en nalle i sin famn, inte fått uppleva sitt 5 års kalas samtidigt som pappan dött i krig och mamma ligger död någonstans bredvid i ett sista tappert försök att skydda sin familj.
Detta är så sjukt, så jävla sjukt att det inte finns ord.

På ett sätt, så vore kanske ett kärnvapenkrig bra. Så allt lidande på hela jorden kan utrotas. Kan inte alla ledare i varje land med kärnvapen bara trycka av samtidigt. Så är det klart.

Fyfan. Stackars älskade barn, jag hoppas ni slipper lida och att det går snabbt när bomberna faller över era hem, krama hårt om din älskade nalle och blunda..
Citera
2022-02-24, 08:35
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Invasionen har precis börjat så vi får väl se under dagen hur Polen och UK agerar.
Invasionen blir nog snabb med obetydliga förluster. Kan man förvänta sig en fullständig kapitulation av USAs springpojke Zelenskyj innan middagstid imorgon?

Han måste känna sig på toppen av världen nu när han litade på amerikanerna och vet att det bara är en tidsfråga innan han fängslas och troligtvis avrättas. Den utlovade hjälpen från Washington uteblev.
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Så länge ingen agerar militärt mot Ryssland och Putin. Enda Väst har är enorma och starka sanktioner. Blockera Ryssland inom allt ekonomiskt. Världsmarknaden etc etc.

Men om någon utomstående makt attackerar Ryska soldater så kommer det bli åka av.

Sluta nu med rysstramset. Det är om Ryssland attackerar NATO som det blir åka av.
Citera
Avslutad
Vilken tur att vi haft en regering med verklighetsfrånvända sossar.
Kossan Anne Linde som hetsat mot Ryssland.
Bli inte förvånande nu om detta krig sprider sig och Gotland blir ryskt protekteriat.

Andra världskriget hade vi intelligenta personer i regering,herregud.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Nu får vi hoppas att det blir REJÄLA sanktioner och många fördömanden från väst, de är det enda som kan stoppa Putin.

Ja nu kan tom Sveriges statsminister få svära i TV, men det kommer nog bara att bli "vi fördömer starkt och kommer införa sanktioner " men de slår ju enbart på befolkningen inte på de stora oligarkerna eller puttar ut Putin
Det kommer tyvärr inte hända så mycket OM inte Putin bevisligen gör sig skyldig till någon form av miljöbrott och överstiger sina utsläppsrätter med kanske i form av en kärnvapen missil då jävlar
Citera
Medlem
Zaaphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg

Synd att ukrainarna är för fega. De borde bomba ryska städer i utbyte.

Detta vore rätt korkat. Ge sig på civilbefolkningen och kanske lyckas piska upp krigsviljan hos dessa. Låter snarare som något Ryska fsb skulle göra, typ som hyreshusbombningarna i Ryssland inför Tjetjenien.

Men jag tänkte själv på den där pipelinen mellan Ryssland och Kina. Den borde någon spränga!
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
USA är extremt veka, man kan tycka vad man vill om Trump, hade han styrt hade redan USA vräkt in trupp i Europa.
Svaret för någon vecka sedan var att skicka ett strykerkompani till Rumänien.

Trump har varit explicit om att han stödjer Putins attack. Sluta nu!
Citera
Medlem
Det som kan lösa detta är öppna transparenta samtal. Där alla kort läggs på bordet men det kommer aldrig USA och väst acceptera. Jag har inte läst en enda artikel om skjutningarna från Ukraina in i sina egna områden tex som
Pågått sedan 2014. Knappt en enda debatt om avsättandet av Ukrainas president. Det är så jävla vinklat alltid och vi tror vi vet vad som är bäst för resten av världen fast vi är små.
Citera
Medlem
Citat:
Så länge ingen agerar militärt mot Ryssland och Putin. Enda Väst har är enorma och starka sanktioner. Blockera Ryssland inom allt ekonomiskt. Världsmarknaden etc etc.

Men om någon utomstående makt attackerar Ryska soldater så kommer det bli åka av.
Och Kina kommer täcka upp alla hål som sanktionerna ger.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Har Putin förstört alla flygfälten? Eller de är avstängda?
Vet inte. Men det spekuleras. Man spekulerar om det handlar om en desertör också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in