2022-09-02, 19:22
  #208225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vem påstår att rysk militär mördar, plundrar och våldtar? Var skulle det ske? I DPR eller LPR hos deras allierade milis? I de områden där det nu ska hållas folkomröstningar till att ansluta till Ryssland? I Mariupol där ryssarna nu bygger upp staden? Sen att det ändå sker krigsbrott från båda sidor är beklagligt men så blir det i krig. Vad Kiev-regimen pysslar med kommer senare som en överaskning för dig, lycka till då med logiken.

Du vet var fascistsvin.

Logiken? Det blir så i krig säger du ja. Logiken är att Ryssland och gått in med soldater är i Ukraina och är skyldiga till allt som hänt där sen 2014. Inklusive tortyr utförd av ukrainska soldater.
Citera
2022-09-02, 19:25
  #208226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Sådant här är väldigt knepigt för ryssar, det har man märkt tidigare. De är så vana att ljuga för sin egen ryska fårskock, som aldrig skulle komma på tanken att ifrågasätta ens de värsta logiska kullerbyttorna, att de helt glömmer bort att man inte kan komma samma dumheter till västerlänningar och fr a inte vara så korkad att man gör det inför en kamera.
Han kommer nog snart att ramla ut från ett fönster på tjugonde våningen.
I morgon bitti får vi se andra källor i form av obskyra länkar som förklarar att ryssens förklaringar är riktiga.

Stortrollet och trådens chefsanalytiker LaVerdadTodo kommer med en länk att förklara vad som egentligen har hänt.
Citera
2022-09-02, 19:25
  #208227
Medlem
raskenss avatar
Blir mycket firande nu. 2000 förstörda stridsvagnar och om några dagar 50000stupade ryssar

https://twitter.com/DefenceU/status/1565633171252826113?t=Cti1CSHBoWdUZnHA0zv6rA&s=19
Citera
2022-09-02, 19:27
  #208228
Medlem
Tillssons avatar
Se där... UKR gör bort sig...bombar FN inspektörer.

Citat:
Ukraine says it bombed Russian base in town where UN inspectors are visiting Russian-occupied nuclear plant

https://twitter.com/AFP/status/1565735362848251904
Citera
2022-09-02, 19:27
  #208229
Medlem
ForumApaches avatar
De vidriga mördarorkerna tag ordentligt med stryk i Kherson.
Key points:
- Inget ordentligt luftvärn
- Knappt några flyganfall
- Inga precisionsmissiler
- Mycket dålig logistik

Det enda ryzzsvinen har är artilleri och de använder det i vanlig ordning totalt besinningslöst, mycket civil infrastruktur som förstörs.

Ukraina har framgångar, mycket häftiga strider på sina håll. Västs vapenleveranser har avgörande inverkan.

Ryzztrollen i djup psykos: vi vinner, vi vinner!

Wagner, Girkin m fl: vi tar stora förluster.
Citera
2022-09-02, 19:29
  #208230
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
De vidriga mördarorkerna tag ordentligt med stryk i Kherson.
Key points:
- Inget ordentligt luftvärn
- Knappt några flyganfall
- Inga precisionsmissiler
- Mycket dålig logistik

Det enda ryzzsvinen har är artilleri och de använder det i vanlig ordning totalt besinningslöst, mycket civil infrastruktur som förstörs.

Ukraina har framgångar, mycket häftiga strider på sina håll. Västs vapenleveranser har avgörande inverkan.

Ryzztrollen i djup psykos: vi vinner, vi vinner!

Wagner, Girkin m fl: vi tar stora förluster.


En helt vanlig dag med propagandapingis.
Citera
2022-09-02, 19:29
  #208231
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Blir mycket firande nu. 2000 förstörda stridsvagnar och om några dagar 50000stupade ryssar

https://twitter.com/DefenceU/status/1565633171252826113?t=Cti1CSHBoWdUZnHA0zv6rA&s=19
September börjar bra! 60 000 bortrensade orker i slutet på månaden???
Citera
2022-09-02, 19:38
  #208232
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Se där... UKR gör bort sig...bombar FN inspektörer.



https://twitter.com/AFP/status/1565735362848251904
Det står att en ryzk militärbas bombades. Läsförståelsen är inte på topp.

Dessa jävla missfoster till människor försöker tuta i FN inspektörerna att ukrainska missiler minsann kan mirakulöst nog göra 180 gradiga u-svängar i luften för att få det se ut som om ryssarna skjuter mot kärnkraftverket. De har så söndersupna hjärnor att fattar inte att en sån förklaring bekräftar att ryzzsvinen beskjutit kärnkraftverket:
https://twitter.com/casualartyfan/status/1565703254255992832
Citera
2022-09-02, 19:42
  #208233
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det har cirkulerat några bilder idag på ryska helikoptrar i Kherson region. Och som man kunde ana så flyger de nu i skytteltrafik över Dnipro och landar på Chornobaivka. Bör vara lätta att plocka med Bonus ju.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1565752685869031425
Citera
2022-09-02, 19:43
  #208234
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Det står att en ryzk militärbas bombades. Läsförståelsen är inte på topp.

Dessa jävla missfoster till människor försöker tuta i FN inspektörerna att ukrainska missiler minsann kan mirakulöst nog göra 180 gradiga u-svängar i luften för att få det se ut som om ryssarna skjuter mot kärnkraftverket. De har så söndersupna hjärnor att fattar inte att en sån förklaring bekräftar att ryzzsvinen beskjutit kärnkraftverket:
https://twitter.com/casualartyfan/status/1565703254255992832

De bombade enligt AP en stad där FN inspektörerna befann sig - hur är det med läsförståelsen?

Citat:
Ukraine says it bombed Russian base in town where UN inspectors are visiting Russian-occupied nuclear plant
Citera
2022-09-02, 19:46
  #208235
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det har cirkulerat några bilder idag på ryska helikoptrar i Kherson region. Och som man kunde ana så flyger de nu i skytteltrafik över Dnipro och landar på Chornobaivka. Bör vara lätta att plocka med Bonus ju.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1565752685869031425

Dom tänker lyckas med det som Herman Göring misslyckades med, försörja fronten från luften nu har de ju inte lika stor armé att försörja men hela affären är dömd att misslyckas.

Tror vi kommer att få se i morgonrapporterna om fler nedskjutna helikoptrar, det var en i dagens rapport t.ex.
Citera
2022-09-02, 19:47
  #208236
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
De bombade enligt AP en stad där FN inspektörerna befann sig - hur är det med läsförståelsen?
DU SKREV ATT DE BOMBADE INSPEKTÖRERNA.
Det står tydlig att de bombade en ryzk bas. En stad är oftast stor så basen kan lika gärna ha varit 10 km från vad det nu var inspektörerna höll till, om de ö.h. varit i staden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in