2022-08-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
På vilket sätt är det svårt att förfalska? Och framför allt, vem tjänar på propagandan?

Om man arrangerar falska attacker som man skyller på Ryssland, så torde en förfalskning av det slag du redovisar vara som en piss i Mississippi.

Men var har jag påstått att rysk media bara talar sanning och ukrainsk media bara ljuger? Jag talar om logik och sannolikhet, och DET talar för att min tes stämmer.

Ryssjävlarna tjänar mest på propaganda. Hela invasionen bygger ju på ett klassiskt ryskt nätverk av lögner. Lögner som lättlurade ryssar/serber/extremister köper rakt av.
Citera
2022-08-08, 12:38
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag syftar inte på ägandet utan på vem som förmår att göra jobbet.

Rent krasst kan man göra jobbet var som helst . Outsourcing sker av ekonomiska orsaker inte för att man inte kan

Om någon såg en ekonomisk förtjänst med att plocka hem sin tillverkning skulle de göra det . Intel har för övrigt stor produktion på Irland av alla märkliga ställen .

Ekonomi är drivkraften och det är egentligen ekonomier som är i krig
Citera
2022-08-08, 12:39
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ja, man måste undra varför så många ukrainare hellre drar till Ryssland. Kan det bero på regimen?

Nu ska tydligen Sverige utbilda urkainska soldater. Kanske får de utbildning i att gå i Prideparaden? Vän av ordning måste förstås fråga sig varför så många västerländska (lyd-)regimer kryper för ett land som styrs av gangsters?

https://nyadagbladet.se/utrikes/sverige-ska-utbilda-10-000-ukrainska-soldater/
Var det ingen som noterade i klippet från CNN att de flesta hade som slutmål att återvända till Ukraina efter att de hämtat släktingar i ryskockuperade delarna?
Citera
2022-08-08, 12:40
Medlem
Citat:
Oj!! Du kan tänka själv och kanske är akademiskt utbildad? Och ändå slänger du dig med termer som "ryss-bögarna"!?

Var det inte du som började med hbtq-fantasier och regnbågssoldater? Ryssar som du verkar ha en förkärlek för det som är förbjudet av er store ledare...
Så jag förstår att du blir upprörd om dina macho läderkillar i orcharmen inte blir bemötta med den respekt du av någon anledning anser att dom förtjänar.
Citera
2022-08-08, 12:41
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Jag googlade citatet och de finns ingen artikel ifrån CNN..

Är du så lättlurad?
Vilket citat hade du förväntat dig hitta på CNN?
Citera
2022-08-08, 12:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Sverige slutade tillverka IC-kretsar när teknologin sprang ifrån Ericsson för 30 år sedan.

Fniss, du menar när man la ner pilljobbet med att sätta ihop dem och la det på Founderys ?

https://www.nasdaq.com/articles/an-overview-of-the-top-5-semiconductor-foundry-companies-2021-10-01

Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSM), which was established in 1987, dominates 55% of the market share.

“By choosing not to design, manufacture or market any semiconductor products under its own name, the Company ensures that it never competes with its customers,”
Citera
2022-08-08, 12:43
Avslutad
Apropå att vissa ryssar hejar på Putin för att man tror på Zog och förekomsten av en judisk världskonspiration. Vad har vi för belägg för att Ryssland slåss mot den judiska världskonspirationen för att man invaderar ett grannland man anser saknar existensberättigande?

Ok om man är nazist och gillar blixtkrig och får Flashback till Polen men det var mer en inspiration åt Putin att krossa en suverän stat framför att slå ett slag mot en inbillad judekonspiration.
Citera
2022-08-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Står ingen i din.länk att de är Ukraina som beskjuter.

Gör.om gör rätt.

FN fördömer ju beskjutningen av kärnkraftverket, Ryssland kontrollerar kärnkraftverket och beskjuts av Ukraina, Ukraina har skjutit på det i flera veckor, har du missat det?

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Exakt varför skulle Ryssland beskjuta ett kärnkraftverk i ett område som man har hållit i flera månader. och troligen avser att behålla efter en fred?
Tack!
Citera
2022-08-08, 12:46
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
På vilket sätt är det svårt att förfalska? Och framför allt, vem tjänar på propagandan?
Om du tittade på klippen så har de alltså tillverkat en exakt kopia på en rysk Orlan-10 men alltså anpassat den så att tex en Canon 600D ska passa perfekt i den. De har också monterat in en vanlig PET-flaska i den som bränsletank som passar perfekt till skalet. Utöver detta så har de också tillverkat kretskort som passar perfekt till flygkroppen med västerländska kretskort från exempelvis Texas Instruments.

Detta för att framhäva att rysk materiell inte håller standarden som vi redan har sett på deras otaliga förstörda stridsvagnar som helt saknar reaktivt pansar (fast det står så på specifikationen) och Garmin GPS:er fasttejpade på instrumentbrädan på moderna stridsflygplan.
https://www.globaldefensecorp.com/2022/06/21/exposed-captured-russian-pilots-admit-that-russian-air-force-distributed-garmin-gps-and-pronebo-mobi le-app-to-navigate-in-ukraine/

Citat:
Men var har jag påstått att rysk media bara talar sanning och ukrainsk media bara ljuger? Jag talar om logik och sannolikhet, och DET talar för att min tes stämmer.
Var någonstans hittar du alla dessa ryska drönarattacker då och var någonstans inhämtar du all din information ifrån?
Citera
2022-08-08, 12:47
Medlem
Citat:
Varför måste så många av er pajasar skriva nåt nedsättande om motdebattören? Är det den vanliga argumentbristen som spökar?

Den ryska ekonomin går riktigt skapligt, trots sanktioner. Värre är det för den västerländska som bajsat i det blå skåpet genom sanktioner som drabbar deras egna länder och medborgare. Vilka suveräna ledare vi har, som lyder minsta vink från Israel, tycker du inte?

Ryssland har redan vunnit kriget på marken, hur mycket än ett Israelstyrt Nato primalskriker.

Du ljuger som den fullblodsnazi du är.
Löjeväckande grejer..:-)
Ryssland tillåts ICKE att vinna kriget i Ukraina.
Dessutom så kommer de att slaktas ned så länge som de inte lämnar allt territorium tillhörande Ukraina(detta inbegriper fullt ut Krim,Luhansk,Donbass).
Vidare skall nuvarande naziregim under Putin befrias från ALL politisk makt.
Detta är redan ristat i sten..och det finns inte ett skit varken du eller din nazifuhrer Putin kan göra åt det.
NATO sitter naturligtvis på kortleken.Inte naziryssar som slaktas av för varje dag som går I Ukraina.

Du kan inte göra något som helst åt det,din jävla pajas..:-)
Citera
2022-08-08, 12:48
Medlem
Ryssarna beskjuter de civila i Donetsk city igen.

https://twitter.com/den_kazansky/status/1556258670874329094
Citera
2022-08-08, 12:48
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ja, det är ju jättesannolikt att man packar bilen full om man ska återvända?
Ok, så ser vi även en som packat bilen full med Pepsi och toalettpapper som de ska till den ryska sidan och sälja.

Ingen idé att vi fortsätter diskutera vidare. Du känner på ditt sätt och jag på mitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in