2022-07-29, 15:02
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"NATO needs to grow a spine and stop just marching in tow of the USA" sade någon för flera år sedan, det är än mer sant idag - både om NATO och om EU-ledningen.

Håller f ö med om att när folk i Europa börjar komma hem från semestern och ser hur kriget och energikrisen tydligt slår mot deras vanliga vardag, och att detta kan hålla på länge (enligt USA och UK i åratal) samtidigt som Ukraina misslyckas ,med att på något påtagligt sätt vända kriget, så kommer vi att få se en helt annan och mera oförfärad debatt om VEMS krig det här egentligen är, och varför Europa skulle behöva vara med i det.
Ingen fara, det är bara en kort omställningsperiod medans vi gör oss av med rysk gas. Säg ett år med dyrare priser sen stabiliserar sig löner och priser.
Ja, överallt förutom rysslsand då.
ryssland är kö-ö-ö-ö-ö-ö-rt för flera decennier.
Ja, om ryssland ens fortsätter existera vill säga.

Jag tror du och dina trollkompisar vet att det bästa för ryssland vore om det kom under västerländsk förvaltning. Jag tror faktiskt att ni hoppas rätt hårt på det.

Mvh
Citera
2022-07-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Varför tror du att just fängelset ska ha sån betydelse?
Ja, du tror förstås att det står ett fängelse eller arbetsläger redo i varenda kvarter...?

Den stora "polisstaten".
Citera
2022-07-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Ja precis. Måste varit i länet. Nämndes här att ukrainska armén skulle utföra en offensiv mot dem omringade ryska trupperna.
Vad hände med det och vart går det att läsa om?

Det var någon på twitter som skrev att 2000 ryssar var omringade.
Det dementerades tämligen snabbt från ukrainskt håll.
Citera
2022-07-29, 15:03
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Haha, nä Ukraina hade knappast kunnat sätta en himars av misstag på det ryzzka koncentrationslägret.

Som sagt har Ukraina med USA hjälp full koll på alla koordinater och målen för Himars väljs ut omsorgsfullt o valideras innan gps koordinater bestäms. Så nä, det är extremt otroligt.

Eftersom ryZZland hade motivet och möjligheten så var det uppenbart från första början vad som hänt. Den stora frågan är hur korkad / desperat ryZZen är som tyckte det var en bra idé?

Snacka om att det här tilltaget slog tillbaka o bara återigen visade hur barbariska ryZZarna är.

Hur förklarar du att USA sköt sönder kinesiska ambassaden i Serbien då? Eller bombade bröllop? Varför tror du inte fel händer i krig, utom när Ryssland begår dem? Bara för att man är "omsorgsfull" och "validerar" så betyder inte det att inga fel begås. F ö kan det ju vara något annat än en HIMARS, det är ju möjligt att ryssarna ljuger om den delen.
Citera
2022-07-29, 15:05
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ja, du tror förstås att det står ett fängelse eller arbetsläger redo i varenda kvarter...?

Den stora "polisstaten".
Men din mupp, tror du att det krävs ett fängelse för krigsfångar att trycka i?
Över hela Ukraina används källare och det fungerar utmärkt.
Att du tror att det krävs en Kumla-anstalt för att låsa in en krigsfånge visar ju hur puckad du är.
Citera
2022-07-29, 15:05
Medlem
raskenss avatar
Passikivi verkar positiv och Ukraina har övertaget. Cherson är omringade och ryssarna instängd. Låt upprensningen av ryska kackerlackorna börja.

https://f7td5.app.goo.gl/ncHJBa
Citera
2022-07-29, 15:06
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Stämmer bra! Jag är inte fullt insatt i hur ni ryssar och serber diskuterar

Var nu inte pinsam, jag är så svensk som man kan bli.
Citera
2022-07-29, 15:06
Medlem
Citat:
Varför tror du att just fängelset ska ha sån betydelse?

Aldrig har jag fått så många (och så korkade) repliker så snabbt som när jag påpekade det absurda i Kievs story om den här fängelseattacken.
Citera
2022-07-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo jag håller med, Ryssland har också ett visst motiv.

Ryssland har ett extremt starkt motiv. Hela deras krig är av anledning till att ”avnazifiera” Ukraina. Trollen här inne gormar om det varje dag.

Nu helt plötsligt när det går knackigt och alla snackar om Rysslands oförmåga till att försvara sig från HIMARS går ryssen ut och säger att Ukraina har träffat ett fängelse med över 200 ”nazister”. Helt plötsligt har hela propagandamaskinen något annat att prata om.

Oavsett vem som har gjort det är det bara Ryssland som får ut något positivt av det. Så varför skulle inte Ryssland ha kunnat gjort det själva? Över 200 fiender är eliminerade. Över 200 personer som den panka ryska staten inte längre behöver ta hand om.

Nu har Ryssland redan många dokumenterade krigsbrott på sitt samvete. Senast igår kastrerades en ukrainsk soldat. Efter det avrättades han med ett nackskott. Ryssland har redan visat vad som händer med ukrainska POW:s. Så varför inte spränga fängelset själv?
Citera
2022-07-29, 15:08
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:

Aldrig har jag fått så många (och så korkade) repliker så snabbt som när jag påpekade det absurda i Kievs story om den här fängelseattacken.
Är det nån som är korkad så är det ju du som tror att det krävs en Kumla-anstalt för att låsa in krigsfångar.
Citera
2022-07-29, 15:12
Medlem
DaddyRudolfs avatar
Citat:

Varför är det egentligen så absurt? Ryssen slår ju två flugor i en smäll här eftersom ingen med ett intellekt över en femåring tror på vad ryssen säger ändå. De kan ur deras synvinkel i samma veva göra sig av med bevis på att krigsbrott har begåtts samt avskräcka väst att skicka fler HIMARs.
Citera
2022-07-29, 15:14
Medlem
Citat:
Är det nån som är korkad så är det ju du som tror att det krävs en Kumla-anstalt för att låsa in krigsfångar.

Det är inte så dumt. Flera anstalter i Sverige görs om till fångläger vid krig. Ryssarna kan ha gjort samma sak. Så den delen kan vara sann

Sannolikheten att Ukraina har använt HIMARS är liten. Kanske något annat. Om nu storyn är sann. Ryssar har ljugit förr och kan göra det igen. Det är lika stor chans/risk att Ryssarna har skjutit fel. Det finns också en risk att ryssarna gjorde det med vilja.

Så här ser jag det

1 Ryssarna sköt med vilja

2 Ryssarna sköt av misstag

3 Ukraina sköt av misstag

4 Ukraina sköt med vilja

5 Det har aldrig hänt

Alla alternativ är möjliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto