2022-07-12, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Eftersom du redan har förlorat då du inte kan nämna någon rysk krigsseger så kan jag lägga mig i hängmattan och dra på mig brillorna.

Men återkom när du har någon ny teori.
Det var alltså det här svaret du inte klarade att läsa innantill eller förstå (jag länkar in det för att andra ska kunna se sammanhanget).

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Men jag uppskattar dock att du inte bara fick ett utbrott och ropade att jag spottade på den heliga sanningen att Hitler förlorade sitt krig som helhet i Frankrike 1944, mot primärt amerikanare och britter på D-dagen. Den sortens reaktion har jag fått från en hel del amerikaner förr om åren.
Citera
2022-07-12, 03:11
Bannlyst
Vaf-n, har de ryzzka 3D-skrivarna gått sönder?

Eller får inte Ryzzen tag på Canon-kameror och Honda-motorer längre?

https://amp.theguardian.com/world/2022/jul/12/iran-drones-russia-uav-combat-ukraine

Hur många drönare kommer ända fram till fronten tror ni?
Citera
2022-07-12, 03:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kiev är ju kroniskt luspanka eller näst intill.

De betalar med USA-pengar. Lend-Lease.
Citera
2022-07-12, 03:13
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Det var alltså det här svaret du inte klarade att läsa innantill eller förstå (jag länkar in det för att andra ska kunna se sammanhanget).

Men jag uppskattar dock att du inte bara fick ett utbrott och ropade att jag spottade på den heliga sanningen att Hitler förlorade sitt krig som helhet i Frankrike 1944, mot primärt amerikanare och britter på D-dagen. Den sortens reaktion har jag fått från en hel del amerikaner förr om åren.

Att du cirkellänkar dina inlägg är kanon. Men fortfarande ingen rysk krigsseger. Såvida du inte erkänner amerikanska diton.

Du saknar helt logik och stringens.
Citera
2022-07-12, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Du argumenterar väldigt illa. Har du någon som helst uppfattning av historien om det finlandssvenska?

Det är inte Ukraina som bestämmer över Ukraina , inte heller Ryssland utan USA.
Och du är ryss
Citera
2022-07-12, 03:25
Medlem
Citat:
Att du cirkellänkar dina inlägg är kanon. Men fortfarande ingen rysk krigsseger. Såvida du inte erkänner amerikanska diton.

Du saknar helt logik och stringens.
Jag sade att USA inte hade vunnit några krig av betydelse *efter* 1945, du svarade efter en stund och lät förstå att Ryssland/Sovjet aldrig hade vunnit några krig över huvud taget, inte i modern tid i alla fall.

USA lyckades förstås invadera den västindiska ön Granada 1989 och störta Noriega, men det var ju ett betydelselöst operettkrig.
Citera
2022-07-12, 03:38
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jag sade att USA inte hade vunnit några krig av betydelse *efter* 1945, du svarade efter en stund och lät förstå att Ryssland/Sovjet aldrig hade vunnit några krig över huvud taget, inte i modern tid i alla fall.

Och detsamma kan ju sägas om Ryssland. Vilket har varit den poäng du antingen medvetet missat eller omedvetet ignorerat.

Krim var inte direkt någon krigsvinst.
Citera
2022-07-12, 03:42
Medlem
Citat:
Och detsamma kan ju sägas om Ryssland. Vilket har varit den poäng du antingen medvetet missat eller omedvetet ignorerat.

Krim var inte direkt någon krigsvinst.
Man kan uppnå sina mål med andra medel än att gå i krig, det har t ex Sverige (och ganska ofta England) gjort. Eller Ryssland/Sovjet. USA är historiskt långt mer krigiskt än Ryssland, och den saken var det första jag påpekade.
Citera
2022-07-12, 03:48
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Man kan uppnå sina mål med andra medel än att gå i krig, det har t ex Sverige (och ganska ofta England) gjort. Eller Ryssland/Sovjet. USA är historiskt långt mer krigiskt än Ryssland, och den saken var det första jag påpekade.

Jo men nu var det just krig vi diskuterade. Det var du som började yra om att USA inte vunnit krig.

Då får du vara lite stringent och inse att Ryssland inte heller gjort det.

Punkt slut.
Citera
2022-07-12, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu ska Ukraina vända kriget då de fått fyra stycken HIMARS från USA. Tror det kan bli svårt att vända kriget men givetvis kan man göra ett större motstånd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALe7Xn/zelenskyjs-lofte-sa-ska-ukraina-sla-tillbaka-mot-putin

Det ska också komma liknande artilleri från både Tyskland och England men det står inte hur många och när de kommer vara på plats.

Vad tror ni, kommer fyra stycken HIMARS vända på hela kriget?
Det är 8 och kommer snart 4 till, sen har vi alla de övriga MLRS västländerna skickar. Det kommer ta tid, utbildning behövs och ännu fler behöver tillföras. Men med backupen att de Europeiska länderna sköter reperationerna och västvärlden samtidigt skjuter till material så blir det nog en jobbig höst för Putin
Citera
2022-07-12, 05:12
Medlem
Daniel501s avatar
God morgon Nikolaev (och resten av Ukraina!);

https://t.me/asbmil/2817

Ukrainian media says the country is under its largest attack ever right now

Either MLRS concentration or cluster bombs falling on Nikolaev. But looks more like cluster

https://t.me/asbmil/2824

As far as we can see, Ukrainian accounts are asking users to not share footage. So we don’t exactly know what’s going on in Nikolaev
Citera
2022-07-12, 06:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Det är 8 och kommer snart 4 till, sen har vi alla de övriga MLRS västländerna skickar. Det kommer ta tid, utbildning behövs och ännu fler behöver tillföras. Men med backupen att de Europeiska länderna sköter reperationerna och västvärlden samtidigt skjuter till material så blir det nog en jobbig höst för Putin

Jo, läget blir ju inte lättare för Putte direkt.

Borde man nu inte också börja sätta in sanktioner mot Iran då de nu skickar drönare till ryssland?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=921820
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2022-07-12 kl. 06:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in