2022-07-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Soldaterna i Azov-bataljonen är ofta väldigt vita. Att körsbärsplocka en enskild soldat (i detta fall en grekiskättad soldat) säger inget. Här lite andra Azov-soldater:

https://images.theconversation.com/files/457730/original/file-20220412-23-zfbnvj.jpg?ixlib=rb-1.1.0&q=30&auto=format&w=754&h=506&fit=crop&dpr=2
https://cdn.wionews.com/sites/default/files/styles/story_page/public/2022/03/03/245038-0001em43q.jpg
https://canadiandimension.com/images/made/images/articles/_resized/Azov_march_2_800_534_90.jpg

Däremot är den ryska armén väldigt mångkulturell och består av asiater, turkättlingar, muslimer, buddhister och alla möjliga icke-vita och icke-kristna personer.

Sedan får vi inte glömma de tjetjener och syrier som Putin hämtade till Ukraina. Även de rysk-separatister som slåss på Rysslands sida är väldigt svartmuskiga (se t.ex bara på Denis Pushilin).

Jämför detta med de ofta blonda ukrainare från västra sidan av Ukraina. Alla är nästan helt uteslutande kristna också. Ytterst få muslimer, jämfört med dina ryssar och deras allierade.

Du har vid upprepade tillfällen påstått och betonat att du står på vita kristnas sida i denna konflikt, men det gör du alltså genom att heja på icke-vita muslimer/buddhister när de dödar vita kristna? Helt ologiskt enligt mig. Fast det kan förstås vara så att du trollar oss. Möjligtvis är det så.

Att ta in legosoldater från diverse degenererade länder, ja va fan ska man säga om det…
Göra som ruzzland, ge de dödstraff när de tillfångatas
Citera
2022-07-07, 22:32
Bannlyst
Citat:
Nä. Långt ifrån.

Du tänker kanske på Luhansk?

Nä, jag har läst inläggen från Putin-troende i tråden och då fått uppfattningen att det har varit ”klart”. Att ryzz-fittorna nu kan börja frakta materiel och trupp till de södra delarna.

Och då läser man det här och inser att det är flera månader dit.
Citera
2022-07-07, 22:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror på en vanvettig press ifrån ryssarna i detta område. Hoppas man lyckas hålla det i tio dagar, två veckor (säger tvek på det). För då borde de 18 MLRS + 4 HIMARS som är på gång, gjort sitt inträde. Några av dessa borde ju kunna passas över till donbas..

Eller så får Ryssland ta en paus för att vila sina trupper. Men sist jag sa det hade jag fel.
Citera
2022-07-07, 22:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Nä, jag har läst inläggen från Putin-troende i tråden och då fått uppfattningen att det har varit ”klart”. Att ryzz-fittorna nu kan börja frakta materiel och trupp till de södra delarna.

Och då läser man det här och inser att det är flera månader dit.

Det dröjer nog länge innan de tagit hela Donetsk. Här finns en ganska färsk karta över Donbass-området:

https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/CB6A/production/_125747025_ukraine_invasion_east_map_-nc.png

Halva Donetsk återstår.
Citera
2022-07-07, 22:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är väl Luhansk dom påstått sig ha intagit. Men igår fick vi reda på att Ukraina behärskar en stad i Luhansk. Ryssland avancerar nog något i Donetsk men brytpunkten är nära där Ukraina blir starkare och tar över.

Enligt min oproffesionella bedömning---- ....jag är ju ingen expert typ Joakim Paasikivi.

Var inte blygsam, här på FB är vi alla krigsexperter! Jag tycker du är väldigt duktig.
Citera
2022-07-07, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Eller så får Ryssland ta en paus för att vila sina trupper. Men sist jag sa det hade jag fel.

Ryss-helvetet söka uppnå tidsbegränsad vapenvila?

Inte en chans.

Ryzzka soldater är per definition disposables.

De kommer att kriga på, oavsett storleken eller omfattningen på sina förluster.

Vilket är bra, naturligtvis.

Det innebär att vi kommer att få ett ständigt inflöde av söndersprängda och sönderskjutna ryssar, åtminstone de närmaste månaderna.
Citera
2022-07-07, 22:43
Medlem
Citat:
Var inte blygsam, här på FB är vi alla krigsexperter! Jag tycker du är väldigt duktig.

Tack!! Jag försöker faktiskt följa framförallt Ukrainska sidor för att få en uppfattning. Tycker faktiskt att Ukraina verkar starka nu. Jag tror inte på att det finns en krigströtthet utan man vill segra framförallt. Det är enda sättet att överleva som nation.
Citera
2022-07-07, 22:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Då är det natt i Ukraina och det blir fina brasor när raketerna från UAF fortsätter att träffa sina mål.

https://twitter.com/RadioJustBack/status/1545144937179742208
Citera
2022-07-07, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Medan ryska industrin ligger i spillror så kör UAF runt med splitternya lastbilar från Europa. Och så lite artilleri på släp också förstås.

https://twitter.com/_ruskimir/status/1545110256472231938

Men.

Ryzzland har ju så bra handelsförbindelser med Indien?

Skulle inte indierna fixa fram nya lastbilar och personbilar?

Jag har sett reklamfilmer där de i princip bygger nya, moderna bilar av vad skit som helst.

https://m.youtube.com/watch?v=50A9wjJ40Dk
Citera
2022-07-07, 22:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Jo, man ser ju den efter att ryssarna har pressat på så länge, och t.o.m Putin har ju sagt att : "-ta ett break !"

Den tror jag är en lyx, som de flesta ryska trupper i donbas inte kommer att få. Några, endel får den... och den pausen kommer att vara utav kortare slaget, men långt ifrån att frontavsnittet "softar av".

För Putin & co vet att för varje vecka framöver så kan det komma att bli svårare (o det har ju inte vart lätt fram tills nu !) i.o.m att västvapen kommer. Putin måste fram maximalt innan det kan ha en avgörande inverkan.

Noterbart de sista dagarna är ju även att man försöker ifrån ryskt håll, flytta fram folkomröstningen vid Kherson. Samt babblande ifrån ryska politiker om "ditt och datt" och frågan om vem som äger Alaska..

Det är nervositet ifrån Ryskt politiskt håll, som jag ser det.
Citera
2022-07-07, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NaziPriceless
Roligt hackade webbplats Ukrainas statsarkiv:
https://archives.gov.ua/

Gratulerar!

Årets sämsta översättning på Flashback, alla kategorier.

5 ord och inte en siffra rätt!
Citera
2022-07-07, 22:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Man får tänka på att Ryssland inte bara har ljugit och bedrivit ett olagligt anfallskrig mot Ukraina, utan de har också utfört blodiga massakrer mot civila. Butja kommer att vara ett lika känt begrepp som Auschwitz under många år framöver.

Många västpolitiker har besökt Butja (t.ex Magdalena Andersson nu senast). Butja håller på och bli en stark symbol. Efter allt prat om Förintelsen och Auschwitz osv, tror du att väst bara drar ett streck över nya folkmordsliknande massmord och säger "nu glömmer vi detta", en kort tid efter morden?

Nej. Inte en chans.

Västs förbindelser med Ryssland kommer inte att bli normaliserade på decennier. Och så länge Putin eller Putin-anhängare har makten i Ryssland, så kommer sanktionerna att fortsätta. Möjligtvis med vissa uppluckringar längre fram, men det kommer inte att bli som förut.

Yes, förvisso. Det visar sig med tiden hur pass villiga västvärldens ledare är att glömma, eller snarast se mellan fingrarna. Allt för att rädda sig själva, berika sina länder eller undvika ett större krig med Ryssland. Om Ryssland erkänner vissa övergrepp kan krigsbrottslingar säkert utlämnas. Bondeoffer. Det ryssarna inte vill är att ryska höjdare åtalas för att ha instigerat systematiska illdåd mot civilbefolkningen. Jag undviker helst att åter leda in diskussionen i denna tråd på omfattning, karaktär, dödsorsaker, osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in